Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور، ساماندهی کمک‌های خیران با استفاده از روش‌های نوین را از برنامه‌های مهم حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، ابوالقاسم رستگار در نشستی در جمع امدادگران کمیته امداد بابیان اینکه روش‌های نوین کمک‌های الکترونیکی خیران روند رسیدگی به امور فقرا را سهل می‌کند، عنوان کرد: کمیته امداد به دنبال بستر مناسبی در پرداخت الکترونیکی به طور ایمن و سریع در ارتباط با ساماندهی توسعه مشارکت‌های مردمی به نیازمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی روزبه‌روز نوین‌تر شده و علاوه بر آن کاهش هزینه‌های اجرایی و کیفیت، بخشی از خدمات این نهاد به نیازمندان جامعه را افزایش داده است.

 

رستگار ادامه داد: روش‌های الکترونیکی و نوین خیران به‌سادگی می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه، اپلیکشن، عابر بانک و خودپرداز بانک‌ها به‌سادگی کمک‌های خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

 

وی با اشاره ایجاد یک اپلیکشن جدید درزمینه صدقات، ویژگی این اپلیکشن را دریافت کمک‌های عام و خاص مشترک‌های صدقات و خیران، یکپارچگی بودن این نرم‌افزار در تمام کشور، تسهیل و تسریع کمک‌رسانی خیران و مهم‌ترین مزیت این اپلیکشن بازخورد به مشترک‌های صدقات و خیران از طریق دریافت پیامک برشمرد.

 

علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۳ هزار خانوار هرمزگانی تحت حمایت کمیته امداد هستند، اذعان کرد: همین تعداد خانوار نیز از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و نیازمند کمک در هرمزگان وجود دارد که از طریق اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و کمک‌های موردی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در ادامه به تشریح عملکرد دو سال اخیر کمیته امداد در حوزه جلب حمایت‌های مردمی پرداخت از هرمزگان به‌عنوان استانی پیشرو در طراحی و استفاده از سامانه‌ها و بهره‌گیری از فضای الکترونیک یادکرد و گفت: راه‌اندازی سامانه تلفن گویای ۳۲۸۸ و اپلیکشن «ناب» به‌منظور فراهم نمودن بستر برای رفاه حال عموم مردم در پرداخت کمک‌های نقدی به نیازمندان از افتخارات کمیته امداد هرمزگان است.

 

وی در توضیح چگونگی استفاده از اپلیکشن ناب، بیان کرد: برای نصب این نرم‌افزار، کافی است که عدد ۱۰ را به ۳۰۰۰۷۶۳۹ ارسال و پس از دریافت نرم‌افزار، آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید؛ این نرم‌افزار تحت وب نیست و بدون اینترنت نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

 

الهیاری افزود: باوجوداین دو سامانه، همه هم‌وطنان در هر نقطه از کشور می‌توانند کمک‌های خود در قالب صدقات، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، درمان محرومان، جهیزیه نوعروسان نیازمند، تحصیل فرزندان مددجویان به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

بختیاری افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این طرح با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بودگفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با بهره برداری از مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد