Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:55:28 GMT

به فکر لوگو بودن چالش جدی در حوزه فرهنگ و هنر است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۹۷۲۷

به فکر لوگو بودن چالش جدی در حوزه فرهنگ و هنر است

معاون هنری و سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در تحریریه ایسنای خوزستان و واکاوی برخی معضلات حوزه فرهنگ و هنر استان از آخرین خبرهای حوزه معاونت هنری و سینمایی اداره ‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از جمله تشکیل هیات موسس انجمن هنرهای تجسمی سخن گفت.

به گزارش ایسنا، ناصر چنانی در ابتدا با تمجید از ایسنای خوزستان عنوان کرد: جا دارد از این خبرگزاری تشکری داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من جزو کسانی هستم که هر روز وبسایت این خبرگزاری به وِیژه بخش فرهنگ و هنر را چک می‎کنم و شاهد هستم دربیشتر اوقات خبرهای تولیدی و به‎روزی روی خروجی این خبرگزاری می‎رود. از آنجا که این خبرگزاری با نگاهی نو و نیروهای جوان فعالیت می‎کند همواره شاهد خروجی‌های خوبی از آن بوده‎ایم و می‎توان از ایسنا به عنوان یک خبرگزاری حق‎جو نام برد. 

  

به فکر لوگو بودن چالشی جدی در حوزه فرهنگ و هنر است

وی در ادامه با انتقاد از موازی‎کاری در حوزه فرهنگ و هنر استان این موضوع را یک معضل خواند و افزود: این موازی‎کاری‎ها انرژی را از مجموعه‎ها می‏گیرد. باید روی این موضوع اندیشه کرد و من معتقدم می‎توان با تشکیل کارگروه‎هایی از مدیران ارشد و همفکری میان آنان بخشی از این معضلات را کاهش داد. متاسفانه برخی مدیران بیش از آن‎که به فکر کار باشند به فکر لوگو هستند و تا لوگوی آن‎ها در کار نباشد دست به هیچ اقدامی نمی‎زنند. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این‏که به فکر لوگو بودن یک چالش جدی در حوزه فرهنگ و هنر است اضافه کرد: باید از این تعصبات سازمانی بیرون آمد. چرا نهادی مثل حوزه هنری یا نهادهای دیگر وارد عرصه فرهنگ و هنر شده‎اند آن‎هم در صورتی که بعضا هیچ ارتباطی با هنر و فرهنگ ندارند. به عنوان مثال هم ارشاد و هم حوزه هنری درباب هنرهای نمایشی فعالیت می‎کنند که در این میان سود کار فقط به هنرمندی می‎رسد که زرنگ باشد و بتواند از هر دو نهاد منتفع شود! بنابراین اگر کارگروهی از مدیران فرهنگی شکل گیرد که مانع توزیع اعتبارات فرهنگی به این شکل شود، بسیاری از معضلات و چالش‎ها حل خواهند شد

  

موازی‎کاری باعث تمرکز سرمایه در یک نقطه و غفلت از نقاط دیگر می‏‌شود

وی ادامه داد: وجود دو مدیرکل ارشاد در یک استان چه خروجی ‎دارد؟ آیا جز موازی کاری چیز دیگری است؟ این موازی‎کاری‎ها موجب می‎شود کلیه سرمایه‎های مادی، معنوی و انسانی در یک جا متمرکز می‎شوند و از جاهای دیگر غقلت ‎شود که این غفلت برای انقلاب فرهنگی ما که بنا هست به مردم خدمت‎رسانی کند خوشایند نیست. 

  

چنانی افزود: خوشبختانه طی مدت اخیر شاهد اقدامات خوبی از جانب دکتر شریعتی، استاندار خوزستان، در حوزه فرهنگ و هنر بوده‎ایم؛ رفتارهای کم‎سابقه‎ و تحرکات خوب توام با حمایت. 

  

وی گفت: اگر استاندار به این بخش از چالش فرهنگ و هنر استان نیز ورود کند و با کمک خود آن را سامان بخشد، راندمان، کیفیت و کمیت اقدامات فرهنگی و هنری بیش از آنچه که هست خواهد شد و از آشفته‎کاری نیز رهایی خواهیم یافت. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: به فکر لوگو بودن از سوی مدیران خوشایند نیست نیست و باید تلاش کرد تا با همفکری، اشتراک‎نظر، تشکیل اتاق‎های فکر و بکارگیری توانمندی‎های موجود در NGOها و سازمان‎های مردم‎نهاد در راستای بالا رفتن کیفیت وکمیت کارها تلاش کرد. 

  

هنرمندان متولی صفر تا صد بسیاری از رویدادهای هنری هستند

وی اظهار داشت: در این راستا خوشبختانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در حوزه معاونت هنری و سینمایی سعی کرده‎ایم بخش عمده‎ای از فعالیت‎های موجود هنری و سینمایی را به خود هنرمندان واگذار کنیم تا جایی که در حال حاضر متولی صفر تا صد بسیاری از رویدادهای موجود ما هنرمندان هستند و انصافا خروجی‎های خوبی هم از آن ها شاهد بوده‎ایم. 

  

چنانی تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری جشنواره‎هایی نظیر تئاتر ملی نفت که قرار است برگزار شود به دست هنرمندان سپرده شده است و کار سیاست‎گذاری آن را خود هنرمندان انجام می‎دهند. از طرفی، بخش هنرهای تجسمی نیز به طور کل به هنرمندان واگذار شده و امیدوارم که امکانات سخت‎افزاری ما به کمک آنان بیاید. از سوی دیگر، طی مدت اخیر شاهد همکاری، تعامل و کمک‎های بسیار خوب و بی‎سابقه‎ای هم از مدیریت ارشد استان یعنی دکتر شریعتی بوده‎ایم که این همراهی و حضور فعال قطعا می‎تواند باعث تاثیرات خوبی در فعالیت‎های هنرمندان شود و امید، نشاط و تحرک آنان را افزایش دهد.  

  

وی افزود: اگرچه در حوزه مسایل فرهنگی و هنری استان شاهد چنین همراهی و همگرای‎ای هستیم اما برکسی پوشیده نیست که یکی سری نقایص، معضلات و کاستی‎هایی نیز وجود دارند؛ با این‎حال جای امید است که در کنار کاستی‎ها خرد و تحرک هم وجود دارد. 

  

12 جشنواره تئاتر تا پایان سال برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر شاهد جهش مثبتی در فعالیت‎های فرهنگی و هنری استان هستیم که این جهش خود را در جشنواره‎ها و رویدادها نشان می‎دهد. به عنوان مثال، سال گذشته تقریباً شش یا هفت جشنواره تئاتر در استان داشتیم اما تا پایان امسال ما حدود دوازده جشنواره را فقط در حوزه تئاتر خواهیم داشت که از میان آن‎ها می‎توانم به جشنواره تئاتر عربی، جشنواره ملی لاله‎های سرخ، همایش ملی تعذیه و آیین‎های نمایشی محرم، جشنواره تئاتر کودک دزفول و جشنواره تئاتر بومی مسجدسلیمان (پس از هفت سال تعطیلی) اشاره کنم. 

  

وی همچنین از برنامه‎ریزی و ساماندهی اجراهای میدانی در مناطق کاروان‎های راهیان نور با هویت مردمی خبرداد و افزود: در این راستا، بسترهای نمایشی را برای گروه‎های نمایشی تدارک دیده‎ایم تا آنان بتوانند اجراهای خوبی را برگزار کنند. علاوه بر این، به مناسبت اربعین حسینی برای اولین بار رویدادی به نام "سوگواره رهسپار خیمه‎ها" را در کنار تردد زوار امام حسین (ع) در چزابه تدارک دیده‎ایم که بنا است در آن از گروه‎های ملی نیز استفاده شود تا اجراهایی را داشته باشند. 

  

رشد 20 درصدی در اعطای مجوز اجرای موسیقی

چنانی در ادامه به حوزه موسیقی گریز زد و گفت: ما در سال گذشته، مجوز 57 اجرای صحنه‌ای موسیقی را در استان صادر کردیم که این تعداد نسبت به سال 1394 رشدی در حدود 20 درصد داشته است چرا که در سال 1394، در مجموع حدود 46 مورد مجوز صادر کردیم که این رشد نشات گرفته از سیاست‎گذاری‎ها و نگاه خوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است. 

  

وی با اشاره به جهش‎های خوب و مثبت در حوزه سینما نیز عنوان کرد: هم‎اکنون در استان 6450 صندلی سینما وجود داشت که 1600 عدد صندلی به این تعداد اضافه خواهد شد که آمار قابل توجهی در حوزه موسسات سینمایی است. در حال حاضر با احتساب سینمای بندرامام خمینی (ره) که به تازگی افتتاح شده است کل سینماهای استان دارای تجهیزات دیجیتال هستند و این سینماها همزمان با سینماهای کشور فیلم‎های روز سینمای ایران را اکران می‎کنند. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‎که در کنار این جریان، اکران سیار را نیز با بالاترین تجهیزات نسبت به استان‎های دیگر در خوزستان داریم افزود: استان خوزستان با هشت سرور و نیز تجهیزات دیجیتال پخش فیلم‎های سینمایی، قابلیت اکران فیلم همزمان با سینماهای کشور را در مناطق فاقد سینما دارا است؛ این در حالی است که استان دوم پس از خوزستان دارای پنج سیستم دیجیتال است. 

  

بهره‎برداری از چهار سینما و مجتمع سینمایی تا پایان سال در استان 

وی اضافه کرد: اکران‎های سیار در حال حاضر در شهرستان‎های فاقد سینما همانند گتوند، رامهرمز، شوش و دشت‎آزادگان وجود دارند؛ گرچه به زودی تا پایان سال مجتمع‎های سینمایی رامهرمز و نیایش شوش و همچنین دو سینما در بهبهان به بهره‎برداری خواهند رسید و این تعداد به مجموعه‎ سینماهای استان افزوده خواهند شد تا مردم این نقاط نیز بتوانند مانند دیگر شهرهای استان‎های کشور شاهد فیلم‎های سینمایی باشند. 

  

برگزاری مجمع عمومی اولین اقدام هیات موسس انجمن هنرهای تجسمی است

  

چنانی در ادامه از تشکیل هیات موسس جدید انجمن هنرهای تجسمی خوزستان خبر داد و گفت: برای شکل‎گیری انجمنی فعال و پویا در این زمینه، دراساسنامه جدید هیات موسسی پیش‌بیینی شده است که کار این هیات عضوگیری پیوسته، ناپیوسته و افتخاری است. پس از آن‎که اعضای پیوسته انجمن از سوی هیات موسس انتخاب شدند، در مجمع عمومی همه اعضا حاضر می‎شوند و تمام اعضای پیوسته می‎توانند به عنوان کاندیدای هیات رییسه و رای‎دهنده شرکت کنند تا هیات امنا و هیات رییسه انجمن تشکیل شود. پس از رای‎گیری پنج نفر به عنوان سیاستگذاران انجمن در رشته‎های مختلف برگزیده می‎شوند. 

  

وی اضافه کرد: هیات رییسه از میان کسانی که به عنوان نامزد در انتخابات شرکت می کنند آرای لازم  را کسب می‎کنند و انتخاب می‎شوند. پس از آن تمام فعالیت‎های انجمن بر عهده هیات رییسه خواهد بود و فعالیت‎های هیات موسس به پایان خواهد رسید. هیات رییسه پس از انتخاب رییس، بازرسان و ناظران خود را انتخاب خواهد کرد. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مجمع عمومی مهمترین رکن و مرجع تصمیم‎گیری انجمن هنرهای تجسمی است و از اجتماع اعضای حقیقی به صورت عادی و یا فوق‎العاده تشکیل می‎شود. در مجمع عمومی تنها اعضای پیوسته حق رای خواهند داشت. 

  

وی تصریح کرد: اولین اقداماتی که پنج نفر برگزیده به عنوان هیات مدیره انجمن باید انجام دهند، انتخاب رییس، بازرسان و تعیین ساختار مالی و نیز برنامه‎ریزی برای گرفتن کمک‎های مختلف خواهد بود. اقدام دیگر ایجاد دفاتری در شهرستان‎ها است تا آن‎ها نیز براساس اساس‎نامه برنامه‎ریزی‎های لازم را صورت دهند. 

  

چنانی با بیان این‎که هیات موسس با مشورت هنرمندان و انجمن هنرهای تجسمی تعیین شده‌اند ادامه داد: یازده عضو هیات موسس انجمن هنرهای تجسمی استان شامل سید جلال خراسانی، امین بختیاری، محمود گل، رضا عدیلی‎پور، محمدرضا جورجورزاده، سیدمحمد موسوی‎پارسا، سهام سجیراتی، سرور محمودی، مریم حسینی، بیتا حسنی و نجمه وصفی‌نژاد هستند. 

  

وی اضافه کرد: بعدها که هیات مدیره شکل گرفت باید برای رشته‎های مختلف کارگروه تعریف شود. البته محل استقرار انجمن نیز مشخص شد که در زمان مقتضی آن را اعلام می‎کنیم. 

  

شاهد فعالیت‎‏های منسجم جریان‎ساز در حوزه تجسمی نیستیم

وی در توضیح ماهیت انجمن هنرهای تجسمی براساس اساسنامه جدید اظهار داشت: انجمن هنرهای تجسمی، انجمنی غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردمی است که بنا است برای ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‎های تجسمی‎ای که در ساختار انجمن وجود دارد برنامه‎ریزی نماید. هنرهای تجسمی رشته‎هایی از جمله نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، مجسمه‎سازی، نگارگری، کاریکاتور، تذهیب، سفال و عکاسی را در برمی‎گیرد که این رشته‎ها قرار است در انجمن هنرهای تجسمی ساماندهی شوند که در این راستا بنا است در ابتدا سازماندهی نیروهای این انجمن صورت گیرد و آموزش‎هایی در جهت ارتقا سطح علمی و کیفی آثار انجام شود

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‎که متاسفانه در حال حاضر شاهد فعالیت‎های منسجمی در حوزه هنرهای تجسمی نیستیم گفت: البته فعالیت‎های فردی و نمایشگاه‎های انفرادی و گروهی خوبی در اهواز و شهرستان‎ها برگزار می‎شود؛ با این حال، فعالیت‎های منسجمی همانند جشنواره‎ها که جریان‎ساز باشند را به دلیل در دسترس نبودن موزه هنرهای معاصر برای هنرمندان تجسمی شاهد نیستیم و این هنرمندان نتوانسته‎اند از زمان واگذاری آن تاکنون از وجود موزه بهره‎مند باشند. 

  

وی ابراز امیدواری کرد: باتوجه به نگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محلی که قرار است در اختیار هنرمندان تجسمی قرار گیرد بخشی از مشکلات حوزه تجسمی حل شود؛ اگرچه نمی‎توان منکر بعضی کمبودهای آزاردهنده شد. 

  

نگاه وزارتخانه به انجمن‎ها تغییر کرده است

چنانی با تاکید بر این‎که پس از تشکیل هیات مدیره انجمن شاهد انجمن تجسمی‎ای نوپا و جدیدی در استان خواهیم بود افزود: این انجمن بر مبنای مجمع عمومی شکل خواهد گرفت در حالی که پیش از این به صورت انتصابی انجام می‎شد. در ساختارها و اساسنامه قبلی مطلقا موضوع عضوگیری وجود نداشت اما در اساسنامه جدید قید شده است که کسانی که خواهان حق رای هستند و می‎خواهند در تعیین سرنوشت فعالیت‎های انجمن هنرهای تجسمی دخیل باشند و اعمال نظر کنند باید در وهله اول عضو شوند. 

  

وی درباره این‎که طی سال‎های اخیر سعی نشده است تمام فعالیت‎های تخصصی از کانال انجمن‎ها پیگیری شود و همیشه ارشاد و انجمن‎ها تصمیمات جداگانه‎ای می‎گرفتند توضیح داد: درگذشته انجمن‎های نمایش، موسیقی یا تجسمی انتصابی بودند و دلیل آن نیز دستوراتی بود که از وزارتخانه ابلاغ می‎شد، اما اینک از سوی وزارت این نگاه اصلاح شده است و در حال حاضر دارای اساسنامه جدیدی هستیم. از سوی دیگر نگاه مدیریتی موجود بر این مبنا است که ما نظر هنرمندان را در همه فعالیت‎ها جویا شویم که این موضوع این کیفیت و کمیت را ارتقا خواهد داد. 

  

90 درصد هنرمندان بدون مواجب در کنار ما هستند

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در راستای همین موضوع، امسال برای جشنواره تئاتر استان، نشست‎های متعددی را با هنرمندان برگزار کردیم که طی آن‎ها ایده‎های نو و جالبی را از سوی آنان دریافت کردیم که در نتیجه آن، جشنواره امسال نسبت به دوره‎های پیشین به لحاظ کمی و شکلی دچار تحولات اساسی شد که این تحولات در برگزاری نشست‎های علمی و نقد و بررسی نمود پیدا کردند. 

  

 او این تحولات را محصول همفکری با هنرمندان دانست و افزود: جا دارد تشکر ویژه‎ای از هنرمندان کنم چرا که عمدتا بدون هیچ مزد و مواجبی در کنار ما حضور دارند و بیش از 90 درصد آنان بدون آن که دستمزدی از ما دریافت کنند در کنار ما به اعمال نظر و مشارکت می‎پردازند و در کارهای اجرایی نیز حضور دارند.  

  

اتفاقات موزه هنرهای معاصر اهواز جریان انجمن هنرهای تجسمی را دچار مشکل کرد

چنانی در ادامه به این سوال که چرا در سال‎های اخیر برخلاف سایر انجمن‌های وابسته به ارشاد به انجمن تجسمی که انجمنی مادر محسوب می‎شود توجه کمتری شد، این‎گونه پاسخ داد: "واقعیت این است که بعد از اتفاقاتی که در واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز رخ داد، جریان انجمن هنرهای تجسمی نیز دچار مشکل شد، و این در حالی بود که قبل از واگذاری موزه مشکلی در این حوزه به لحاظ ساختاری و حمایتی نداشتیم. پیش از واگذاری موزه، رویدادهای خوبی اتفاق می‌افتاد و شاهد مشارکت جدی هنرمندان تجسمی نیز بودیم. با این حال، آن اتفاقات در زمانی بود که انجمن انتصابی بود اما اینک اگرچه موزه را در اختیار نداریم اما بنا هست که ماهیت انجمن انتخابی باشد و خود هنرمندان آن را اداره کنند. شکی در این نیست که انجمن هنرهای تجسمی یکی از انجمن‌های پایه و مهم ما در اداره ارشاد خوزستان است و دارای فعالانی است که اگر نباشند یک جای کار خواهد لنگید. حتی اعتقاد دارم در بحث هنرهای نمایشی نیز با آن همه گستردگی اگر هنرمندان تجسمی در کنار هنر نمایش نباشند، نمایش و سینما نخواهند توانست که پیام خود را به راحتی منتقل کنند. با تمام این‎ها قبول دارم که طی این مدت پس از واگذاری موزه هنرهای معاصر، انجمن سامانی نداشت و مکانی برای تجمع هنرمندان وجود نداشت و منکر آن نمی‎شوم. امیدوارم با نگاه جدید موجود و با مشخص شدن محل جدید انجمن، هنرمندان سریعتر مستقر شوند و شاهد جوش و خروش خوبی از انجمن و فعالان هنرهای تجسمی باشیم." 

  

جای خالی جشنواره هنرهای تجسمی حس می‎شود

او جای خالی جشنواره‎ای تحت عنوان "جشنواره هنرهای تجسمی خوزستان" را به شدت محسوس دانست و بیان کرد: این جشنواره آخرین بار حدود 10 سال پیش برگزار شده بود که در آن دوره من دبیر جشنواره بودم. با این‎حال، پس از آن جشنواره رویدادهای خوب دیگری برگزار شدند اما واقعیت امر این است که جشنواره هنرهای تجسمی جشنواره‎ای ویژه به حال و هوای خاص خود است و من امیدوارم که این جسنواره بار دیگر برگزار شود چرا که در این جشنواره تمام هنرمندان استان با خانواده‌ها و آثارشان حضور پیدا می‌کنند و رونق خاصی به فضا می‎دهند و گذشته از این، چنین فضایی با حضور هنرمندان قطعا باعث همفکری میان آنان می‎شود. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اظهار امیدواری نسبت به این‎که پس از تشکیل هیات رییسه انجمن هنرهای تجسمی، اولین اقدامی که از سوی این هیات در دستور کار قرار بگیرد برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی استان باشد تاکید کرد: ما نیز در اداره‎کل با تمام توان و تمام قد در کنار هنرمندان خواهیم بود تا این جشنواره مانند تمام جشنواره‎های استانی به یاری خدا برگزار شود و شاهد حضور همه هنرمندان تجسمی استان در آن باشیم. 

  

وی در پاسخ به این که هیات موسس تا چه زمانی فرصت برگزاری مجمع و انتخاب هیات مدیره انجمن را خواهد داشت؟ بیان کرد: براساس قانون اساسنامه، هیات موسس از زمان شکل‎گیری شش ماه فرصت خواهد داشت تا فرآیند عضوگیری، تشکیل مجمع و انتخاب هیات رییسه را طی کند که امیدوارم زودتر از این موعد انجام شود و ما نیز امادگی داریم تا هر اقدامی که در راستای کوتاهتر شدن این فرآیند کمک می‎کند را عملی کنیم. 

  

در واگذاری موزه تعامل سازنده وجود نداشت

چنانی در پاسخ به این سوال که دلیل آن‎ همه حرف و حدیث و مشکلاتی که در باب واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز پیش آمد چه بود و این‎که اگر واگذاری مکان‎های فرهنگی به بخش خصوصی مصوبه دولت است، چرا تالار آفتاب به بخش خصوصی واگذار نشد گفت: در وهله اول باید گفت واگذاری یک قانون است و براساس صحبت‎های آقای لاریجانی (رییس مجلس) نیز که طی شب‎های گذشته انجام شد، وی نیز تاکید کرد تمام مدیران باید موضوع واگذاری را با جدیت دنبال کنند و دلبستگی به آنچه که دارند نداشته باشند چرا که عدم واگذاری برای دولت هزینه‎بر است. 

  

به باور چنانی آن چه که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، شکل واگذاری و واگذاری به شخص اصلح است. جهت تحقق این مهم، عواملی باید لحاظ شود از جمله این‎که فرآیند واگذاری به شکل صحیح دنبال شود چراکه در غیر این‎صورت دستگاه‎های نظارتی با ما برخورد خواهند کرد. یکی از شکل‎های واگذاری، واگذاری مدیریت می‎باشد که از این راه می‎توان فضاهای موجود را در اختیار هنرمندان قرار دهیم. 

  

وی عنوان کرد: دلیل این‎که آن‎همه مشکل بر سر واگذاری موزه پیش آمد، همگی نشات گرفته از این بود که این مکان به شخص اصلح واگذار نشد وگرنه ما نمی‎توانیم مخالفتی با مصوبه وزارتخانه مبنی بر واگذاری داشته باشیم. کمااین‎که طی این دوران مکان‎های بسیار زیادی دراستان واگذار شد که واگذاری‎های بسیار موفقی هم بودند که ناشی از برقراری تعامل خوب میان هنرمند، بخش خصوصی و اداره‎کل بود. اگر این تعامل در واگذاری موزه نیز وجود داشت قطعا دچار چنین مشکلی نمی‎شدیم که متاسفانه شاهد تعامل سازنده در این خصوص نبودیم. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در حال حاضر فرآیند بازگشت موزه درحال طی شدن است و مرحله بعدی، واگذاری آن به هنرمندان تجسمی است. 

  

تالار آفتاب به زودی واگذار می‎شود

  

او خاطرنشان کرد: درخصوص تالار آفتاب نیز نمی‎توان گفت این مکان واگذار شده است، بلکه هم‎اکنون در اختیار هنرمندان هنرهای نمایشی است و کلیه فعالیت‎های آن توسط هنرمندان در حال شکل‎گیری است. اما براساس قانون این مکان نیز باید در آینده‎ای نزدیک و طی یک فرآیند خوب واگذار شود. 

  

بخش خصوصی در برگزاری رویدادهای خلاف رسالت موزه فعال است

چنانی در پاسخ به سوال دیگری درباره این‎که آیا برگزاری نمایشگاه کتاب، نوشت‎افزار و یا نمایشگاه قرآن و یا رویدادهای فرهنگی‎ای از این قبیل در موزه هنرهای معاصر اهواز با تعریف موزه منافاتی دارد بیان کرد: قطعا برگزاری نمایشگاه‎هایی که برخلاف رسالت و هویت موزه در این مکان برگزار می‎شوند، پذیرفتنی نیست و من خود جزو جریان مخالف این موضوع هستم اما در وهله اول باید مشکل موزه را حل کرد چرا که متاسفانه بخش خصوصی در زمینه برگزاری رویدادهایی که برخلاف رسالت موزه انجام می‎شود، بسیار فعال است! من مطمینم اگر بخش خصوصی که در حال حاضر موزه را در دست دارد، فعالیت‎های موزه را در راستای فعالیت‎های موجود هنرهای تجسمی تنظیم می‎کرد درآمد بهتری می‎توانست کسب ‎کند و ما می‎توانستیم شاهد یک انقلاب هنری در موزه باشیم.  

  

گنجینه موزه را تنها در کنار برخی رویدادها می‎توان نمایش داد

وی درخصوص آثار موجود در موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: یک سری آثار به عنوان گنجینه وجود دارند که آمار آن‎ها نیز موجود است اما این نوع آثار را از آن‎جا که درون گنجینه هستند نمی‎توان به راحتی در معرض دید و بازدید عموم قرار داد. این گنجینه‎ها شامل آثار قابل توجهی هستند که بخشی از آن‎ها از قبل وجود داشته‎اند و بخشی دیگر نیز خریداری شده‎اند و بخشی نیز آثار گران‎بهای خوزستان هستند که این آثار موجود در گنجینه را تنها می‎توان در کنار بعضی رویدادها به نمایش گذاشت. در مجموع این آثار قابل دیدن هستند اما براساس تعریف گنجینه، بازدید از آن نباید به سادگی باشد چراکه این آثار گران‎بها و دارای حفاظ‎های مخصوصی هم هستند و حتی محل نگهداری آن‎ها نیز برای جلوگیری از تخریب آثار به لحاظ دمایی تنظیم شده است. 

تعطیلی موزه در روزهای تعطیل!؟

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره این‎که چرا موزه در روزهای تعطیل، تعطیل است نیز پاسخ داد: این نیز یکی از موارد غیرقابل قبول است. اما از آن‎جا که فعلا موزه در اختیار ما نیست و بخش خصوصی به این کار اقدام کرده است دست ما بسته است و کار موزه به این‎جا کشیده شده است و به همین دلیل نیز ما به جمع‎بندی درخصوص بازپس‎گیری موزه رسیده‎ایم. البته ما مکاتباتی را در این خصوص با بهره‎بردار موزه انجام دادیم که جوابی نگرفتیم. 

  

تشخیص صلاحیت برگزارکنندگان نمایشگاه‎ها با مدیران گالری است

  

وی درخصوص ایجاد سازوکاری برای برگزارکنندگان نمایشگاه در رشته‎های مختلف هنری و تایید برگزاری این نمایشگاه‎ها از سوی مراجع صلاحیت‎دار نیز تصریح کرد: این نوع نمایشگاه‎ها اگر در گالری‎ها برگزار شوند، تشخیص برگزاری یا عدم برگزاری آن‎ها و این‎که آیا این آثار قابل عرضه و نمایش برای مردم هستند، با مدیر گالری یا نگارخانه خواهد بود؛ اما در جایی مثل موزه اگر قرار باشد نمایشگاهی برگزار شود قطعا کارگروهی وجود خواهد داشت که موضوع را بررسی می‎کنند. 

  

چنانی ادامه داد: در حال حاضر نیز بسیاری از برپاکنندگان نمایشگاه‎ درخواست خود را به اداره‎کل ارایه می‎دهند و با کار کارشناسی که انجام می‎‎شود و به دلیل این‎که آثار آن‎ها قابل عرضه و نمایش برای مردم نیستند با جواب منفی روبرو می‎شوند و ما مجوز برگزاری به آن‎ها نمی‎دهیم. این در حالی است که عکس این موضوع نیز وجود دارد و به بسیاری از افراد نیز مجوز می‎دهیم. با تمام این‎ها با تشکیل هیات رییسه انجمن هنرهای تجسمی، بررسی این نمایشگاه‎ها به صورت کامل به کارگروه‎های مربوط در انجمن واگذار خواهد شد تا آن‎ها نظر کارشناسی خود را در این خصوص اعمال نمایند. 

  

مدیران گالری‎های مجوزدار باید در قبال برگزاری نمایشگاه‎های ضعیف پاسخگو باشند

  

وی افزود: مدیران گالری‎های رسمی همچون گالری 28 که دارای مجوز از اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هستند، می‎توانند به صورت مستقیم درخصوص برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه‎ها تصمیم‎گیری کنند؛ باوجود این برخی نیز جهت گرفتن نظر کارشناسی به خود ما در اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می‎کنند. 

  

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا مدیران گالری‎هایی که دارای مجوز از ارشاد هستند در قبال برگزاری نمایشگاه‎های مختلف مسوولیتی متوجه آن‎ها است؟ گفت: مدیر گالری، مسوولیت نمایشگاه‎ها را نیز عهده‎دار است. اگرچه از سوی ارشاد به او مجوز داده شده است اما باید در قبال برگزاری نمایشگاه‎های ضعیف پاسخگو باشد. ما روی این مسایل نظارت داریم و قطعا از مدیر گالری‎ها گزارش خواهیم خواست. 

  

وی اضافه کرد: اما این‎که صرفا به این دلیل که ما هنرمندی را نمی‎شناسیم و آثار او را ندیده‎ایم کار او را رد کنیم و بگوییم صلاحیت برگزاری نمایشگاه را ندارد خوشایند نیست چراکه ممکن است شناخت ما وسیع نباشد. 

  

چنانی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تصمیم‎گیری مدیران گالری‎های مجوزدار درخصوص برگزاری نمایشگاه‎ها،  آیا به عنوان مثال آقای مهدی نیارشید (مدیر گالری 28) دارای صلاحیت تشخیص آثار قوی و ضعیف برای برگزاری نمایشگاه است نیز بیان کرد: در وهله اول باید گفت که قطعا اگر آقای نیارشید دارای ویژگی‎های موردنیاز برای داشتن گالری نبود، به او مجوز داده نمی‎شد. اما نکته‎ دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آقای نیارشید قطعا نمی‎تواند به تنهایی دراین خصوص تصمیم‎گیری کند. 

  

نمایشگاه ضعیف هویت مدیر گالری را زیر سوال می‎برد

وی اظهار داشت: این را نیز باید توجه داشت که اگر به عنوان مثال نمایشگاه ضعیفی در گالری 28 برگزار شد، اولین اتفاقی که خواهد افتاد این است که مدیر گالری هویت و مجوز خود را زیر سوال می‎برد و اگر ما نیز متوجه چنین چیزی شویم اعتمادمان نسبت به او دچار خدشه خواهد شد. ما به آقای نیارشید اعتماد کرده‎ایم و قطعا او نیز پاسخ این اعتماد را خواهد داد. آقای نیارشید خود هنرمند و از جنس هنر است؛ بنابراین اگر ما کار را به هنرمند سپرده‎ایم باید به او اعتماد هم کنیم؛ با تمام این‎ها، هنرمند نیز جای خطا دارد و ممکن است مرتکب اشتباه شود. پس باید فرصت خطا را نیز به او داد و اعتماد کرد تا رشد کند. نباید مدیر یک گالری را با یک سری خطوط قرمر به صورت مداوم محدود کرد. الزاما ما باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا پیش‎روی کند و نباید آن را منحصراً در چارچوب‎های موجود اداری قرار داریم تا سرمایه‎گذاران جرات سرمایه‎گذاری پیدا نکنند. 

  

افزایش گالری‎ها موجب ایجاد چرخه اقتصادی می‎شود

معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه از آمادگی این اداره‎کل جهت اعطای مجوز به گالری‎های دارای صلاحیت خبر داد و گفت: از هم‎اینک ما این آمادگی را داریم تا چنانچه هرکس محلی را داشته و خود نیز ویژگی‎های یک مدیر را دارا باشد، به او مجوز دهیم و به او کمک کنیم تا گالری‎اش مطرح شود. 

  

وی افزود: در سایه تحقق این موضوع، هنرمندان فضاهای بیشتری برای ارایه آثار خود خواهند داشت و در این بین یک چرخه اقتصادی نیز رخ خواهد داد و یک مدیر ضمن ارایه آثار هنریِ دارای پیام فرهنگی به مردم، درآمدزایی نیز می‎کند. 

  

موسسات مد و لباس ساماندهی می‎شوند

  

چنانی در بخش پایانی صحبت‎های خود به برنامه‎های معاونت هنری اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای طراحان مد و لباس اشاره و تصریح کرد: در قانون جدید، همان تعامل، نگاه و برنامه‎ای که در باب سایر هنرها وجود دارد، نسبت به طراحان مد ولباس نیز وجود خواهد داشت. در این راستا، موضوع شکل‎گیری انجمن طراحان مد و لباس و نیز صدور مجوز موسساتی که در حوزه طراحی مد و لباس فعال هستند را در برنامه داریم و بنا هست این موسسات ساماندهی شوند و در چارچوب قانون فعالیت‎های خود را ادامه دهند. 

  

وی همچنین برگزاری سومین جشنواره طراحان مد و لباس را در دی ماه آینده نوید داد و افزود: در این جشنواره همان فرآیندهایی که برای سایر هنرمندان پیش از این درنظر گرفته شده بود را برای هنرمندان طراح مد و لباس نیز در نظرخواهیم گرفت با این تفاوت که برای جشنواره طراحان مد و لباس کارگروهی متشکل از صنعت و معدن، آموزش و پرورش، صدا و سیما و یک نماینده مجلس وجود خواهند داشت که دبیری این کارگروه نیز براساس قانون با اداره‎کل فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی استان خواهد بود.   

  

 گفت‎وگو از: سیدجواد خراسانی (خبرنگار ایسنای خوزستان)


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد

آیین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، آئین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و … برگزار شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی رحمتی، محسن نفر، میلاد عرفانپور، مسعود نجابتی، راضیه تجار و … از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند؛ در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده رسالت بوذری است پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت کلام الله مجید تیزر مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه سوره هنر و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره اظهار کرد: بیش از هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طی نظرسنجی که توسط مراکز حوزه هنری انجام شد، نامزدهای چهره هنر انقلاب را انتخاب کردند و در نهایت ۹۶ نفر انتخاب شدند؛ پس از آن کار به هیئت انتخاب واگذار شد و بعد از طی این پروسه که در برگیرنده جلسات متعددی بود در نهایت ۵ نفر به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره هنر انقلاب معرفی شدند و امروز هم چهره هنر انقلاب خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود.

وی افزود: ما امسال چهره بین‌المللی هنر انقلاب هم داریم که امروز در فواصل زمانی مختلف خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود؛ این در حالی است که در طول برنامه امشب مراسم قدردانی دیگری هم داریم که خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد.

پس از صحبت‌های باقری و پخش تصاویری از هنرمندان پیشگام هنر انقلاب یاد و خاطره هنرمندان درگذشته حوزه هنری انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

«بچه زرنگ» برترین رویداد هنر انقلاب شد

در ادامه برنامه هم با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نوبت به معرفی برترین رویداد هنر انقلاب رسید که در این بخش انیمیشن «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری به عنوان پروژه برگزیده معرفی شد.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: اینجا سرزمینی است که مردمانش اهل قیام و جهاد هستند و چه خوب که تعدادی از هنرمندان ارزنده ما با این قیام و مجاهدت وجه همت خود را پیش روی مخاطبان قرار داده‌اند. انسان‌های مجاهدی که تلاطم‌ها و آتش وجودی خود را در قاب هنر روایت کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ارائه توضیحاتی درباره پیشینه فعالیت هنرمندان انقلاب در عرصه‌های مختلف بیان کرد: اینها جلوه و هنرمندان مردمی هستند که در مکتب حضرت روح الله فقط راوی فتح و ظفر نیستند آن‌ها خود با این حقایق نسبت دارند و هنرمندانه و ستودنی حق همه مردم و حق طلبی را روایت می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان صحبت‌های خود از همه هنرمندان فعال در عرصه هنر انقلاب تشکر و قدردانی کرد.

پس از صحبت‌های حجت الاسلام قمی از آریستیداستبان آرناندس گررو معروف به آرس هنرمند کوبایی شاخص عرصه کاریکاتور به پاس تلاش‌های او در ارائه آثار هنری در حوزه محور مقاومت در حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی به عمل آمد.

این سنت حسنه باید مایه رشد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و هنر انقلاب باشد

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی پس از اجرای این بخش ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری هفته هنر انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف، توضیح داد: گمان ما بر این است که چهره هنر انقلاب اسلامی باید در یک فرآیند نخبگانی با مشارکت نخبگان فرهنگ و هنر انقلاب انتخاب شود و تلاش ما این بوده که این فرآیند به درست‌ترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: در نحوه انتخاب چهره هنر انقلاب تغییراتی انجام شده بود که پیش از این در حوزه رسانه به اطلاع اهالی فرهنگ و هنر رسید و من خواهش می‌کنم تا در این فرآیند با نقد خود کمک کنید تا به سمت تعالی در شیوه انتخاب حرکت کنیم. این سنت حسنه باید مایه رشد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و هنر انقلاب باشد و فکر می‌کنم با نگاه شما عزیزان چه به صورت غیر عمومی و چه به صورت عمومی در رسانه‌ها این آئین را ارتقا دهیم.

وی افزود: گمان ما بر این است که حضور اهالی فرهنگ و هنر است که می‌تواند امتداد مبارک این اتفاق را رقم بزند. البته علاوه بر فرآیند تغییری که ایجاد شده است امسال فرصت بسیار خوبی برای ما بود که بتوانیم جایزه هنر انقلاب را به صورت بین‌المللی تعریف کنیم و امیدوارم در سال‌های بعد ارتقا پیدا کند.

محمدرضا سرشار؛ چهره ماندگار هنر انقلاب

قدردانی از محمدرضا سرشار نویسنده پیشکسوت ادبیات کشورمان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بخش دیگری از مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب را تشکیل می‌داد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این بخش از برنامه ضمن تبریک پیروزی اخیر جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: در این حال و هوا و ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی را گرامی می‌داریم؛ امیدوارم به واسطه یاری خداوند نصرت اسلام و مسلمین با پیروزی کامل جبهه مقاومت و برافراشتن پرچم توحید در قدس عزیز سال آینده نماز وحدت را به امامت رهبر عزیزمان در مسجد الاقصی اقامه کنیم، این اتفاق به زودی رخ می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی در برگزاری هفته هنر انقلاب افزود: فلسفه شکل‌گیری حوزه هنری که شاید مهم‌ترین معمار آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشد ملهم از اندیشه انقلاب اسلامی بوده است و این نکته را بارها از سوی ایشان شنیدیم؛ امروز خوشحالیم که این سازمان با دستان توانمند مقام معظم رهبری به شجره طیبه‌ای مبدل شده که شاخه‌هایش همه مشتقات هنر انقلاب را زیر سایه خود قرار داده است و در آن هنرمندانی در شاخه‌های مختلف به اعتلا رسیدند.

هنرمندان متعهد به نهضت امام (ره) قله‌ها را فتح می‌کنند

وی افزود: امروز جمع پرتوانی از هنرمندان اصیل و تأثیرگذار رشد کردند و فضای فرهنگی هنری در اختیار جریانی متعلق به هنر متعهد انقلاب اسلامی است. امروز با اهتمامی که وجود داشت با حضور چهره‌های شایسته این مسیر سخت همواره شده است. هنر متعهدی که سال‌ها پیش توسط امام راحل ترسیم شد و امیدوارم به دست شما هنرمندان متعهد به نهضت امام (ره) قله‌ها فتح شود.

پس از صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیپی از ادوار مختلف برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره‌های برگزیده این رویداد پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مسعود نجابتی؛ چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲

بعد از پخش این کلیپ در حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مؤمنی شریف نماینده هیأت انتخاب دوره دهم و عبدالحمید قدیریان هنرمند پیشکسوت هنر انقلاب نامزدهای برگزیده چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ معرفی و هدایایی را دریافت کردند.

بعد از برگزاری این بخش بود که مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی به عنوان هنرمند برگزیده دوره دهم و چهره هنر انقلاب معرفی شد.

مسعود نجابتی بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: خاطرم هست که در دوره دبستان همیشه در مدرسه ما را تشویق می‌کردند که برای ما بسیار دربرگیرنده خاطرات جذابی بود و حتماً هم نسلان من این خاطرات مشترک را دارند. اما بزرگ‌تر شدیم فهمیدیم این جوایز را اهل منزل به مدیران مدرسه می‌دادند تا ما تشویق شویم.

این هنرمند گفت: به هر حال من کارهای نکرده و کاستی‌های زیادی دارم که باید آنها را جبران کنم اما لازم می‌دانم مراتب تشکر خودم را از اینکه من را قابل دانستند، اعلام کنم. این هدیه را به نمایندگی شما به مردم مظلوم غزه تقدیم می‌کنم که چشم جهانیان را با مقاومت خود روشن کردند.

عبدالحمید قدیریان نیز در پایان مراسم گفت: ما نسل جوانی را در هنر انقلاب می‌بینیم که ثمره تلاش مسعود نجابتی هستند که خیلی باحیا و تلاش مثال‌زدنی کارهای بسیار ارزشمندی را انجام دادند و امیدوارم خداوند به او و هنر انقلاب برکت بدهد که بتوانیم بهره‌های بیشتری از او ببریم.

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است. ضمن اینکه «تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم شده است.

تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

کد خبر 745616

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد