Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@06:15:52 GMT

ميناوند: فقط با منصوريان کري مي‌خواندم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۰۰۹۶

ميناوند: فقط با منصوريان کري مي‌خواندم

خبرگزاري آريا - پيشکسوت پرسپوليس معتقد است برانکو با پتانسيلي که در اختيار دارد، در شهرآورد 85 محکوم به برد است و حتي مساوي هم از اين تيم قابل قبول نيست.
به گزارش "ورزش سه"، مهرداد ميناوند که 6 بار سابقه حضور در دربي را دارد در گفتگو با خبرنگار ما به مرور خاطراتش از اين بازي ها پرداخت و با تحليل وضعيت فعلي دو تيم بر اين باور است پرسپوليس قطعا برنده بازي روز پنجشنبه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربي براي او هميشه قبل از سوت داور و از کري هاي درون تونل استاديم آزادي آغاز مي شده است.
پرسپوليس برتر است
اين اواخر اتفاقات زيادي براي پرسپوليس افتاده، اتفاقاتي که يا خودشان در آن نقش داشته اند يا برايشان پيش آورده اند. علي رغم همه اين حواشي هرطور نگاه مي کنم، پرسپوليس برتري محسوسي هم به لحاظ کيفيت بازي و هم از تعداد ستاره ها نسبت به رقيبش دارد. براي همين همه ما توقع برد داريم و حتي تساوي برايمان پذيرفتني نيست. نقطه مثبت تيم حضور اثربخش بازيکنان جانشين است که وقتي و وارد زمين شده اند کيفيت بالايي از خودشان ارائه داده اند. در مجموع تيم را به لحاظ روحي رواني در شرايط خوبي مي بينم. اما به نظرم عدالت در مورد پرسپوليس رعايت نشده و اين تيم بازي ها و سفرهاي زيادي را متحمل شده ولي استقلالي ها يک روز بيشتر استراحت کرده اند. شايد براي مردم عادي يک روز خيلي مهم نباشد ولي مني که 20 سال فوتبال حرفه اي بازي کرده ام مي دانم اين يک روز چقدر مي تواند تعيين کننده باشد.
برانکو محکوم به برد است
بازيکنان فعلي پرسپوليس در حال حاضر به لحاظ حضور در دربي تجارب خيلي خوبي دارند و اين مي تواند يک امتياز مثبت براي آنها باشد. اين را هم حتما بازها و بارها شنيده ايد که شرايط هفته هاي قبل از دربي در نتيجه بازي خيلي تعيين کننده نيست. واقعا اين را قبول دارم و با قاطعيت مي توانم بگويم که شرايط بازيکنان در 90 دقيقه بازي و ميزان تمرکز آنها نتيجه نهايي را رقم مي زند. به هر حال پرسپوليس براي اينکه از کورس عقب نماند و بتواند صدر جدول را پس بگيرد، نياز مبرم به سه امتياز اين بازي دارد.
نبايد آبروي بازيکن را ببرند
اگر کميته اخلاق به همه مسائل منفي فوتبال مان ورود کند واقعا ديگري فرصتي نخواهد داشت تا زندگي شخصي و حريم خصوصي بازيکنان را زير ذره بين ببرد. آنقدر در اين فوتبال ناهنجاري داريم که قليان کشيدن بازيکنان در آن گم است. اصلا اگر هم بناست با بازيکنان خاصي برخورد شود، بايد اين موضوع به صورت محرمانه به باشگاه ابلاغ شود و تنبيهات لازم توسط تيم اعمال شود. اينکه با اسامي بازيکن را رسانه اي کنيم، جز اينکه با آبروي او بازي کرده باشيم، اتفاق ديگري نيفتاده است. امثال دايي و کريمي و مهدوي کيا و ... در فوتبال اروپا حضور داشته اند، اين موضوع را بارها و بارها لمس کرده اند و اصلا قابل قبول نيست که بخواهيد زندگي بازيکن را در رسانه ها تيتر کنيد. البته اين را هم قبول دارم که بايد فوتباليست ها از زندگي خود مراقبت کنند و روي رفتارهاي خودشان مديريت داشته باشند.
غيبت مسلمان محسوس تر است
نبود هر بازيکن در دربي مي تواند براي دو تيم مضر باشد اما وقتي مقايسه مي کنيم مشخصا بايد به محسن مسلمان اشاره کنم. مسلمان که بهترين پاسور ليگ برتر است بي شک اثربخش ترين بازيکن ليگ محسوب مي شود و از غيبت او پرسپوليس بيشترين ضرر را خواهد کرد. قطعا غيبت طارمي و احمدزاده و نوراللهي هم براي تيم بسيار بد خواهد بود. اين بازيکنان از بهترين هاي ما هستند و هرکدام شان به تنهايي مي توانند نتيجه دربي را تغيير دهند.
3 بار دربي را برده ام
من 6 بار در دربي حضور داشته ام که تنها يک بار باخته ام و دو بار مساوي و سه بار هم بازي را باخته ام. اولين دربي را سال 75 وقتي استانکو سرمربي پرسپوليس بود، تجربه کردم. اولين باري بود که 100 هزار نفر را مي ديديم و شايد باورتان نشود طول زمين بازي برايم 20 کليومتر شده بود انگار! اما خيلي زود توانستم خودم را تطبيق بدهم و به نظرم همان بازي بهترين دربي را تجربه کردم. آن زمان عليرضا منصوريان بهترين بازيکن استقلال بود و با بازي من تو من توانستم علي را کاملا مهار کنم. در نهايت هم با تک گل بزيک موفق شديم استقلال را بعد از مدتها برديم.
تلخ ترين شکست در دربي هم به آن بازي برمي گردد که با دو گل سامره و فکري بازي را باختيم. ساشا ايليچ دروزاه بان ما بود و تنها گل مان را عيسي ترائوره به ثمر رساند.

از شام دورهمي متنفرم
اميدوارم شب قبل از بازي آن مراسم کذايي شام دورهمي نباشد و اگر هم چنين مراسمي گذاشتند، آقاي طاهري و برانکو زير بار نروند حتي اگر اسپانسر دو تيم يکي بود. واقعا کار مسخره اي است و در هيچ جاي دنيا اين اتفاق نيفتاده است. اصلا متوجه اين کار نمي شوم. کري خواني طعم دربي است و بايد هم باشد. من يک هفته قبل از دربي هيچ دوست استقلالي ندارم ولي به محض اينکه بازي تمام مي شود، همه چيز سرجايش برمي گردد. اميدوارم هر نتيجه اي در دربي رقم مي خورد، بازي مساوي نشود. شايد در خوشبينانه ترين حالت تساوي 3 بر 3 قابل تحمل باشد، اما کمتر از آن را اصلا نمي توانم تصور کنم. شايد اگر روزي در فوتبال کاره اي بشوم نتيجه مساوي را از فوتبال حذف کنم.
خدا به منصوريان رحم کرد
استقلال با شفر تغييراتي داشته ولي واقعا اين فرصتي که او براي کار در تيمش داشته کافي نيست. هرچند اگر او يک سال هم در تيمش کار کرده باشد، اين بازي شرايط خاص خودش را دارد و بايد در طول 90 دقيقه بتواني کار را دربياوري. کاش علي منصوريان در اين دربي بود و اين بازي را روي نيمکت مي نشست. فکر مي کنم اين بازي حق او بود. شايد هم خدا به علي رحم کرد که شرايط طوري رقم خورد که از استقلال برود.
سيدجلال، ستاره دربي
در اين بازي حس خيلي خوبي نسبت به منشا و عليپور دارم و اميدواري زيادي دارم اين دو بازيکن بتوانند کار را براي پرسپوليس دربياورند. اما يک حس غريبي ته دلم مي گويد سيدجلال حسيني در اين بازي ستاره مي شود و حتي مي تواند با گلزني اش نتيجه را به سود پرسپوليس تغيير دهد.
دربي بدون کري نمي شود
کري يعني جنگ لفظي؛ جنگي که نه آنقدر جدي است و نه شوخي! اصلا اين لازمه جذابيت دربي است. من خودم متخصص اين کري ها بودم و هميشه قبل از آغاز بازي در تونل ورزشگاه براي استقلالي ها کري مي خواندم. آن اواخر اسمم را گذاشته بودند مهرداد تونل باز! هميشه علي منصوريان هدف اول من در اين کري خواني ها بود.
يک بار يادم هست بعد از اينکه دربي را سه بر صفر برديم، شنيدم مرحوم ناصر حجازي که در آن بازي سرمربي استقلال بود، به دليل فشار بازي به بيمارستان رفته است. بلافاصله به عيادت ناصرخان رفتم و خيلي از استقلالي ها از ديدنم شوکه شدند. واقعا همه چيز بعد از سوت داور تمام مي شد براي ما.
سفارشي براي مساوي نديدم
در همه اين سالها هيچ وقت نشد که ببينم سفارشي از بيرون شده و خواسته اند که بازي مساوي تمام شود. اصلا نمي شود شما در کوچه دو تا تير دروازه بگذاري و از چهار نفر بخواهي بازي را مساوي دربياورند چه برسد به اينکه قرار باشد در شهرآورد چنين اتفاقي رقم بخورد. من شخصا اين موضوع را هيچ وقت نديدم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس برای بردن دربی نوراللهی کم داشت

به گزارش ورزش سه پرسپولیس با وجود بهره بردن از بازیکنان خلاق و تکنیکی و چهره‌هایی که می‌توانستند در جریان مسابقه تفاوت ایجاد کنند در کمند تاکتیکی و تدافعی استقلال به بن‌بست برخورد و به‌خصوص در نیمه دوم بجز موارد اندکی نتوانست موقعیت گل ایجاد کند.  
منوچهر عبدالله نژاد پیشکسوت پرسپولیس و یکی از مدافعان سابق این تیم درباره روند تاکتیکی مسابقه و البته این‌که چطور پرسپولیس نتوانست موقعیت گل بسازد و از آن بن‌بست تاکتیکی خلاص شود می‌گوید: در این مواقع وقتی تیم حریف با پنج دفاع بازی می‌کند یعنی سه دفاع در مرکز عمق را بسته اند  و دو نفر هم کناره‌ها را بسته اند و ایستا بازی می کنند، وقتی کار دور زدن مدافعان حریف سخت می‌شود و عمق هم بسته است و نفرات ثابت هستند و باید از ضربات ایستگاهی و شوت استفاده کرد اما متأسفانه در فوتبال ما روی شوت خیلی کم کار می‌شود و در مورد ضربات ایستگاهی نیز تنوع برنامه و تاکتیک‌هایی وجود ندارد در صورتی که مثلا در لیگ های حساسی مثل اسپانیا یا آلمان می بینید تنوع ارسال ضربه کرنر وجود دارد و اینطور نیست که کرنرها یا کوتاه و روی تیر نزدیک باشد یا بلند روی دست دروازه بان. آنجا می بینید که بازیکن جرات می کند توپ را بلند پشت محوطه جریمه بفرستد و یک بازیکن دیگرشوت سرضرب می زند. این کار غیر از جرات البته توانمندی هم می خواهد چون توپ نهایی باید آنقدر سرعت داشته باشد که قطع و تبدیل به ضد حمله نشود.  

عبدالله نژاد ادامه می دهد:با این وجود ما اصلا در کرنرها و ایستگاهی هایمان تنوع نداریم. همیشه یا بلند می زنیم یا روی تیر نزدیک باشد و مسیر توپ مشخص است یا گلر مسیر پرواز را می بیند و راحت توپ را جمع می کند و یا مدافعان حریف برگشت می دهند. در صورتی که می توانیم با تنوع در ارسال ها نظم دفاع حریف را بهم بریزیم. مثلا می شود چند کرنر را به بازیکنان چپ پا و چند تا را به راست پا داد و تنوع ایجاد کرد. ما از این مساله خیلی ساده می گذریم غافل از اینکه در فوتبال روز دنیا 28-27 درصد گل ها از روی ضربات ایستگاهی به دست می آید که ما روی آن یا کار نمی کنیم یا خیلی کم کار می کنیم.  
عبدالله نژاد می گوید:شوت به دروازه تیم های ما هم از پشت محوطه جریمه در جریان بازی بسیار ناچیز است. الان شما تمرین هر تیم لیگ برتری را ببینید دارند از فاصله 30 متر هم شوت می زنند و خوب هم می زنند اما در جریان بازی چنین چیزی نمی بینید چون اعتماد به نفس را از بازیکنان گرفته ایم و با اولین شوتی که خراب می شود سر بازیکن داد می زنیم و می گوییم ای بابا باز هم این بازیکن شوت زد.  
مربی سابق تیم های امید و جوانان پرسپولیس می گوید:یک وقت شما در فوتبال پایه هستید و این را می بینید که بازیکن از لحاظ تکنیکی کار را بلد نیست اما در مورد بازیکن بزرگسال تعجب می کنید چطور با این همه توانمندی تکنیکی شوت نمی زند. مثل این می ماند که فردی را می فرستید بازار تا خرید کند و پول هم دارد اما نمی تواند خرید کند در حالی که نیاز هم دارد.  
او ادامه می دهد: من بازی های احمد نوراللهی را هر ازگاهی می بینم. الان او به اعتماد به نفسی رسیده که هر بازی دو سه شوت از پشت محوطه جریمه می زند. ما که گل کوچک بازی نمی کنیم تا باکس حریف بخواهیم پاس بدهیم و بعد ضربه بزنیم بلکه باید شوت از فاصله 20 تا 25 متری را هم امتحان کنیم. مگر روزبه چشمی مقابل سپاهان بد زد؟ کسی انتظار نداشت او از آنجا شوت بزند اما زد و دیدید کجا زد. بقیه بازیکنان هم توانایی دارند و فقط باید به آنها اعتماد به نفس داد و سرشان غر و لند نکرد.  
او درباره اینکه آیا تغییرات اوسمار کافی بود و مثلا نمی شد با بازی دادن به ابوالفضل بابایی در لحظات پایانی شرایط بهتری در خط حمله ایجاد کرد، می گوید: نه چون محوطه جریمه حریف همین طوری هم شلوغ بود و اینطوری بیش از حد شلوغ می شد و اگر بازیکن دیگری آن هم اضافه می شد کاری از پیش نمی برد.

دیگر خبرها

  • حسینی: بازی بعد از دربی همیشه سخت است
  • آل کثیر و یک تکه تور تا ایده آل هواداران پرسپولیس 
  • بازتاب جهانی حرکات هواداران پرسپولیس در دربی تهران
  • دربی سرد و کسل‌کننده به نفع استقلال بود
  • آل کثیر و یک تکه تور تا ایده آل هواداران پرسپولیس
  • پرسپولیس برای بردن دربی نوراللهی کم داشت
  • مدافع گرجستانی پرسپولیس به پیکان رسید
  • تنها استفاده از وی‌ای‌آر در دربی (عکس)
  • جنگ بر سر جواد نکونام
  • دربی تمام شد، اما جنگ پرسپولیس و استقلال تمام نشده است