Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

مديتيشن روزانه مي‌تواند به شما کمک کند لذت بيشتري در ورزش پيدا کنيد‎
مديتيشن روزانه مي‌تواند ذهن شما را آرام کند، سلامتي‌تان را بهبود بخشد، و به شما کمک کند لذت بيشتري در ورزش (و در زندگي‌تان) پيدا کنيد.
هنگاميکه تيموتي اولسون، دونده حرفه‌اي اولترا ماراتن، قدرت جادويي اش را از دست داد، در حال نزديک شدن به کيلومتر 100 در مسابقه دوي 160 کيلومتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولسون که شاهد سبقت گرفتن يکي از رقبايش بود، مي‌گويد: احساس سوزش در ريه‌ها و پاهايم بسيار زياد بود و هر گامي که در سراشيبي بر مي‌داشتم، درد تيزي به عضلات چهار سرم روانه مي‌کرد.
شايد اولسون در آن زمان، با بيم و وحشت واکنش نشان داد، اما او اخيرا به تمرين مديتيشن روي آورده بود و اين تمرين به او کمک کرد که روي تنفسش تمرکز کند، نگراني‌هايش را بپذيرد و يک حس قدرتمند آرامش را احساس کند. با کاهش هياهوي عاطفي، او توانست درک کند که بدنش به چه چيزي نياز دارد، کمي‌سوخت و چند دقيقه دويدن آرام و بهبود بخش.
گوش دادن به بدنش و توجه نکردن به افکار منفي، او را قادر ساخت که به يک روش هوشمند و استراتژيک واکنش نشان دهد. چند مايل بعد، اولسون که استراحت و سوختگيري کرده بود، پيش افتاد، برنده شد، و رکورد زد! او مي‌گويد: در آن زمان بود که تاثير تمرين مديتيشنم، واقعا برايم روشن شد. آن اتفاق ثابت کرد که مديتيشن فقط يک مد زودگذر نبود و مرا به نتايج واقعي رساند.
اولسون 32 ساله مي‌گويد: البته براي سود بردن از مديتيشن، لازم نيست که شما حتما يک دونده اولترا ماراتن باشيد، که براي برنده شدن رقابت مي‌کند. او معتقد است که مديتيشن روزانه مي‌تواند ذهن شما را آرام کند، سلامتي‌تان را بهبود بخشد، و به شما کمک کند لذت بيشتري در ورزش (و در زندگي‌تان) پيدا کنيد.
اولسون آنقدر از قدرت مثبت مديتيشن مطمئن شده بود که در سال 2015، شروع به برپايي ورک شاپ‌هايي براي دوهاي 3 و 4 روزه همراه با مديتيشن در کلرادو و کاليفرنيا کرد. شما ورک شاپ‌هايي در مورد فرم دويدن يا تمرين قدرتي در برنامه او پيدا نخواهيد کرد. در عوض، آخر هفته‌هاي طولاني اولسون، حول جلسات مراقبه و دويدن‌هاي گروهي مي‌چرخد که به افراد براي کشف کردن (يا کشف مجدد) دويدن بعنوان يک فعاليت صلح آميز و سرگرم کننده، نه چيزي که پر از احساس وحشت، شک و يا ناراحتي است، تمرکز مي‌کند.
بنظر مي‌رسيد که آن ورک شاپ، راه نجاتي براي من است، چرا که دويدن، هيچ وقت براي من راحت نبود. من هميشه درگير تفکراتي بودم که باعث مي‌شد بيش از حد به قيافه پاهايم و لرزيدن چربي‌هاي بدنم در حين دويدن توجه کنم. اميدوار بودم که مديتيشن به من کمک کند تا آن افکار منتقدانه را از خودم دور کنم.
بنابراين، يک صبح شنبه در آگوست گذشته، خودم را در حالي يافتم که چهارزانو در بولدر کلرادو، با 20 دونده ديگر که سنين و توانايي‌هاي متفاوتي داشتند، روي علف‌ها نشسته بودم. تمام آن افراد اميدوار بودند که مربيگري اولسون به آنها کمک کند لذت بيشتري از دويدن شان ببرند. در طول اين دوره، ما چندين دوي آزمايشي گروهي انجام داديم که قبل از هر کدام، يک جلسه مراقبه نشسته 10 دقيقه‌اي انجام مي‌شد. اولسون توصيه مي‌کند بمنظور ايجاد پايه‌اي از قدرت ذهني که بتوانيد در طول تمرينات از آن استفاده کنيد (زمانيکه ممکن است بيش از حد خسته، دلسرد يا پريشان باشيد و نتوانيد يک کار جديد مانند آرام کردن ذهنتان را انجام دهيد)، مديتيشن را در زماني که نمي‌دويد، تمرين کنيد. هنگاميکه نشستم، در مورد وضعيت ذهني‌ام فکر کردم و تلاش کردم قضاوت را به تعويق بيندازم. اولسون مي‌گويد: افکار چرخشي ايرادي ندارند، فقط صبر کنيد تا محو شوند.
من ياد گرفتم که مراقبه، تمرين مشاهده کردن بدون واکنش نشان دادن است. بکارگيري آن طرز فکر در دويدن، مزاياي متعددي به ارمغان مي‌آورد. هنگاميکه عضله‌ي پشت ساق پايم در يک دو دچار گرفتگي شد، من نگراني معمولم را بررسي کردم و آن را به يک ارزيابي غير ترسناک تغيير دادم: معلوم شد که قادرم تا زمانيکه عضله‌ي درناکم بهتر مي‌شود، سرعتم را تغيير دهم. من، رقيبي نداشتم که بخواهم از او جلو بزنم يا مسابقه‌اي که بخواهم برنده شوم، اما حفظ کردن احساس مثبتم، مانند يک پيروزي بزرگ بود. بجاي احساس شکست، من احساس پذيرش و شادي کردم.

مديتيشن روزانه مي‌تواند ذهن شما را آرام کند و سلامتي‌تان را بهبود بخشد‎
اينها چيزهايي هستند که شما مي‌توانيد از تجربه من، ياد بگيريد:
شما شادتر خواهيد دويد
کساني که مراقبه مي‌کنند، شاهد بهتر شدن خلق و خو و تندرستي‌شان خواهند بود که ممکن است باعث شود دويدن مانند يک پاداش بنظر برسد، نه يک کار سخت و طاقت فرسا. هنگاميکه ياد بگيريد بجاي نگراني در مورد نااميدي‌هاي گذشته يا آينده، فقط بر زمان حال تمرکز کنيد، متوجه جزئيات بسيار زيادي در لحظه‌ي حال خواهيد شد که ارزش لذت بردن را دارند، مانند مناظر و صداهاي طبيعت.
شما انرژي بيشتري خواهيد داشت
مراقبه ممکن است به شما کمک کند براي داشتن عملکرد مطلوب، ريلکس کنيد. دوندگان گاهي اوقات در طول مسابقات کليدي يا تمرينات، مضطرب و عصبي مي‌شوند، و تنش، انرژي با ارزش جسمي و رواني را مي‌مکد. اولسون مي‌گويد: آرام و متمرکز نگه داشتن ذهنم قبل از يک مسابقه بزرگ، کليد يک پايان نيرومند و موفقيت آميز است.
از آسيب ديدگي جلوگيري خواهيد کرد
اولسون مي‌گويد: فکر کردن در مورد وضعيت جسمي و ذهني‌تان در طول مديتيشن، شما را آماده مي‌کند که انتخاب‌هاي بهتري در مورد تمرينتان انجام دهيد. تشخيص يک گرفتگي همسترينگ يا درد تاندون آشيل به شما کمک مي‌کند که قبل از وقوع آسيب ديدگي، تمرينتان را اصلاح کنيد.
تحمل شما نسبت به درد، بيشتر خواهد شد
البته شما نبايد نشانه‌هاي درد که حاکي از آسيب ديدگي هستند را ناديده بگيريد، اما ناراحتي‌هاي جزئي مانند يک تاول يا گرفتگي پهلو مي‌تواند در هنگاميکه اصل اساسي مراقبه در مورد مشاهده کردن بدون بيم و وحشت را بکار مي‌بريد، کمتر مهلک بنظر برسند. اولسون مي‌گويد: ما با متمرکز شدن روي درد، باعث تشديد آن مي‌شويم. اما هنگاميکه ريلکس مي‌شويم و آن را مي‌پذيريم، به مقدار زيادي کاهش مي‌يابد و اغلب، بسيار قابل تحمل مي‌شود.
شما مسافت بيشتري را خواهيد دويد
با محدود کردن توجهتان به زمان حال (بجاي فکر کردن در مورد اينکه ممکن است در کيلومتر سي‌ام، چه احساسي داشته باشيد)، شما مي‌توانيد به حرکت رو به جلو تمرکز کنيد، که منجر به استقامت بهتر در مسافت طولاني مي‌شود.
به تکنولوژي، وابستگي کمتري پيدا خواهيد کرد
اولسون مي‌گويد: مراقبه به من کمک کرده است که بطور شفاف تري با خودم ارتباط برقرار کنم، بدون حواس پرتي‌هايي مانند اينکه بخواهم بدانم تا ايستگاه کمک بعدي چقدر راه است، يا سرعتم در کيلومتر قبل چقدر بوده يا اگر با يک سرعت مشخص بدوم، چه زماني به خط پايان مي‌رسم. تمرکز کردن فقط روي تنفس و گام بعدي ام، به من امکان داده که از آن توانايي ذاتي براي فهميدن آنکه بدنم در آن لحظه چه مي‌خواهد، استفاده کنم و به من امکان مي‌دهد که از دويدن لذت ببرم.
مديتيشن را امتحان کنيد:
1. با چشمان بسته، بنشينيد. مکاني با حداقل حواس پرتي ايده آل است، اما به يک صومعه نيز نياز نداريد! هدف اين است که تمرين کنيد به افکار مزاحم توجه نکنيد.
2. روي تنفس‌تان تمرکز کنيد. چند استنشاق آرام انجام دهيد، و هوا را بطور کامل بيرون دهيد.
3. مغزتان را آرام کنيد. اولسون مي‌گويد: ذهن‌تان را مانند يک آسمان صاف و آرام آبي تصور کنيد. گاهي اوقات، کولاکي از ابرها، آن آسمان آبي را تيره مي‌کند، اما آسمان هميشه همانجاست. نفس‌تان را بر آن فضاي کمتر آشفته، به گردش در آوريد.
4. يک اسکن بدني انجام دهيد. به اينها فکر کنيد: چه احساسي داريد؟ در کجا احساس گرفتگي مي‌کنيد؟ در کجا احساس سبکي مي‌کنيد؟ سعي نکنيد چيزي را تغيير دهيد، فقط مشاهده کنيد.
5. قضاوت را به تعويق بيندازيد. اولسون مي‌گويد: اگر يک روز پر استرس پيش رو داريد، ايرادي ندارد. سعي کنيد بدون دلسرد شدن، به اين مسئله توجه کنيد که الان چه احساسي داريد. هر زماني که ذهنتان منحرف شد، با تمرکز کردن روي تنفس‌تان، حواس‌تان را جمع کنيد.
6. استقامت ايجاد کنيد. با 5 دقيقه شروع کنيد و به تدريج به 20 يا 30 دقيقه برسيد. اولسون مي‌گويد: مراقبه، ورزشي براي مغز شماست. هر چه بيشتر آن را انجام دهيد، برايتان آسان‌تر خواهد شد.
منبع: تناسب اندام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

تعداد مجوزهای کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز دوم اردیبهشت به ۴۰۱ هزار و ۴۹۰ مجوز رسیده است.اصناف تا روز مورد گزارش ۳۷۷ هزار و ۹۸۴ مجوز کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در میان استان ها رتبه های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا همچنان متعلق به لرستان، گیلان، همدان و خراسان جنوبی است.
در استان لرستان از مجموع 66 هزار و 525 پروانه کسب بیش از 20 هزار و 961پروانه، در استان گیلان از  120هزار و 992 پروانه کسب 29 هزار و 346پروانه، در استان همدان از مجموع 69 هزار و 906 پروانه کسب 13 هزار و 800 پروانه و در خراسان جنوبی از مجموع 33 هزار و 102 پروانه کسب 6 هزار و 91 پروانه کسب به شناسه یکتا تبدیل شده است.

گفتنی است؛ در استان های مذکور به ترتیب 31.5 درصد، 24.3 درصد، 18.7 درصد و 18.4 درصد از کل پروانه های کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.
لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران
  • وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • (ویدئو) رویایی که برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس شد
  • ببینید | رویایی که برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس شد
  • تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا