Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان از برپایی ۳۷ موکب در استان و ۱۰ موکب در کشور عراق در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛مهرداد نادری فر در گفتگو با خبرنگار نافع،با بیان اینکه تا کنون قریب یازده هزار نفر برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند گفت: استان همدان  با برپایی ۱۰ موکب در کشور عراق و ۳۷ موکب در استان همدان آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیش بینی ما این است که بیش از دو میلیون زائر از مسیر استان بصورت رفت و برگشت تردد داشته باشند.

 

نادری فر اظهار کرد : ارائه غذا و ظرفیت اسکان بیش از ۳۲ هزار نفر را به صورت اضطراری در داخل استان فراهم کرده ایم.

 

وی افزود: همچنین در کشور عراق نیز روزانه توانایی پذیرایی و اسکان ۴۰ هزار نفر را ایجاد کرده ایم.

 

وی ادامه داد: سیستم های امداد رسان و بهداشتی در راه های مواسلاتی استان و مرز خسروی مستقر خواهند شد، همچنین بیمارستانها و درمانگاه ها و ناوگان حمل و نقل در آمادگی کامل هستند.

 

مهرداد نادری فر بیان داشت: در حوزه بحث های فرهنگی و مذهبی فعالیت های بسیار گسترده ای صورت گرفته و روحانیون در غرفه ها مستقر شده و طرح هر زائر نائب الزیاره یک شهید را بر پا کرده ایم که تصاویر شهدا به دست زائران داده میشود و هر زائر نائب ازیاره یک شهید خواهد بود.

 

وی افزود : در بحث فضا سازی شهری در حال آماده شدن هستیم و موکب های داخلی از چند روز آینده خدمت رسانی را آغاز خواهند کرد و در حال حاضر چند موکب برپا شده و روزانه آماده پذیرایی از ۷۰۰ نفر هستند.

 

وی اظهار کرد: هیچ پروازی از استان همدان به کشور عراق صورت نمیگیرد و قیمت ویزا نسبت به سال گذشته تغییر نداشته و همان ۴۰ دلار میباشد که ظرف ۲۴ ساعت صادر میشود .

 

 وی افزود: تنها تغییری که ایجاد شده این است که اینکه سال گذشته دلار را سفارت اخذ میکرد در حالی که امسال معادل ریالی آن پرداخت میشود.

 

در پایان مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: زائرانی که قصد شرکت در این پیاده روی بزرگ را دارند حتما ویزا دریافت کنند تا در مرزهای ورود و خروج با مشکل مواجه نگردند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده ای، اظهار کرد: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه مصوب با پلیس راه، ۴۰۰ نقطه پرحادثه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن سازی خواهد شد.

امانی گفت: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز ۱۲۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف و تا ایام اربعین امسال بیشتر آن‌ها ایمن‌سازی و رفع می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

منبع: سازمان راهداری 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی