Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی‌رضا یزدانی مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان اردبیل از شرایط آب و هوایی مناسبی برای کشت این محصول برخوردار است و یکی از برنامه‌های اساسی در این طرح این است که کشت این محصول را به صورت پائیزه در دشت مغان گسترش دهیم.

وی افزود: در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی طرح توسعه کشت چغندر قند در راستای خوداتکایی شکر در دستور کار وزارت کشاورزی قرار گرفته که این طرح با دو هدف افزایش عملکرد در واحد سطح در ارتباط با چغندرقند بهاره و توسعه کشت چغندر قند پائیزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: یکی از اهداف اساسی که دولت در کشت بهاره چغندر قند دنبال می‌کند این است که این زراعت به شیوه‌های نوین آبیاری تحت فشار مدیریت شود و با کشت نشاء چغندرقند بتوانیم به عملکرد قابل قبول با درصد بالای عیار قند این محصول دست یابیم.   

یزدانی در خصوص سیاست‌های حمایتی از چغندرکاران استان اردبیل تصریح کرد: برای خرید ماشین‌آلات تخصصی کاشت و برداشت چغندر قند دولت 30 تا 50 درصد یارانه بلاعوض پرداخت می‌کند تا این عده از کشاورزان بتوانند ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز خود را به سهولت و با نازلترین قیمت خریداری و در عرصه تولید این محصول ارزشمند به‌کارگیرند.

وی بیان کرد: استفاده از روش آبیاری موسوم به «تیب» باید در مزارع چغندرکاری استان نهادینه شود و چغندرکاران به منظور افزایش راندمان آبیاری  به این روش مزارع خود را آبیاری کنند که به همین منظور ما تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم تا با استفاده از این شیوه مزارع خود را آبیاری کنند و دستگاه‌های نشاکار چغندرقند در اختیار زارعان انجام می‌دهیم تا به سهولت و دقت عملیات کاشت را انجام دهند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما از بخش خصوصی در خصوص تولید بذر چغندرقند نیز حمایت می‌کنیم و آماده همکاری هستیم و انتظاری که از بخش خصوصی و چغندرکاران داریم این است که اصول فنی را در  کاشت داشت و برداشت رعایت کنند تا شاهد  محصول تولیدی با عیار قند بالا و کیفیت قابل قبول در استان اردبیل باشیم.

 

انتهای پیام/ح

حمایت از بخش خصوصی در خصوص تولید بذر چغند قند          

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت در یک اقدام بسیار خوب یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و خاک به استان اختصاص داده است که تکمیل و اجرای طرح‌های آبیاری نوین از مهمترین این طرح ها است .

خسرو شهبازی افزود: با استفاده این اعتبارات طرح‌های آبیاری نوین در ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شمال و جنوب استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان معادل ۳۶ درصد این اراضی طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: صرفه جویی بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی و افزایش ۴۰ درصدی راندمان آبیاری از مهمترین دستاورد‌های اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوده است.

وی تکمیل طرح‌های کشت گلخانه‌ای را از دیگر طرح‌های اولویت دار برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و رونق تولید در بخش کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای استان عملکرد خوبی نداشتیم و تاکنون ۷۴ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجرا شده، اما با مشارکت بخش خصوصی و آغاز اجرای بزرگترین طرح کشت گل خانه ای استان در ۷۰ هکتار در خوی می‌رود تا شتاب خوبی به توسعه این بخش ببخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در استان یزد
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • توسعه کشت چغندر قند را راهکار مناسبی برای کم آبی
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳