Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:26:28 GMT

با اشتباهات زندگي‌مان چگونه مواجه شويم؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۶۳۴۰

با اشتباهات زندگي‌مان چگونه مواجه شويم؟

خبرگزاري آريا -

هنگامي که پي به اشتباه خود برديد اشتباه خود را بپذيريد
هنگامي که شما پي به اشتباه خود برديد. کار درست و مسئولانه اين است که اشتباه خود را بپذيريد. و در چنين مواقعي پذيرش عواقب کارتان مي‌تواند راه حلي براي برون رفت از اين اشتباهات باشد. نوع اشتباه خود را تشخيص دهيد و خود را براي رويارويي با آن آماده کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مورد با طرف مقابل خود صحبت کنيد و از اشتباهي که صورت گرفته است، عذر خواهي کنيد. سپس موقعيت را ترک کنيد تا کمي اوضاع آرام شود.
تشخيص اشتباه
شما بايد خودتان را براي انواع سرزنش‌ها آماده کنيد. از ميزان اشتباهي که از شما سر زده است با خبر شويد و يک آمار درستي از اين اشتباه به دست آوريد. در اين مورد بايد مسئوليت‌پذير باشيد. هر کس ممکن است، اشتباه کند. در بيشتر موارد اشتباه کردن بخشي از زندگي ما انسان‌ها است. توجه داشته باشيد، پذيرفتن کار اشتباه از طرف شما نشانه ضعف و يا ناتواني شما در انجام امورات محوله نيست. به ياد داشته باشيد براي انجام ندادن و يا اشتباه انجام دادن کار خود توجيه نتراشيد. پذيرفتن اشتباه در بيشتر مواقع بهتر از توجيه آوردن براي اشتباه است.
خودتان را سرزنش نکنيد
هر گاه اشتباهايي مرتکب شديد، خودتان را سرزنش نکنيد. شايد کم کاري شخص و يا گروهي ديگر نيز در اين اشتباه دخيل باشد. اما تمام قصور را از شما ببينند. شايد اين امر هم به خاطر آن باشد که شما اشتباه خود را گردن گرفته‌ايد اما در چنين مواردي حق نداريد، ديگران را در اشتباه شخصي خود شريک کنيد. به ياد داشته باشيد، پذيرش اشتباه نشانه آن نيست که با شما هيچ گونه برخوردي نبايد بشود.
پذيرش اشتباه شجاعت مي‌خواهد که هر کس از عهده آن بر نمي‌آيد. شايد همين پذيرفتن اشتباه باعث شود دقت‌تان را در انجام اموراتي که به شما محول شده، بالا ببريد. شما مي‌توانيد از اشتباهتان، درس عبرت بزرگي بگيريد تا در آينده دوباره آن را تکرار نکنيد. به عنوان مثال، اگر پروژه‌اي در زمان معين به پايان نرسيد و شما هم از پرسنل اين پروژه باشيد، شما مي‌توانيد کم کاري هايي که از خودتان سر زده را لحاظ کنيد، به فکر محکوم کردن ديگران نباشيد، حتي اگر آنها بخشي از اين مشکل به وجود آموده باشند.
کار را به بعد موکول نکنيد
سعي کنيد به محض اينکه اشتباهي از شما سر زد همکار و يا همکاران خود را در جريان بگذاريد. چرا که ممکن است، به زودي اتفاق ناخوشايندتري به خاطر اشتباهي که از شما سر زده، به وجود آيد. در چنين شرايطي شما و ديگر همکارانتان بايد زودتر اقداماتي را صورت دهيد تا بر مشکلات اضافه نشود. يادتان باشد هر چقدر شناسايي مشکل زودتر صورت گيرد، حل آن نيز کم هزينه‌تر خواهد بود اما اگر مشکلات و اشتباهات روي هم انبار شوند، شايد ديگر وقتي براي جبران در اختيار نداشته باشيد. شما با يک اقدام فوري مي‌توانيد از بروز انواع مشکلات پيشگيري کنيد.
نگذاريد يک اشتباه باعث شود تا کل سيستم به هم بريزد. پذيرش و رفع اشتباه در چنين شرايطي بسيار حياتي است. يادتان نرود شما بايد در مورد اشتباهي که از شما سر زده است، جوابگو باشيد. هر چقدر مشکلات به وجود آمده از اشتباهاتتان کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود. با اين تفاسير پذيرش اشتباه و عنوان کردن آن کاملا به نفع شما است. البته ممکن است، اشتباهي که از شما سر زده، آن چنان حياتي نباشد. در چنين شرايطي اگر مي‌توانيد بدون آنکه به مجموعه کاري خود ضرر بزنيد، مشکل را برطرف کنيد. نيازي نيست ديگران را از هر اشتباهي که از شما سر مي‌زند، باخبر سازيد.
اعتراف کنيد که اشتباه کرده‌ايد
پذيرش اشتباهي که انجام داده‌ايد، نشانه آن است که شما قبول داريد که در انجام کار خود قصور کرده و دچار اشکال هستيد. پذيرش چنين امري گرچه دشوار است اما نمونه‌اي از مسئوليت‌پذيري شما را نشان مي‌دهد. چرا که هر شخصي چنين مسئوليتي را بر عهده نمي‌گيرد.
عذر خواهي کردن
وقتي کاملا مشخص شد که مشکل پيش آمده، حاصل از اشتباه شما است. عذرخواهي کنيد و از مشکلي که پيش آمده، ابراز تاسف کنيد. اشتباهي که از شما سر زده است، را قبول کنيد تا بتوانيد بيشتر و با خيال راحتري پي رفع مشکل باشيد. به عنوان مثال، مي‌توانيد بگوييد:«من متاسفم که پروژه را خراب کرده‌ام. اين تقصير من است و مسئوليت همه چيز را درمورد اشتباهي که صورت داده‌ام مي‌پذيرم».
احساسات شخص مقابل را درک کنيد
وقتي که اعتراف مي‌کنيد، در انجام دادن کاري که به شما محول شده بود، اشتباه کرده‌ايد. ممکن است مدير و يا سر کارگر شما عصبي و يا ناراحت شود. در چنين شرايطي با توجه به خلقيات طرف مقابل بگوييد که درک مي‌کنم، عصبي و ناراحت باشيد. در حد امکان مي‌توانم براي جبران اين اشتباه، تلاش کنم. چنين حرف‌هايي باعث مي‌شود، شخص مقابل کمي آرام شود. البته اين کار ممکن است، روي همه افراد تاثيرگذار نباشد. در چنين شرايطي حتما موقعيت خود و طرف مقابل خود را بسنجيد. سپس ابراز ندامت کنيد.

نگذاريد يک اشتباه باعث شود تا کل سيستم به هم بريزد
پيشنهاد يک راه حل
وقتي شما به اشتباه خود اعتراف مي‌کنيد، اين بدان معني است که به فکر جبران اشتباه خود هستيد. اکثر افرادي که از قبول اشتباه خود شانه خالي مي‌کنند، به اين دليل است که از عواقب بعد از اشتباه خود مي‌ترسند.
اعتراف به اشتباه شهامت مي‌خواهد و نشان مي‌دهد که شما مايل به تغيير هستيد و مي‌توان به شما اعتماد کرد. اعتراف به اشتباه براي اجراي عدالت کمک فراواني مي‌کند. اکثر افراد شخصي را که اشتباه نه چندان بزرگي را مرتکب شده، پس از ابراز پشيماني و ندامت به راحتي مي‌بخشند. شما با گفتن اينکه بعد از اين اشتباه جبران خواهيد کرد و شخص متفاوتي خواهيد بود، مي‌توانيد تاثير بسيار زيادي روي کار فرماي خود داشته باشيد. به شرط آنکه از اين جمله به دفعات پس ازهر اشتباهي استفاده نکنيد.
پذيرش پيامدها
پذيرش پيامدهاي هر اشتباهي ممکن است ترسناک باشد. به خصوص اگر از عواقب آن با خبر باشيد. در چنين شرايطي اعتماد به نفس خود را بالا ببريد و با شجاعت تمام با چنين مشکلي برخورد کنيد. اين شرايط ممکن است، براي هر شخصي پيش بيايد. به ياد داشته باشيد که شما تجربه اين کار را از قبل داشته‌ايد. سعي کنيد يکپارچگي شخصيتي خود را در هر شرايطي حفظ کنيد. برخي از اشتباهات ممکن است به حدي جدي باشند که مجبور شويد کار خود را ازدست بدهيد و يا تبعات خيلي سنگيتن‌تري را تجربه کنيد.
اما دليل نمي‌شود که يک عمر به خاطر يک اشتباه از خود و ديگران فراري باشيد. شايد وجود يکسري واکنش‌ها باعث شود، مسير زندگي‌تان تغيير کند اما فرار کردن از اشتباهي که از شما سر زده، نمي‌تواند ايده خوبي باشد.
واقع بين باشيد
شايد فرصت براي جبران اشتباهي که از شما سر زده، کم باشد. کمي واقع بين باشيد و نگذاريد که اشتباه شما باعث بروز انواع مشکلات جديدتري شود. مديريت بر روي زمان و رفتارتان مي‌تواند به کمک‌تان بيايد. مشورت گرفتن از افراد دانا و با تجربه بي‌شک به سودتان خواهد بود. در هر محيطي که زندگي مي‌کنيد با افراد باتجربه و دانا در تعامل باشيد. وجود اين گونه افراد مي‌تواند، پشتوانه بسيار خوبي براي مجموعه کاري باشد.
عجله نکنيد
ديده شده است، افرادي که دچار اشتباه مي‌شوند، به خاطر استرس آن اشتباه دچار اشتباهات بزرگ‌تري مي‌شوند. از اين رو وقتي اشتباهي مرتکب شديد خونسردي خود را حفظ کنيد و در صورت ممکن چند نفس عميق بکشيد. وقتي آرامش‌تان حفظ شد، اقدامات مقتضي را انجام دهيد. به عنوان مثال، ممکن است در صورت بروز اشتباه عجله کنيد و همين عجله کردن در پاره‌اي از اوقات کار را خراب‌تر کرده و مجموعه کاريتان را بيش از پيش متضرر کند.
مراقب تجربه‌هاي تازه باشيد
سعي کنيد در مورد کارهايي که به شما سپرده مي‌شود، با اشخاص خبره و يا ديگر همکاران مشورت کنيد. شايد شما به فکر ابداع و يا آزمايش جديد در عملکرد کاري خود باشيد. قبل از انجام چنين گزينه‌هايي با همکاران خود صحبت کنيد. شايد چنين روشي اصلا کاربردي نباشد و احتمال بروز اشتباه را چندين برابر افزايش دهد. اين در حالي است که شما فکر مي‌کنيد، کارتان درست است. سعي کنيد هر کاري را طبق اصولي که از شما خواسته شده، انجام دهيد.
در پشت اين درخواست‌ها و راهنمايي‌ها سال‌ها تجربه وجود دارد. تصور اينکه کاري که از شما خواسته شده، نتيجه سال‌ها تفکر افراد با تجربه است، شايد به شما کمک کند، هر کاري را خودسرانه آزمايش نکنيد. سعي کنيد براي اينکه کار خود را بدون نقص انجام دهيد و مرتکب اشتباه نشويد، از تجربه همکاران خود بهره ببريد. توجه داشته باشيد، ندانستن خيلي بدتر از نپرسيدن است.
تجربه گرفتن از اشتباه
وقتي اشتباهي از شما سر زد، به طور مداوم خود را سرزنش نکنيد. اين کار ممکن است باعث سرخوردگي شما شود. يادتان نرود اشتباهات نيز بخشي از زندگي هستند، به شرط آنکه يک اشتباه را دوبار تکرار نکنيد. به آينده روشن اميدوار باشيد و با قوت و دقت بيشتر به کار خود مشغول باشيد. يادتان نرود هيچ کس کامل نيست. سعي نکنيد با يک حالت شرم‌ساري زندگي کنيد. مهم اين است که از اشتباه خود تجربه حاصل کنيد و با توجه به تجربه‌اي که آموخته‌ايد، در تمامي مسيرهاي زندگي، دقت خود را بالاتر ببريد تا ديگر دچار اشتباه نشويد.
منبع: روزنامه آرمان امروز/برترينها


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!

به گزارش "ورزش سه"، کانسلو هفته بسیار سختی را در ترکیب بارسلونا سپری کرد و دو اشتباه مهلکی که برابر پاری سن ژرمن در رقابت‌های لیگ قهرمانان و مقابل رئال مادرید در لالیگا داشت یکی از دلایل اصلی شکست این تیم در هر دو بازی بود.

این ستاره پرتغالی در جریان بازی برابر پاری سن ژرمن از مهار عثمان دمبله و انجام وظایف دفاعی‌اش غافل شد و همین موضوع باعث شد که تیمش گلی را دریافت کند و در نهایت از سود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز بماند.

تکرار این اتفاق در بازی برابر رئال مادرید مقابل لوکاس واسکز و گلی که بارسلونا از آن سمت دریافت کرد خشم هواداران بارسلونا را بیش از پیش از این بازیکن شعله‌ور کرد و حالا به نظر می‌رسد که این دو دیدار تاثیر مستقیمی در آینده او در این باشگاه داشته است.

روزنامه اسپانیایی موندو دیپورتیوو خبر داده است که مدیران بارسلونا به دلیل دو اشتباه مهمی که این بازیکن در دیدارهای سرنوشت‌ساز این فصل انجام داده دچار تردید برای حفظ او در فصل آینده شده‌اند و شاید کانسلو مجبور شود در پایان فصل بار دیگر به منچسترسیتی برگردد. هرچند گفته می‌شود که مبلغ مد نظر سیتی برای فروش این بازیکن هم در تصمیمی که مدیران این باشگاه گرفته‌اند بی‌تاثیر نیست.

دیگر خبرها

  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!