Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان»، سه شنبه شب در برنامه «چهل چراغ» به گفت‌وگو با محمدرضا شهیدی فرد پرداخت و در پاسخ به پرسش این مجری و کارشناس فرهنگی از نقش سینما در تکامل نگاه معنوی مردم گفت و با اشاره به یکی از آثار دینی اش، عنوان کرد: «امیدوارم که ساخت این آثار موثر بوده باشد و به نظر این چنین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سریال «مریم مقدس(س)» مثال می زنم که در یکی از کشورهای آفریقایی نمایش داده شد و موجب صلح و آشتی میان مسلمانان و مسیحیان شد. ما در آن جا سفارت داشتیم و بچه های سفارتخانه کار را دوبله کردند و اوضاع آنجا آرام شد. این اتفاق‌ها در خیلی از کشورها افتاد.»

کارگردان آثار دینی و دفاع مقدسی با اشاره به نقش والای سینمای ایران در نگاه جهانیان، عنوان داشت: «در جهان سینمای ایران را با آثار دینی و انسانی و معنوی می شناسند و از سینمای ایران همیشه چنین انتظاری دارند چون خودشان سینمای سرگرم کننده دارند و آن چه تشنه اش هستند فیلم های معنوی است. در داخل کشور هم شاهد بودیم که این فیلم ها تاثیرات خوبی در روحیه و رفتار مردم داشته است. با وجود این که فیلم های دینی کمی ساختیم اما همین ها تاثیر گذاشتند.» شهریار بحرانی با اشاره به این که بودجه لازم برای ساخت قسمت های بعدی «ملک سلیمان» فراهم نشد، از اقدامات برنامه ریزی شده صهیونیسم جهانی برای عدم نمایش بین المللی فیلم دینی «ملک سلیمان» گفت: «در آن زمان با 60 سینما در کشورهای خاورمیانه و ترکیه برای نمایش فیلم قرارداد بسته شد اما مصادف شد با مصاحبه رئیس کمپانی یونیورسال در الجزیره که عنوان کرد از نظر ما فیلم «ملک سلیمان» غیرقابل پخش است و قراردادها هم به تدریج فسخ شد! به هر حال این فیلم ضد سیاست های صهیونیسم جهانی است. چهره ای که ما براساس قرآن از پیامبر معصوم نشان دادیم با آن چیزی که آن ها تبلیغش را می کنند، خیلی فرق دارد. از این نظر بعضی از فیلم های دینی ما در خارج از کشور کاملا تحریم هستند، همین طور که «مریم مقدس» و «ملک سلیمان» تحریم شد.»

 

کارگردان فیلم «گذرگاه» در برنامه «چهل چراغ»، باورپذیری یک هنرمند نسبت به ساخت آثار دینی را مهم تر از وجود امکانات سخت افزاری دانست و در این ارتباط گفت: «یک کار معنوی و قرآنی با یک هنر والا به دست می آید و مشکل ما این است، چون تجهیزات و تکنولوژی همیشه وجود دارد و ما الان کارگردان ها، فیلمبردارها و هنرپیشه های خوبی داریم اما بحث این جا است که چگونه مفاهیم روحانی را با زبان هنر بتوانیم به بهترین نحو تبلیغ کنیم. سختی اصلی کار در این جا است.» وی افزود: «بیان و روایت سینمایی مساله مهم در یک فیلم است و این را در نظر بگیریم که بیان سینمایی در غرب هم کامل نیست و آن جا عنصر سرگرمی و جذابیت های زودگذر بر هنر غلبه دارد و دچار یک ذائقه سازی کودکانه می باشد. مخاطب عادت به سرگرم شدن پیدا کرده است، چون سینمای هالیوود در سیطره یهود است و سقف مفاهیمش در سطح وجدان عمومی جامعه است و به سمت فطرت نمی رود.»

شهریار بحرانی با اشاره به آثار قهرمان پرور هالیوود که به فجایع بشری می پردازند، عنوان داشت: «در آثار فاجعه آمیز هالیوود هیچ وقت شاهد این نیستیم که شخصیت ها به خدا پناه ببرند در صورتی که به طور فطری انسان طوری ساخته شده که در وقت گرفتاری، خدا را یاد می کند اما سینمای جهان سراغ نتیجه گیری و تحلیل خدایی نمی رود. در واقع سینمای امروز جهان ما را به سمت بصیرت نمی برد. از این نظر از سینمای ایران انتظار می رود این قالب را بشکند.» کارگردان فیلم دفاع مقدسی «حمله به اچ 3» در بخشی دیگر از گفت و گو در برنامه «چهل چراغ» که اختصاص به سیطره سینمای غرب داشت، عنوان کرد: «غربی ها خیلی زرنگ بودند و مافیای پخش را در دست گرفتند. پول کمپانی ها در اختیار آن ها است و سینما بعد از صنعت اسلحه سازی بزرگترین صنعت در غرب است. پس در ظاهر ما نمی توانیم کاری کنیم. اما این قانون دنیا است و از منظری دیگر خدا همیشه کمک می کند. همان طور که به وجود آمدن جمهوری اسلامی ایران با کمک خدا بوده است. برای سینما هم چشم مان به آسمان است.»

شهریار بحرانی با اشاره به فیلم قرآنی «ملک سلیمان» و ظرفیت های این فیلم برای ارتقای نگاه جهانیان، عنوان کرد: «من اگر قرار بود دوباره این فیلم را بسازم، توضیحات بیشتری درباره مُلک می دادم که داستان راحت تر و قابل فهم تر پیش برود. راستش این چیزی است که خود حضرت آقا فرمودند. خیلی محبت و لطف داشتند اما گفتند که کاش بخش مُلک را توضیح بیشتری می دادیم. یکی از مخاطبان اصلی فیلم «ملک سلیمان»، حضرت آقا بودند که با این مساله بیشتر درگیر هستند.»

شهریار بحرانی با توصیف مجاهدت های یاران دشت کربلا برای رسیدن به معرفت حماسه، گفت: «آن یاران مراحلی را طی کردند تا به امام خود برسند و او را درک کنند. ما هم باید رشد کنیم و ارتقا پیدا کنیم و به امام و ولی خود برسیم. مردان عاشورا هم رشد کردند و در این روز به امام خود رسیدند.»

کارگردان فیلم «مریم مقدس»، در پایان گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «چهل چراغ»، هنرمندان ایرانی را به بازگشت به اصالت شیعی خود دعوت کرد و راه نجات را در سایه الطاف الهی میسر دانست.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای جشن امضا و رونمایی از کتاب و نشست در حوزه ادبیات دفاع مقدس امسال پررنگ تر و پربارتر نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده‌ایم. - اخبار فرهنگی -

سید‌رضا میربابا مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم درباره برنامه‌های نشر زیر مجموعه خود برای ایام نمایشگاه کتاب تهران گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب با 27 نشر وابسته خود در سراسر کشور برای نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم تولید کتاب‌های دفاع مقدس در چند سال اخیر، به بنیاد مربوط می‌شود و بنیاد در بحث تولید کتاب‌های فاخر ادبیات دفاع مقدس متمرکز شده است و استان‌های ما هر سال حجم بالای کتاب را تولید می‌کنند و طبق آمار خانه کتاب بیشترین تولید آثار را ما داریم، امسال با رایزنی‌هایی که با وزارت ارشاد داشتیم قرار شد که بنیاد به صورت متمرکز در نمایشگاه تهران حاضر شود و به معرفی و عرضه کتاب‌های صوتی و مکتوب دفاع مقدس بپردازد.

نمایشگاه کتاب، فرصت جدی توسعه دیپلماسی فرهنگی است

میربابا اظهار داشت: ما در سال‌های اخیر در حوزه کتاب‌های دیجیتال و صوتی کارهای خوبی را تولید کردیم.  ما با کتاب‌های دفاع مقدس در ژانرهای مختلف خاطره، داستان، زندگینامه، رمان، داستان بلند و کوتاه و موضوعات مختلف که در طی این سال‌ها تولید و عرضه کرده ایم، در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم.

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما کتاب‌های سه دوره گذشته را به نمایشگاه این دوره  آوردیم و کتاب‌های شاخص در ژانرهای مختلف که در سال‌های 1400، 1401 و 1402 منتشر شده‌اند را به نمایشگاه می‌آوریم و از هر نشر در هر یک از استان‌ها خواسته‌ایم کتاب‌های شاخصشان را بیاورند و فکر می‌کنم تعداد کتاب‌ها بیش از   2000تا3000  عنوان کتاب شود و  این در حالی است که ما به طور میانگین هر ساله بیش از 1700 عنوان کتاب چاپ کرده‌ایم.

میربابا درباره برنامه‌های این نشر در نمایشگاه کتاب بیان کرد:گذشته از فعالیت‌های گفته شده ما یک غرفه کودک و نوجوان هم داریم که تخت عنوان نشر صریر فعالیت می‌کند. مسابقات نقاشی و خلاقیت‌های داستانی و نمایش و برنامه‌های جانبی در حوزه کودک و نوجوان در این غرفه داریم به اضافه اینکه نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه با حضور استادان شاخص برگزار می‌شود. برای جشن امضا و رونمایی از کتاب و نشست در حوزه ادبیات دفاع مقدس امسال پررنگ تر و پربارتر نسبت به سالهای گذشته برنامه ریزی کرده‌ایم  و قرار است هر روز از یک نویسنده و پیشکسوت در غرفه ما تجلیل شود و از نویسنده‌های نوقلم هم دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • دومین پیروزی دختران فوتبالیست ایران مقابل ترکمنستان
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • جشنواره گل دختران ایران برابر ترکمنستان
  • پیروزی دختران جوان برابر ترکمنستان
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی درباره ایران چه گفت؟
  • سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی نقش ملکه سبا در بندرعباس درباره ایران چه گفت؟ (+عکس)
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • علی حاتمی؛ سعدیِ سینمای ایران