Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران، گفت: فناوری های نوین پزشکی در امر پیشگیری وتشخیص بیماری های مغز و اعصاب، در این همایش معرفی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احسان کامرانی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران، اظهارداشت: کاربرد فناوری های مهندسی در حوزه سلامت روزبروز در حال توسعه است بطوریکه پیشگیری، تشخیص، مراقب مناسب و در نهایت حتی درمان موثر بسیاری از بیماری ها و اختلالات مستلزم شناخت و بکارگیری مناسب تکنیک ها و ابزارهای پیشرفته در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیچیدگی های تخصصی، هزینه های خرید و راه اندازی و نگهداری بسیار بالا، موانع تولید و عدم وجود متخصصین کافی در این زمینه مانعی بر سر راه توسعه، تولید بومی و بکارگیری مناسب و کافی این تکنولوژی ها بویژه در امر تشخیص و مراقبت است.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران ادامه داد: تجهیزات مرتبط با نقشه برداری مغز نظیرMRI،OCT، fNIRS, PET، CTـ SCAN از این قاعده مستثنی نیستند و در حال حاضر هیچیک از این تجهیزات اساسی در داخل تولید و حتی پشتیبانی مناسب ندارند.

کامرانی گفت:  این در حالی است که با بهره گیری از دانش فنی متخصصین مهندسی و پزشکی، پتانسیل طراحی و ساخت داخلی بسیاری از تجهیزات تشخیصی، مراقبتی، درمانی و توانبخشی بویژه در حوزه علوم مغز و اعصاب و روانشناسی در داخل با صرف هزینه های فوق العاده پایینتر وجود دارد.

وی بیان داشت: یکی از محورهای کنگره سالانه نقشه برداری مغز ایران که چهارمین دوره آن از ۳ تا ۵ آبان ۹۶ در مرکز همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور بزرگترین دانشمندان، متخصصین و مخترعان تکنولوژی های نقشه برداری مغز و علوم اعصاب و روانشناسی از سرتاسر دنیا برگزار می شود، معرفی پتانسیل های موجود و زمینه سازی برای توسعه داخلی فناوری های روز دنیا در این زمینه است.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران اضافه کرد: از جمله دانشمندان شرکت کننده در این همایش، مخترعین دستگاه  تصویربرداری مغز PET و همچنین مخترع دستگاه تحریک الکتریکی مغز TMS هستند که به همراه بیش از ۲۰ سخنران مدعو از معتبر ترین دانشگاه های دنیا نظیر هاروارد، آکسفورد، MIT، پنسیلوانیا، کالج لندن، و از کشورهای مختلف نظیر ایران، آمریکا، انگلیس، آلمان، دانمارک، و کانادا نتایج آخرین تحقیقات و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.

کامرانی افزود: علاوه بر این، تکنولوژی های پوشیدنی و کاشتنی به عنوان یکی از مهمترین و کارآمدترین حوزه های کاربرد تکنولوژی به ویژه در حوزه علوم مغز و اعصاب، روانشناسی، هوش مصنوعی و ارتباط بین مغز انسان و ماشین بوده که در این کنگره معرفی و مورد ارزیابی قرار می گیرد.ِ

وی گفت: تحقیقات در این حوزه یک مفهوم بین رشته ای را شکل داده است برای تشخیص و غلبه بر بیماری ها، اختلالات و مشکلاتی که در امور روزمره با آنها روبرو هستیم.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران ادامه داد: تکنولوژی های پوشیدنی و کاشتنی به عنوان حوزه تحقیقات کلیدی درصنعت تشخیص و درمان پزشکی و کاربردهای سلامت انسان برای بهبود کیفیت زندگی نقش کلیدی دارند.

کامرانی یادآور شد: کاربردهای گسترده  تکنولوژی های پوشیدنی و کاشتنی محدوده وسیعی از پزشکی، بازی و تفریح، ورزش، تناسب اندام، ارتباطات، تعامل انسان با ماشین، حمل و نقل، بازار و کسب و کار، مدیریت اورژانس و مراقبت وابسته، مدیریت بیماری های مزمن و بسیاری از حوزه های دیگر را در بر می گیرد.

وی عنوان کرد: در کنار سایر محورهای کنگره، معرفی و ارزیابی، طراحی و ساخت و کاربردهای مختلف تجهیزات پزشکی پوشیدنی و کاشتنی هوشمند جدید به منظور تشخیص، درمان و بهبود کیفیت زندگی به ویژه در حوزه علوم مغز و اعصاب مورد بررسی قرار می گیرد.

کامرانی گفت: بهره گیری از ر وش های غیرتهاجمی تصویربرداری مغز همچنین کاربرد نور در پزشکی و پزشکی نور ی می توانند بعنوان ابزارهایی جدید در تشخیص موثر بسیاری از بیماری ها و همچنین ارتباط و کنترل مغز انسان مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی افزود: همچنین به کمک فناوری پزشکی نوری، تجهیزاتی برای تصویربرداری و مانیتورینگ فعالیت های مغز معرفی می شوند که به صورت قابل حمل و با هزینه های بسیار پایین تر در مقایسه با ابزار موجود به تشخیص و مراقبت در بیماری های مغز و اعصاب کمک کرده و حتی فراتر از آن برای استفاده روزمره افراد عادی به منظور پیشگیری از بیماری ها و اختلالات، نظارت بر فعالیت های روزانه و ورزشی همچنین ارتباط  مغز انسان و ماشین بکار گرفته شود.

دبیر علمی همایش نقشه برداری مغز ایران خاطرنشان کرد: توسعه این فناوری ها می تواند علاوه بر این در پیشگیری، تشخیص، کنترل و مراقبت در اختلالات خواب، صرع، سکته مغزی، اختلالات روانپزشکی و مطالعات علوم شناختی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی ویت خو در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای برجسته این حوزه متمرکز خواهد بود، به‌طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

غرفه‌داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی ، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماریها ، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد