Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶ هزار و ۷۵۵ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۹۹۵ میلیارد ریال رسید.
به گزارش تابناک اقتصادی،روز گذشته در بازار نقدی طلا، هر سکه طرح جدید با رشد ۲ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان معامله شد. با وجود افت طلای جهانی، رشد اندک نرخ دلار در کنار عدم تمایل معامله‌گران به افت قیمت سکه‌ از سکه حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کم‌واکنشی معامله‌گران به افت طلا، حباب (بیشتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی) سکه را به ۹۰ هزار تومان افزایش داد.
در همین حال روز گذشته بهای سکه ۵ سررسید آتی مثبت بودند. به این ترتیب سکه در قرارداد تحویل آبان ماه رشد ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۳۱۹ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان داد و ستد شد که ۰.۰۷ درصد رشد داشت.
از سوی دیگر سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۹۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که ۰.۱ درصد افزایش داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۳ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزارتومان داد و ستد شد.
در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۱۳ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۸۳ هزارتومان داد و ستد شد. /بورس کالای ایران

رشد طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا
قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده بود، امروز بار دیگر با توجه به کاهش ارزش دلار با رشد نسبی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1283 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1271 د لار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین قیمت طلا از 6 اکتبر بوده است.
شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 93.78 واخد رسیده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن با 0.1 درصد کاهش به 113.35 واخد رسیده است. ارزش دلار روز گذشته به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر در برابر ین رسیده بود.
سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای آسیایی در شرایطی قرار است اوایل نوامبر انجام شود که به نظر می رسد ترامپ قصد دارد رئیس جمهور چین را برای افزایش فشار بر کره شمالی برای متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی، مجاب کند.
به نظر می رسد برگزاری نشست بانک های مرکزی کانادا و اروپا در روزهای آینده و اعلام سیاست های پولی و نرخ بهره از سوی این بانک ها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص قیمت طلا داشته باشد.
ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفته است که خیلی زود تصمیمش درباره رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا را اعلام خواهد کرد.
تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را برای بار سوم افزایش خواهد داد.
ادامه بحران سیاسی در کاتالونیا می تواند تاثیر زیادی بر اوضاع اقتصادی و مالی منطقه یورو داشته باشد. دولت اسپانیا تهدید کرده است که کنترل مستقیم اداره امور کاتالونیا را در اختیار خواهد گرفت.
پارلمان کاتالونیا قرار است روز پنجشنبه نشست مهمی را برگزار کند. سنای اسپانیا نیز روز جمعه قرار است درباره ماده 155 قانون اساسی رای گیری کند. به نقل از سایت طلا، به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی بریتانیا منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳