Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بدهي قطعي 110 هزار ميليارد توماني دولت به سازمان تأمين اجتماعي خبر داد و گفت که حدود 60 هزار ميليارد تومان نيز جاي بررسي و توافق دارد.
محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شواري اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس به ارائه گزارشي از نشست صبح امروز کميسيون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه کميسيون برنامه و بودجه مجلس با حضور وزير پيشنهادي نيرو و رؤساي سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در جلسه صبح امروز کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات، رؤساي سازمان تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي کشور به تشريح وضعيت دستگاه‌هاي تحت امر، چالش‌هاي موجود، بحران‌هاي فرارو و راهکارهاي مقابله با آنها پرداختند.
تابش تصريح کرد: در اين جلسه عنوان شد برآوردهاي انجام شده اين بوده است که حدود 110 هزار ميليارد تومان بدهي قطعي دولت به سازمان تأمين اجتماعي است و حدود 60 هزار ميليارد تومان نيز جاي بررسي و توافق دارد.
وي اضافه کرد: همچنين تصريح شد تعداد حقوق‌بگيران از صندوق بازنشستگي يک ميليون و 328 هزار نفر است که ساليانه 33 هزار ميليارد تومان پرداخت مي‌شود و به طور متوسط اين صندوق، 27 سال، پرداخت حقوق دارد همچنين بر اساس محاسبات انجام‌شده، ميزان حقوق پرداختي تا سال 1408 بر مبناي سال 1385؛ 4/5 برابر و با لحاظ همسان‌سازي؛ 10/7 برابر خواهد شد که بايد براي توازن و تعادل بين منافع و هزينه‌ها فکري اساسي کرد.
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: نمايندگان عضو کميسيون نيز نقطه‌نظرات و دل‌نگراني‌هاي خويش را نسبت به آينده اين صندوق‌ها بيان کردند و خواستار اقدامات عاجل براي برون رفت از اين وضعيت و تامين آينده باثبات براي تداوم کار اين دو دستگاه مهم که قشر وسيعي از مردم و جامعه از خدمات‌شان بهره‌مند هستند، شدند.
تابش تأکيد کرد: مقرر شد با درخواست رؤساي کميسيون‌هاي بودجه و اجتماعي مجلس از هيأت رئيسه، در جلسه‌اي غيرعلني موضوعات مبتلابه اين سازمان‌ها و صندوق‌ها و راهکارهاي پيشنهادي براي فائق آمدن بر اين مشکلات توسط قاطبه نمايندگان مورد رسيدگي و مورد اقدام هماهنگ دولت و مجلس قرار گيرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: اردکانيان وزير پيشنهادي نيرو نيز به ارائه برنامه و تشريح جلسات خود پرداخت و گفت که ما بدهکار طبيعت هستيم و چون در بسياري از مواقع، انسان موجب تخريب طبيعت شده است، مي‌توانيم با بهره‌گيري از علم و خرد جمعي چالش‌ها را مرتفع سازيم، قطعاَ در گذشته نمي‌مانيم و با کمک نمايندگان و تجربيات ملي و بين‌المللي کسب شده، طرحي نو براي حل مشکلات پي‌ريزي مي‌کنيم، با جذب قانونمند و بدون تبعيض جوانان کاردان و علاقمند، صنعت آب و برق را شکوفا خواهيم ساخت، همچنين متعهد خواهم شد تا موارد مطروحه از طرف نمايندگان که بي‌واسطه و از لسان مردم بيان‌شده را مورد توجه قرار دهم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد




به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خانه ملت، علی خضریان در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه ستاد بابیان اینکه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از راهکارهای کلیدی مبارزه با فساد است افزود: الکترونیکی کردن فرآیند انجام معاملات از طریق سامانه‌های الکترونیکی در مسیر شفافیت گامی مهم است که نظارت بر خط و سریع را ممکن می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهره وری و کاهش کسری بودجه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت صرف انجام معاملات می‌شود، بخشی دیگر از مزایای این سامانه است همینطور سیاست‌گذاری، اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات با توجه به اهمیت معاملات دولتی در اقتصاد و نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشور، توجه به تصمیم سازی بر مبنای اطلاعات در این حوزه بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با ایجاد سامانه ستاد می‌توان بر تمامی مراحل انجام معاملات نظارت کرد. همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌توان ظرفیت‌های نظارتی را افزایش داد.

خضریان با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر عملکرد و آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف‌سازی منابع صرف شده و خروجی‌ها و پیامدها است که روش اصلی تحقق آن، استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است با توجه به اهمیت این موضوعات کمیسیون اصل نود به عنوان بازوی نظارتی مجلس و اهمیت زیادی برای اجرایی شدن این سامانه داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه این کمیسیون نشستی با موضوع پیگیری انجام تکالیف قانونی مندرج در جزء ۳ و ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برگزار و مقرر شد جهت حل مسائل الکترونیکی شدن مزایدات دوایر اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به شکلی عمل کند که تا در مهلت ۱۰ روزه مزایدات یک استان به صورت آزمایشی در سامانه ستاد ثبت شود. و مزایدات اراده تصفیه امور ورشکستگی در یک استان از این طریق انجام شود و مشکلات پیمانکار سامانه نیز پیگیری و مرتفع شده و گزارش همه اقدامات به کمیسیون ارسال شود.

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور