Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@15:53:17 GMT

«اصلاحات کارگزاراني»؛ فاجعه‌آفرين!

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۶۱۱۸

«اصلاحات کارگزاراني»؛ فاجعه‌آفرين!

خبرگزاري آريا - مهدي دادويي‌نژاد
روزنامه بهار
به عقب بر نمي‌گرديم! شعاري که طنينش بيش از هر شعار ديگري در کوي و برزن ايران پيچيد و در شبکه‌هاي اجتماعي هشتگ و‌ترند شد، اما خيلي‌ها پنج ماه پس از شور و هيجان انتخابات چنان سرخورده شدند گويي قرار بود روحاني کشتي نجات و ساحل امن اصلاحات باشد و حال پشت‌پا زده به تمام عهد‌ها و پيمان‌ها و به اصلاحات خيانت کرده، آيا واقع ماجرا اين طور است؟ آيا قرار بوده فرآيند‌هاي اصلاح‌طلبي اينچنين تمام هست و نيست خود را به روحاني گره بزنند؟ پاسخ سوال کاملا روشن است، خير، روحاني تنها يک فرصت حداقلي براي فرآيند به شدت پيچيده اصلاحات در ايران است و بس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحاني اصلاح طلب نيست، نخواهد بود و نخواهد شد همچنان که مرادش مرحوم هاشمي را نبايد هيچ گاه در قالب فرآيند‌هاي اصلاح‌طلبي تعريف کرد اما بايد از اين هم نشيني‌ها و اتحادهاي موقت بهره برد.
به عقب بر نمي‌گرديم يک شعار است با مفهومي عميق و عميقا دردناک، اينکه در ايران مهم‌ترين نزاع‌هاي انتخاباتي حول مفاهيمي شکل مي‌گيرد که مصرح در قانون اساسي ايران و از بدوي‌ترين حقوق هر شهروند محسوب مي‌شود درنوع خود يک‌تراژدي است، در انتخابات اخير، مناظرات انتخاباتي به دوقطبي انتخاب ميان گزينه پياده‌رو بدون ديوار و پياده‌رو با ديوار تبديل شد، در کشورهايي با جامعه مدني قوي حقوق شهروندي و آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي محل مناقشه و منازعه ميان کانديداها نيست، بطور مثال فرقي نمي‌کند‌«ترزا مي» ‌سر کار باشد يا «جرمي کوربين»، آنها نمي‌توانند دعوا و دو قطبي ديوار و حصار راه بيندازند، آنها مجبورند از اقتصاد و سياست خارجي به طور جد حرف بزنند و سياست داخلي موضوعي حل شده و بر مبناي قانون اساسي است، با کمال تاسف اما مهم‌ترين بحث‌هاي انتخاباتي ايران حول محور سياست داخلي است، کنسرت وحصار کشي!
از اين فضاي حداقلي انتظارات حداکثري داشتن مضحک‌ترين مسئله است، اصلاحات از روحاني چه مي‌خواهد؟ ابزار تاثيرگذاري اش بر کسي که هنوز موفقيتي قائم به شخص خود نيافته چيست؟ روحاني نه سن و سالش اجازه مي‌دهد و نه آن چنان داراي پرنسيب خاص خود است که جز اين دوره چهار ساله اميدي به آينده داشته باشد، دليلي براي گوش به حرف بودن دارد؟ عدم دعوت از خانواده مرحوم هاشمي آيا براي شنيدن فرياد من، حسن روحاني رييس‌جمهورم نه شبيه و جايگزين هاشمي کافي نبود؟ تلاشي شد و تَکراري گفته شد و اکثريت به روحاني راي دادند، حال چرا مايوسانه به چرخش و انتخاب‌هاي او نگاه مي‌شود. اين فرصتي جانانه براي رهايي از شهوت قدرت است که مهم‌ترين آفت اصلاح طلبي‌ست.
هوس و شهوت رسيدن به قدرت آن‌چنان در درون برخي اصلاح طلب‌نماها در حال زبانه کشيدن است که مهم‌ترين بند از مانيفست اصلاح‌طلبي را کاملا فراموش کردند، دل برخي لک زده براي دوران 76 تا 84، براي کليد زدن پروژه‌هاي عبور و خروج، براي منم نمايي‌ها. به عملکرد شوراها و انتصاب‌ها و انتخاب ليست‌ها اگر با استاندارد اصلاح طلبي نگاه جدي بيندازيم بايد گفت زير پوست اصلاح‌طلبي ديکتاتوري اليگارشيک و فاجعه باري سر بر آورده است که امروز با نرسيدن به نان و نوا از سوي روحاني در حال مويه بر شعار به عقب بر نمي‌گرديم است، اگر وزير زن قرار است فلان خانم اصلاح طلب باشد که مترجم اشغال سفارت بودند و دائم الپست و آچار فرانسه به جرات نبودنش يک موهبت است براي اصلاحات! وزير و کارگزار مذکرش قرار است در غارت بيت المال با هر دليل نجومي همدست باشد؟ نبودنش نجات نهال نورسته اصلاحات است. قرار است فرزندان فلان اصلاح‌طلب آسانسوري از همه موهبت‌ها بهره‌مند شوند و در نهايت گله کنند که آقازادگي تماما محدوديت است؟ در اصلاح‌طلبي را گل بگيرند آبرومندانه‌تر است، اصلاحات با تفکرو شکل کارگزاراني فاجعه بار است، نهال اصلاحات را له مي‌کند با بلدوزر سهم‌خواهي، امروز به افراد منتسب به اصلاح‌طلبان همراه روحاني اگر نگاهي شود چيزي جز کارگزاران ديده نمي‌شود. چرا؟ چون ذره‌اي براي اصلاحات هزينه نداده‌اند و نخواهند داد. به شهرداري تهران نگاه کنيم فاجعه‌بار‌تر مي‌شود.
ديکتاتوري اليگارشيک کارگزاران، جايي که نفس جوانان را بريدند، بروز برخي مدعيان اصلاح‌طلبي به عنوان اصلاح‌طلب خواست خودشان نيست، منش ذهني آنان اصلاحات را بر نمي‌تابد اما چاره‌اي جز اصلاح‌طلب‌نمايي هم براي آنها باقي نمانده است. چرا بايد از تلاش‌ها و ممارست‌هاي جوانان بي نام و نشان واز جان مومن به اصلاحات براي کساني همچون اينان که از روي درماندگي به دامان اصلاحات پناه آورده‌اند کاخ قدرت و رانت ساخته شود؟ اصلاحات چه نيازي به اين افراد دارد؟ اصلاحات بدوا بايد خود را از درمانده‌ها نجات دهد بعد از روحاني توقع داشته باشد! روحاني به عقب بر نمي‌گردد، اما دلخواه اصلاح‌طلبان هم عمل نخواهد کرد. او مي‌خواهد براي يک بار هم شده خودش باشد، نمي‌خواهد اصلاح‌طلبان به چشم رحم اجاره‌اي به او نگاه کنند، نمي‌خواهد او را جانشين هاشمي بدانند حتي از نوع بر حقش. اصلاح‌طلبان درنقطه غير‌قابل برگشت قرار دارند وبايد اين موضوع را باور کرد و به شعار به عقب برنمي‌گرديم اين تکمله را هم اضافه کنند: «حتي اگر به جلو هم نرويم!» حال جا انداختن اين شعار را بر عهده آناني بگذارند که تبحري بي‌نظير دارند در درجا زدن و هزينه‌تراشيدن!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ منتشر شده است.

اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ یاد شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه‌ راهنمای فوق و مندرجات این اطلاعیه، تا پایان روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

کد خبر 6084676

دیگر خبرها

  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • نظام راهبری و پایش تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • اهمیت حلالیت طلبی برای ادای حج و عمره‌ای مقبول