Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هشتادو پنجمين تقابل پرسپوليس و استقلال در هفته دهم ليگ برتر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"، هشتادو پنجمين تقابل پرسپوليس و استقلال در هفته دهم ليگ برتر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
دوباره هيجان، دوباره نقطه جوش و اعصاب‌هاي خط خطي هواداران! دوباره تقابل دو تيم محبوب ايران و آسيا، دوباره دربي، بزرگترين رقابت باشگاهي قاره کهن؛ الکاسيکوي آسيايي.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقت فخرفروشي به تيم‌هاي پولدار عربي حاشيه خليج فارس دوباره از راه رسيده! آنها پول بي حساب و کتاب و دلار نفتي دارند و ستاره و مربي نامدار مي‌خرند اما هميشه حسرت به دل داشتن يک ورزشگاه پر از تماشاگر هستند! فوتبال ايران به جز استعدادهاي ناب ، تماشاگران و هواداران دو آتشه ناب فراواني هم دارد تماشاگراني که حاضرند براي ديدن اين بازي فرسنگ‌ها راه طاقت‌فرسا را طي کنند و خودشان را به ورزشگاه آزادي برسانند.
در تهران برخلاف رياض، دوبي يا دوحه خبري از رفاه براي تماشاگران در ورزشگاهي مدرن نيست اما هنوز هم فوتبال ايراني و دربي تهران و الکلاسيکو آسيايي عاشقان بيشماري دارد که حاضرند براي تماشاي 90 دقيقه اين بازي ساعت‌ها در راه بمانند يا در ورزشگاه انتظار بکشند. پرسپوليس و استقلال شايد نسبت به رقباي آسيايي خود ثروتمند مالي نباشند اما قطعا خوشبخت‌ترين تيم‌ها هستند. شايد اگر فوتبال ايران بتواند حق وحقوقش را به طور کامل بگيرد اين دو باشگاه ثروتمند‌ترين باشگاه‌هاي آسيا شوند.
پرسپوليس در 9 بازي گذشته خود در ليگ برتر فقط يک باخت مقابل پيکان داشته و در اين فصل هم يکي از شانس‌هاي مسلم قهرماني است اما استقلال در 9 بازي فقط دو پيروزي داشته و در رده سيزدهم جدول يعني 10 پله پايين‌تر از سرخپوشان قرار دارد. با اين حال همه صاحب‌نظران و پيشکسوتان معتقدند که نبايد پرسپوليس را از پيش برنده دانست زيرا دربي حساب و کتاب ندارد! بارها تيم ضعيف‌تر به پيروزي رسيده است.
پرسپوليس در اين مسابقه 2 بازيکن اصلي‌اش را در اختيار نخواهد داشت. فرشاد احمدزاده مصدوم است و مهدي طارمي هم محروميتي بلندمدت دارد. محسن مسلمان هم به خاطر قليان گيت! شايد در دربي غايب باشد. در استقلال هم وريا غفوري به خاطر عکس با قليان شايد محروم و غايب باشد. حيف است که بزرگترين دربي آسيا زير سايه قليان و مواد دخاني قرار گرفته است. همه بايد ياد بگيريم که از فوتبال لذت ببريم. نه فقط به دنبال اخبار سياه و منفي و حاشيه‌هاي مخربش باشيم. فاکتورهاي زيادي براي لذت بردن و هيجان زده شدن در اين ورزش وجود دارد. فوتبال عين زندگي است!
دربي 85 يک ويژگي منحصر به فرد ديگر هم دارد هر دو تيم مربيان خارجي دارندو وينفرد شفر مربي آلماني که تلاش کرده در مدت کوتاه حضورش در استقلال تغييرات مثبتي ايجاد کند و برانکو که در دربي بسيار باتجربه تر از مرد آلماني است. شايد به خاطر وينفر شفر حتي فوتبالدوستان آلماني هم شاخک‌هاي احساسي‌شان تکان بخورد و توجهي به اين مسابقه بزرگ در ايران داشته باشند و به همين دليل است که تلويزيون دولتي آلمان براي تصويربرداري از شفر در ورزشگاه آزادي نماينده خواهد داشت. آنها مي‌خواهند ببيند اين مرد يخي آلماني با موهاي نقره‌اي‌اش مي تواند تبديل اولين مربي آلماني موفق در فوتبال ايران شود يا او هم جا پاي ليت بارسکي، ميشائيل هنکه و رولند کخ مي‌گذارد؟ پنجشنبه شايد آلماني‌ها و علاقمندان به شفر طرفدار استقلال باشند.
پرسپوليس اگر در دربي پيروز شود مي‌تواند با يک بازي کمتر خود را به رده دوم برساند و استقلال در صورت پيروزي مي‌تواند تا رده دهم بالا بيايد. خيلي‌ها هم مي‌گويند اين دربي مساوي مي‌شود البته مساوي گل‌دار! به هر حال نه شفر و نه برانکو به فکر رکوردهاي شخصي خود در دربي نيستند و اولين هدف‌شان کسب پيروزي در اين مسابقه است که روز پنجشنبه در آزادي برگزار مي شود و همين مساله دربي 85 را از همه دربي‌ها متمايز مي‌کند و شايد شاهد زيباترين دربي هم باشيم.
بيژن حيدري دکترجراح ارتوپد داور مسابقه سوت آغاز بازي را در ساعت 16:40 روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادي به صدا در مي آورد و 90 دقيقه ايران را غرق در هيجان فرو مي‌رود.
فارس
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی و با برگزاری آیینی تیم پرسپولیس به مجموعه ای از بانک ها و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد. این واگذاری ها این شائبه را ایجاد کرده است فصل آینده دو تیم پرسپولیس و استقلال در بین تیم های لیگ برتری بیشترین هزینه را در لیگ برتر محتمل خواهد شد. اما بر اساس توصیه سازمان لیگ به تیم های پرسپولیس و استقلال این دو تیم در فصل آینده هم می بایست به اندازه سقف قرارداد هزینه کنند و قراردادهای بالای سقف قرارداد در سازمان لیگ ثبت نمی شود و هیچ تعهدی را برای باشگاه ایجاد نمی کند.

فصل پیش رو سقف قرارداد ۳۵۰  میلیارد تومان بود که به نظر این بودجه برای فصل آینده ۴۱۰ میلیارد تومان خواهد شد. البته این رقم برای سه تیمی که قرار است در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنند، کمی بیشتر خواهد بود.

واگذاری تیم های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خوشحالی تماشاگران و اعضای دو تیم را به همراه داشته است به این خاطر که از این پس دو تیم دارای نظام پرداختی مناسبی همانند سایر تیم ها خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • مدیرعامل آلومینیوم: سیدحسین باید زودتر می‌رفت
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!