Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:36:03 GMT

قیمت بلیط قطار قم - کربلا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۳۵۴۴

مدیر کل راه آهن قم گفت: نخستین قطار مسافربری قم - کربلاT هشتم آبان ماه امسال با هدف ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی با ظرفیت 360 تن از این استان حرکت می کند. ناطقان: محسن اعتماد افزود: این قطار روزهای 8، 10، 11 و 12 آبان ماه از استان قم به مقصد کربلا و در روزهای 19، 20، 21 و 22 آبان ماه از کربلا به سمت قم حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


    


وی خاطرنشان کرد: این قطار مسافران را از قم به شلمچه منتقل می کند و مسافران مسیر شلمچه تا بصره را به دلیل نبود ریل راه آهن باید در مدت زمان 40 دقیقه با اتوبوس طی مسیر کنند؛ مسیر بصره تا کربلا نیز با قطار انجام می شود.
وی پیش بینی کرد: زمان سفر از قم تا کربلا با تمام مراحل تشریفاتی که در مرز ایران و عراق انجام می شود، 35 ساعت به طول انجامد.
اعتماد خاطرنشان کرد: قطار قم - کربلا از جمله قطارهای تختخوابی، مجهز و به روز است که در مسیر رفت با یک وعده شام و صبحانه و در مسیر برگشت با یک وعده ناهار و شام از مسافران پذیرایی می شود.
وی ادامه داد: این قطار در کشور عراق نیز اتوبوسی و جزو قطارهای باکیفیت می باشد.
به گفته وی، راه آهن مسیر رفت از قم تا شلمچه را 770 هزار و مسیر برگشت از شلمچه تا قم را 800 هزار ریال قیمت گذاری کرده و کل قیمت این قطار در هر مسیر توسط بخش خصوصی یک میلیون و 900 هزار ریال عنوان شده است.
مدیرکل راه آهن قم بیان کرد: کارگزار ایرانی قطار قم - کربلا که انجمن صنفی گردشگری استان قم است، بر اساس قراردادی که با کارگزار عراقی منعقد نموده، تمام مسئولیت ارائه خدمات و مسائل مربوط به مسافران را به عهده دارد.
وی اضافه کرد: همچنین گروهی متشکل از استانداری، سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، نهادهای انتظامی امنیتی و راه آهن از مسیر این قطار بازدید نموده و نسبت به رفع نواقص احتمالی مسیر در همه بخش ها اقدام نمودند.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش ایمنی سفر و استقبال مردم از قطار قم - کربلا، در صورتی که کارگزار طرح نسبت به ادامه همکاری راغب باشد، راه آهن آماده ارائه سرویس به قطار قم - کربلا در تمام طول سال است.
سال گذشته 60 هزار تن از شهروندان قمی از این شهر به کربلا سفر کرده اند که درصد بالایی از این سفرها به صورت جاده ای بوده است.
راه آهن این استان با جابه جایی 10 میلیون و 586 هزار و 329 تُن بار در سال گذشته به وسیله 11 هزار و 262 رام قطار، سهم 23 درصد از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست.
همچنین سال گذشته یک میلیون و 539 هزار و 500 تن از طریق ریل راه آهن قم جابه جا شده اند که چهار درصد کل مسافران جابه جا شده از طریق ریل در کشور بوده است.
راه آهن قم در حال حاضر 400 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 13 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد. منبع: ایرنا برچسب ها: قطار ، قم ، کربلا ، قیمت

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه پیش‌نویس خواهرخواندگی فیمابین شهر ینچوان چین در استان نینگ شیا و شهر قزوین، اظهار کرد: باید عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرها به انتقال تجربیات و بهره‌مندی از تعاملات دوسویه اقتصادی و فرهنگی بینجامد.

وی افزود: این سوال مطرح می‌شود که اگر با شهر کربلا تفاهم نامه خواهر خواندگی داریم چرا نباید به مسئله تغییر نام خیابان قزوین در این شهر ورود کنیم و از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای تغییر نام خیابان استفاده نکنیم.؟

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

اللهیاری با اشاره به فعالیت اپلیکیشن بهروب در قزوین برای خرید پسماند قابل بازیافت گفت: شهروندان از عملکرد و نحوه فعالیت این سامانه در قزوین اطلاع کمی دارند و اطلاع‌رسانی آن‌گونه که باید از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقاب اسلامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از بدو تأسیس تاکنون ثمرات و افتخارات بی شماری داشته است و در عرصه‌های مختلفی برای ادای رسالتی که بر دوش داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته است.

کد خبر 746886

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است