Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نژاد جهانی در هفتمین جلسه کمیته مقابله با ورود، عرضه و قاچاق مواد مخدر استان که با حضور جانشین نیروی انتظامی استان، جمعی از فرماندهان انتظامی شهرستانهای استان و اعضای کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سردشت  در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد اظهار داشت: معضل مواد مخدر و پدیده قاچاق انتخاب اجتماعی مردم سردشت  نیست و این مسئله در میان مردم این شهرستان به یک ضد ارزش تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پدیده  قاچاق را ناشی از شرایط جغرافیایی و توپولوژیکی منطقه و وجود کشورهای بحران زاو آسیب دیده در همسایگی کشورمان خواند و گفت: امروزه ابزارهای جنگ تغییر پیدا کرده و مواد مخدر به عنوان یک ابزار قوی تروریسم است که با  بنیان های اجتماعی و خانواده را هدف قرار می دهد.

جهانی ضمن تاکید بر بومی سازی قوانین مبارزه با قاچاق خواستار حضور هرچه پررنگتر مسئولان بومی و شهرستانی در فرایند تصمیم سازی ها شد.

فرماندار شهرستان سردشت گفت: معضل مواد مخدر و پیامدهای سوء آن فراگیر و همگانی است و به همین دلیل مبارزه با این پدیده شوم تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و باید احاد جامعه نسبت به این مسئله احساس تکلیف کرده و با آن مبارزه نمایند.

جهانی  آموزش و آگاه سازی، ایجاد سازو کارهای لازم جهت تسهیل صادرات و رونق اشتغال در مرز و رعایت تناسب در اختصاص منابع وبودجه جهت پیشگیری، ایجاد منطقه آزاد گردشگری را راستای اشتغالزایی به عنوان راهکارهای مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد.

در این جلسه همچنین جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی نیز یکی از وظایف نیروی انتظامی در بحث آسیب های اجتماعی را مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: مردم نیز باید در راستای مقابله و پیشگیری با نیروهای انتظامی همکاری نمایند و فرصت سوء استفاده را از تعدادی افراد انگشت شمار و قانون گریز که قصد سودجویی دارند، بگیرند. 

سرهنگ ابراهیمی بیان داشت: از راهبردهای نیروی انتظامی در سراسر کشور در برقراری نظم و امنیت اقدامات نرم افزاری است که این روش نقش برجسته ای  در کسب موفقیت نیروی انتظامی داشته است.

وی در ادامه به راهکارهای ایجاد و تقویت امنیت اشاره کرد و گفت:  استفاده از ظرفیت های مردمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت رده های انتظامی در سطح شهرستان و استان، ایجاد بستر ناامن برای مجرمان، بزهکاران و افرادی که مخل امنیت جامعه هستند، همکاری و هماهنگی درون بخشی و بین دستگاهها، تداوم برخوردها و کنترل شدید مرزها، ایجاد روحیه امر به معروف و نهی از منکر و همدلی بین مردم و آگاه سازی خانواده ها، ارتقای فرهنگی از طریق ارتقای آموزش می تواند در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و تقویت امنیت موثر باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق و در پی تعامل سازنده اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

کد خبر 747035

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد