Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@16:25:32 GMT

سئول چگونه بر ترافیک طاقت‌فرسا غلبه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۷۲۴۱

سئول چگونه بر ترافیک طاقت‌فرسا غلبه می‌کند؟

سئول 25 میلیون نفری که معادل نیمی از جمعیت کره را در خود جای داده است ،می توانست به یک پدیده ترافیکی منجر شود اما مسئولان شهری سئول توانستند با استفاده از مترو و انتخاب مسیرها خودروها بر اساس اطلاعات زنده ترافیکی بهترین وپیشرفته ترین سیستم حمل ونقل شهری را تدوین کنند.

مسئولان سئول نه به فکر طبقاتی کردن بزرگراههای خود افتادند و نه منوریل های متعدد ساختند تنها اقدامی که به کمک حمل ونقل این کلانشهرآمد مترو و انتخاب مسیر آنلاین به همراه بلیط های الکترونیکی بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال ۲۰۰۴ میلادی مقامات کره جنوبی با کمک شهرداری سئول طرحی برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری سئول در نظر گرفتند. در راستای اجرای این طرح خطوط ۹ گانه متروی سئول اکنون به عنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های موجود برای مدیریت و نظارت بر حمل و نقل شهری شناخته می شود.

بلیط های هوشمند متروهای سئول اکنون شمار استفاده کنندگان از خطوط مترو را ثبت می کند. این در حالی است که حسگرهایی نیز در خیابان ها و بزرگراه ها نصب شده اند تا تصویری روشن از تعداد خودروها در خیابان ها به دست دهند.

از سوی دیگر یکی از راه حلهایی که اکنون در سئول مورد استفاده قرار می گیرد طرح انتخاب مسیر خودروها، قطارهای دورن شهری و اتوبوسها به طور زنده و براساس اطلاعات ترافیک شهری در لحظه است.

با این حال به نظر می رسد یکی از چالشهای پیش روی مقامات سئول تغییر رویکرد شهروندانی است که به استفاده از خودروی شخصی به جای سیستم حمل و نقل شهری عادت کرده اند.

 موج مهاجرت و رشد اقتصادی عواملی بودند که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون باعث افزایش جمعیت پایتخت کره جنوبی شده اند. جمعیت کنونی سئول و حومه ۲۵ میلیون نفر تخمین زه می شود. رقمی که برابر با حدود نیمی از کل جمعیت کره جنوبی است.

مانند بسیاری از شهرهای جهان با افزایش جمعیت سئول راه ها و جاده های بیشتری در این شهر ساخته شد و پایتخت کره جنوبی وسیع تر شد.

میزان خودروها در خیابان های سئول در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ برابر شمار خودروها در خیابان های پایتخت کره جنوبی در دهه ۱۹۷۰ میلادی است. پل های شهری چند خطه در مرکز این شهر اکنون خودنمایی می کنند.

ساماندهی حمل و نقل درون شهری موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان به مهمترین معضل حوزه شهری تبدیل شده است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۵ بیش از شش میلیارد نفر از ساکنان کره زمین ساکن شهرها خواهند بود.

منبع: شهرفردا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول

طبق قانون جوانی جمعیت باید برای تمامی متقاضیانی که از سال ۱۴۰۰ فرزند سوم آنها به دنیا آمده اند مشمول دریافت زمین به صورت رایگان می‌شوند که در حال حاضر روند اختصاص زمین به خانواده‌ها در بسیاری از شهر‌ها با سرعت خوبی در حال انجام است و تا به امروز بسیاری از شهر‌ها در این زمینه همکاری خوبی داشته و دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار  وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص زمین قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهار نظر‌های خود در خصوص اختصاص زمین گفته بود: یکی از دستگاه‌هایی که مسئولیت تامین زمین در طرح جوانی جمعیت را بر عهده دارد وزارت راه وشهرسازی است که تا به امروز سعی کرده ایم با تامین زیرساخت ها، این اراضی را در اختیار خانواده‌های جوانی جمعیت  قرار دهیم تا اقدام به ساخت کنند.

به گفته وی تا به امروز  به بیش از ۳۵ هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت، زمین تقدیم شده و حتی در برخی زمین‌ها عملیات ساخت مسکن آغاز شده است.

او می‌گوید: از ۱۴ بهمن تا سوم اسفند به ۱۵ هزار مشمول دیگر طرح جوانی جمعیت نیز در قالب پویش خانواده مهدوی زمین تعلق خواهد گرفت که در مجموع تعداد اراضی اختصاص یافته به  ۵۰ هزار خانواده دارای بیش از سه فرزند می‌رسد.

اما اخیرا هم ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که براساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکنون برای ۵۷۷ خانواده در بنادر جنوبی کشور  زمین رایگان تامین شده  و تا به امروز برای  ۲ هزار و ۱۸۷ متقاضی زمین رایگان تخصیص داده شده است.

مالکی با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده در شهر‌های کوچک جنوبی از جمله دیر برای طرح نهضت ملی مسکن دو بیش از ۷ هزار نفر بوده است، اعلام کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۶۰ نفر واجد ۴ شرط لازم بوده اند و تاکنون ۲۴۱ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان با تاکید بر اینکه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده سازی برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: اجرای چنین پروژه عظیمی تاکنون در کشور بی‌سابقه بوده و برای انجام آن نیاز به یک عزم همگانی و مشارکت جمعی وجود دارد.

براساس این گزارش اختصاص زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند باید دارای شرایطی باشد و اگر خانواده‌ها این شرایط را نداشته باشند مشمول دریافت اراضی رایگان نخواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک