Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفدهمین نشست مشترک کنسولی ایران و ترکیه به منظور تسهیل امور کنسولی و انتظامی، ایجاد تسهیلات لازم برای اتباع ایرانی در ترکیه، رفع موانع حقوقی، اداری و کنسولی اتباع دو کشور و ایجاد تسهیلات در زمینه حمل و نقل و امور گمرکی در آنکارا برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، هفدهمین نشست مشترک کنسولی میان ایران و ترکیه در آنکارا برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در راس هیئتی مرکب از مدیران کنسولی و مقامات پلیس مهاجرت، ریاست اداره تحقیقات جنایی و مسئول اتباع خارجی پلیس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه و حضور در هفدهمین نشست مشترک میان دو کشور به نمایندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کردند.

مدیرکل کنسولی و هیئت کارشناسان حوزه‌های تخصصی ایران در این نشست، موضوعاتی چون تسهیل امور کنسولی و انتظامی میان دو کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای اتباع ایرانی در ترکیه، رفع موانع حقوقی، اداری و کنسولی اتباع دو کشور، موضوع ایجاد تسهیلات در زمینه حمل و نقل و امور گمرکی، ایجاد تسهیلات لازم برای ملاقات خانواده زندانیان با محکومین در زندان‌های دو کشور، انجام اقدامات تامینی و بازدارنده در خصوص برقراری محدودیت در حوزه عبور غیر قانونی از مرز و هماهنگی برای برخورد با قاچاقچیان کالا و انسان، نحوه پذیرش و صدور گواهینامه‌های جدید رانندگی از سوی اداره‌های پلیس راهنمایی و رانندگی دو کشور برای دارندگان گذرنامه و گواهینامه ایرانی و یا ترک، رفع مشکلات دانشجوی ایرانیان مقیم، کارمندان دولت و خانواده دیپلمات‌ها و بررسی راهکارهای عملی اجرای توافقنامه‌های معاضدت قضایی‌، استرداد مجرمین و انتقال محکومین، مطرح و در هر مورد توافق جامعی میان هیئت‌های کنسولی و حوزه‌های تخصصی و کارشناسی، انجام پذیرفت.

قرار است هجدهمین نشست کنسولی ایران و ترکیه در موعد مقرر در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,90,95/CT1 موضوعات مرتبط اخبار ترکیه

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه امروز گفت که توقف تجارت ترکیه با اسرائیل تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه و همچنین جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تامین شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد که "نگرش سازش ناپذیر" اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در شرایط دشوار غزه و تامین آتش بس دائمی با حماس، آنکارا را بر آن داشت تا آخرین اقدام را برای توقف تجارت با این رژیم اتخاذ کند.

بولات ضمن به‌روزرسانی ارقام تجارت خارجی در ماه آوریل، خاطرنشان کرد که تا زمانی که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موضع متعهدانه‌تری برای کاهش حملات به سرزمین‌های فلسطینی نشان ندهد، صادرات ۵۴ گروه محصول به اسرائیل متوقف خواهد شد.

بولات خاطرنشان کرد: در ماه آوریل، صادرات ترکیه با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹.۳ میلیارد دلار و واردات با ۴.۲۴ درصد افزایش به ۲۹.۲ میلیارد دلار رسید.

یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در واکنش به اقدام ترکیه مدعی شد: آنکارا با مسدود کردن بنادر برای واردات و صادرات اسرائیل، قرارداد‌ها را زیر پا می‌گذارد. یک دیکتاتور اینگونه رفتار می‌کند.»

تصمیم ترکیه یک ماه پس از آن اتخاذ شد که آنکارا اعلام کرد صادرات محصولات ۵۴ دسته مختلف از جمله آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود، تجهیزات و محصولات ساختمانی، سوخت هواپیما و ... را به رژیم اسرائیل محدود کرده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان