Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@18:51:35 GMT

از سرگیری فعالیت‌ های گمرکی در گمرک باشماق

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۹۲۵۱

به گزارش خبرآنلاین، جهانگیر بخشی اظهارداشت: بخش مسافری این گمرک نیز در روزهای گذشته فعالیت های خود را آغاز کرده بود .

او افزود: در حال حاضر تمامی رویه های گمرکی بر اساس سیاست های جدید تسهیل صادرات در گمرک باشماق به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و بر اساس تسهیلات جدید گمرکی ، کالاهای صادراتی از تمامی نقاط کشور به روش الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرآمرزی به گمرک اظهار و صرفا به هنگام خروج از مرز این کالاها کنترل می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرگمرک باشماق مریوان تصریح کرد: سرعت انجام تشریفات صادرات کالاها و ترانزیت در این گمرک در سالجاری افزایش قابل توجهی داشته است و سالانه شش میلیارد دلار ترانزیت و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در مرز رسمی باشماق مریوان انجام می‌گیرد.

بخشی گفت: سهم گمرک باشماق مریوان از صادرات استان کردستان ۸۵ درصد است و عمده محصولات صادراتی استان کردستان نیز شامل کالاهای کشاورزی، صنعتی و غذایی و آشامیدنی است که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته مدیر کل گمرک باشماق مریوان آنچه که وضعیت مرز باشماق مریوان را با وجود شرایط خاص کشور عراق به سامان رسانده است، علاوه بر الکترونیکی شدن رویه ها ، مدیریت واحد در این مرز است که خوشبختانه عملکرد ۷ ماهه این گمرک در بخش های مختلف در سطح عالی بوده است .

مرز باشماق به عنوان اولین بازارچه مرزی استان کردستان در سال ۱۳۷۳فعالیتش را شروع کرده و به فاصله تقریبی۱۷ کیلومتر از شهر مریوان و در جوار روستای مرزی باشماق ساخته شد.

گمرک باشماق تا اولین شهر مرزی با کشور عراق و استان سلیمانیه (شهر پینجوین)حدود شش کیلومتر و تا مرکز استان سلیمانیه (شهر سلیمانیه) حدود ۱۳۰کیلومتر فاصله دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به میزبانی مریوان برگزار می شود

ایسنا/کردستان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از امروز به مدت ۱۰ روز به میزبانی استان کردستان و در مریوان برگزار می‌شود.

 ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از امروز ۲۶ فروردین ماه به میزبانی استان کردستان و در شهرستان مریوان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان با حضور ۱۲ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن برای کسب آمادگی حضور در رقابت‌های فراملی برگزار می‌شود و کشتی‌گیران جوان ایرانی تمرینات خود را به مدت ۱۰ روز و تا چهارم اردیبهشت ماه زیر نظر حمید باوفا سرمربی تیم انجام خواهند داد.

علی احمدی وفا، محمدمهدی غلامپور، محمد عشیری، عرفان جرکنی، احمدرضا محسن‌نژاد، اهورا بویری، علیرضا عبدولی، محمد ارجمند، رضا آذرشب، محمدهادی صیدی، حمیدرضا کشتکار و ابوالفضل فتحی‌تزنگی ورزشکاران حاضر در این اردو هستند.

شهرستان مریوان طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه نیز میزبان رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رده سنی جوانان با عنوان جام شاهد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • از سرگیری پروازهای قطر به ایران
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
  • اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از فردا در مریوان
  • اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به میزبانی مریوان برگزار می شود