Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – بزرگترین و مجهزترین ایستگاه سرویس فنی، تعمیرگاهی و پارک لوکوموتیو در منطقه «برکت» واقع در استان «بالکان» در مسیر خط آهن ایران- ترکمنستان-قزاقستان، در خاک ترکمنستان به بهره ‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکمنستان، مراسم افتتاح این ایستگاه روز سه شنبه با پیام قربان قلی بردی محمد اف، رئیس جمهوری ترکمنستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ایستگاه که در قالب برنامه اقدامات جامع بهینه سازی فعالیت راه آهن قزاقستان – ترکمنستان - ایران احداث شده است، مجهز به جر ثقیل های مدرن، دستگاه های مونتاژ موتور، جک بالابرنده با قدرت 40 تن، دستگاه های جوشکاری، وسایل آزمایش وضعیت لوکوموتیو ها است.
ترمینال برکت واقع در مسیر خط ریلی قزاقستان – ترکمنستان – ایران برای استفاده موثر این مسیر ریلی در شبکه ترانزیتی منطقه ای و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی میان کشورهای منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.
قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهوری ترکمنستان در پیامی، هدف از راه اندازی این ایستگاه را مشارکت فعال در حمل و نقل بین الملی، ایجاد بزرگترین مراکز لجستیکی در این کشور برای حمل و نقل ترکیبی محموله در منطقه اعلام کرد.
در بخشی از این پیام آمده است، افتتاح ایستگاه تعمیرگاه و سریس فنی لوکوموتیوها در منطقه برکت به ارایه سرویس فنی در سطح بالا در مسیرهای حمل و نقل شمال – جنوب و شرق - غرب کمک خواهد کرد.
خط راه آهن 928 کیلومتری قزاقستان - ترکمنستان - ایران در سال 2014 میلادی با حضور رئیسان جمهوری سه کشور افتتاح شد.
بخش 85 کیلومتری این خط راه آهن در خاک ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 140 کیلومتر نیز در خاک قزاقستان واقع است.
این خط ‌آهن قزاقستان را به ترکمنستان متصل کرده و پس از عبور از گرگان به سمت جنوب ایران یعنی خلیج فارس و آب‎های آزاد حرکت می‌کند.
آساق ** 337* 1579*شبس *1488 *مرضیه فاتحی* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، بنا بر اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با پیگیری و دیپلماسی حمل‌ونقل ریلی در دولت سیزدهم، دومین قطار ترانزیتی کانتینری ۷۷۴ تنی شامل تعداد ۱۶ واگن و ۳۱ کانتینر باردار، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری از مبدأ روسیه به مقصد بندرعباس، از مرز ریلی اینچه‌برون وارد کشور ایران شد.

این قطار ترانزیتی بلافاصله پس از انجام تشریفات گمرکی به سمت بندرعباس اعزام شد تا از آنجا به کشور هندوستان ارسال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز