Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – نیروهای مسلح مالزی و اندونزی رزمایش مشترکی با هدف کسب آمادگی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و سوداگران انسانی که معضل مهم در مرزهای آنهاست برگزار کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه یک تلویزیون مالزی ،این رزمایش که در قالب عملیات گشت زنی مشترک به مدت 10 روز در مرزهای مشترک 'کالیمانتان – ساراواک' برگزار می شود از جمله اقداماتی است که دو کشور از 14 سال پیش با هدف کمک به برقراری امنیت و حفاظت از حاکمیت آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این عملیات مشترک که با رمز 'پاتکور' آغاز شده همچنین اطلاعاتی با هدف تقویت امنیت مرزها بین نیروهای دو کشور به اشتراک گذاشته شده می شود.
کسب آمادگی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و فعالیت های غیرقانونی از جمله مهاجرت های گسترده غیرقانونی که در این منطقه ، از جمله دلایل برگزاری این عملیات مشترک اعلام شد.
در این علمیات گشت زنی مشترک مقامات امنیتی و دفاعی دو کشور نکات کلیدی مقابله با فعالیت هایی را می توانند مخل امنیت و صلح در منطقه باشد ،به شرکت کنندگان آموزش می دهند.
با تشدید فعالیت هایی که در آبهای مشترک اندونزی و مالزی باعث از بین رفتن امنیت شده، هر دو کشور تلاش کرده اند تا با عوامل موثر در تخریب امنیت از جمله گروههای افراطی و دزدان دریایی به طور جدی مقابله کنند.
مشکلات موجود در این منطقه در سال های گذشته باعث نگرانی های جدی بین مقامات امنیتی دو طرف شده بود، که مهمترین نگرانی را می توان مربوط به دزدی های دریایی دانست.
علاوه بر مالزی و اندونزی، فیلیپین نیز به دلیل تحرکاتی که در آبهای مشترک این سه کشور رخ می دهد، بخشی از امنیت خود را با تهدید مواجه می داند و با این هدف گشت زنی مشترک دریایی و هوایی را به صورت دائمی با این دو کشور آغاز کرده است.
آساق**241**1599 **1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه‌های استان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین ماه امسال موفق به دستگیری ۲۹۷ خرده فروش مواد مخدر شدند.

او با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، افزود: در این مدت با تلاش همکارانم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بیش از ۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان از این افرادکشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون شاهد افزایش ۳۸ درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت:. شهروندان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد