Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در نقاط حادثه‌خیز شهرها و روستاها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی تأمین مسکن که امروز (2 آبان‌ماه) در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز، اظهار کرد: امیدوارم حادثه‌ای که در منطقه منبع آب رخ داد همانند بحران ریزگردها در بهمن سال گذشته به فرصتی برای همت مسئولین و رفع مشکل مردم تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: با توجه به مشکلات خوزستان در بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی، مناطق حاشیه‌نشین، عبور لوله‌های نفت و گاز از برخی شهرها، فرسایش رودخانه‌ها در شهرها و روستاها و نقاط آسیب‌پذیری که در استان داریم باید به کارگروه تخصصی تأمین مسکن اهمیت ویژه‌ای داده شود. حادثه منبع آب زنگ خطری است تا از نظرات کارشناسان بیشتر استفاده کنیم و  اجرای مصوبات این جلسات را جدی بگیریم.

 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه در بحث سیل 95 بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای و فرمانداران بدون تخصیص اعتبارات وارد کار شدند، خاطرنشان کرد: ترمیم و بازسازی شعیبیه و شوش در حال اجرا است و باید این کار قبل از شروع بارندگی به پایان برسد.

 
حاجی‌زاده تصریح کرد: نتایج تصمیماتی که امروز گرفته می شود، یک یا دو دهه دیگر مشخص می‌شود بنابراین باید مسائل با دقت و کارشناسی دنبال شوند.

 
وی گفت: نباید برای حل یک مشکل تهدیدات دیگری مثل مشکلات اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایجاد شوند.

 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران که از محل ماده 12 و با اعتبار وزارت کشور ساخته، تجهیز و به شهرداری‌ها تحویل داده شد ولی در این سالنها تغییر کاربری غیرلازم داده‌ شده است، عنوان کرد: به عنوان مثال سالن ستاد بحران در منطقه 8 به فرهنگ‌سرا تبدیل شده است. یک سالن چندمنظوره در کلان‌شهر اهواز با این همه مشکلات و بحران تغییر کاربری داده است. باید این سالن‌ها بازگشت داده شوند البته برخی از این سالن‌ها در شهرستان‌ها برگشت داده شده‌اند ولی تاکنون در اهواز اقدامی نشده که باید ظرف مدت یک ماه برگشت داده شوند. 


حاجی‌زاده تصریح کرد: همچنین باید در چند نقطه از شهر اهواز سالن‌های مدیریت بحران ساخته شود و آقای کتانباف قول دادند که ظرف مدت چند ماه این سالن‌ها ساخته شوند. 


وی با اشاره به حادثه ریزش کوه در منبع آب اظهار کرد: مقام قضایی پیگیر این حادثه است زیرا افرادی که در این منازل سکونت کرده و دچار حادثه شدند اجاره‌نشین بودند و  فردی قبل از آنها اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده است. همچنین موضوع تخریب منازل مناطق پرخطر در سال‌های گذشته که باید به فضای سبز تبدیل می‌شد ولی در این زمینه اقدامی نشده پیگیری و با مقصر اصلی برخورد می‌شود. 


مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: باید قبل از ساخت و سازهای غیرمجاز قانون را اجرا می‌کردیم تا امروز شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 
حاجی‌زاده گفت: باید کارگروهی متشکل از اداره کل مدیریت بحران، بنیاد مسکن، شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری اهواز، راه و شهرسازی جهت تعیین تکلیف وضعیت منبع آب در خصوص جابجایی فوری 84 واحد و همچنین 818 واحد در کوتاه‌مدت تشکیل شود و ظرف مدت 48 ساعت راهکارهای اجرایی ارائه شوند تا با استاندار در این زمینه تصمیم‌گیری شود. 


وی با اشاره به لزوم تعیین سکونت‌گاه‌های موقت جهت جابجایی منازل غیرایمن تصریح کرد: باید طرحی توسط هلال احمر، شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نظام مهندسی تهیه و در شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان ارائه شود تا تأمین اعتبار صورت بگیرد و این طرح باید ظرف دو هفته آماده شود زیرا به فصل بارندگی نزدیک هستیم. 


مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در بحث روستای " میراحمد" ایذه که در معرض خطر رانش کوه قرار دارد نیز بازدید میدانی داشتیم و طرحی ارائه شد که 50 میلیارد ریال  اعتبار برای این طرح اختصاص داده شد و باید هر چه سریعتر جانمایی به طوری که بافت قومی و فرهنگی در نظر گرفته شود، انجام بگیرد. 


حاجی زاده عنوان کرد: همچنین باید سکونت‌گاه‌های غیررسمی خوزستان توسط بنیاد راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نظام مهندسی شناسایی و طرح پیشنهادی برای ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها ارائه شود. 


وی گفت: باید شهرداری‌ها و نظام مهندسی‌ها در شهرها و مدیران بنیادمسکن و دهیاری‌ها در روستاها از ساخت و سازهای غیرمجاز در نقاط حادثه‌خیز جلوگیری کنند و در صورت بروز مشکل از مقام قضاییکمک بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد

سیزدهمین جلسه پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز به علت غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹:۰۰ امروز با دستور کار «برکناری شهردار اهواز» برای سیزدهمین بار برگزار شود، پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

پیش از این ۱۲ جلسه نیز با دستورکار برکناری شهردار اهواز به علت حضور نداشتن برخی اعضا تشکیل نشد.

کد خبر 747542

دیگر خبرها

  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم