Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هزار و 441 واحد صنعتی و کشاورزی این استان امسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب نام نویسی کردند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز چهارنشه در گفت و گو با ایرنا، افزود: متقاضیان در سه بخش سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و ‏نوسازی صنایع در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بخش سرمایه در گردش صنعت استان از میان 332 واحدی ثبت نامی که ‏متقاضی دریافت تسهیلات بودند، 168 واحد به بانک معرفی شده که برای 50 واحد تسهیلاتی به میزان 686 میلیارد و 300 میلیون ریال در بانکهای عامل مصوب و از این تعداد به 30 واحد صنعتی به میزان 459میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در بخش سرمایه در گردش ‏در بخش صنعت نیز 24 فقره تسهیلات مربوط به سال گذشته بود که امسال پرداخت شده است.‏
وی گفت: در بخش سرمایه ثابت صنعت هم ‏از میان 81 واحد ثبت نامی تاکنون 49 واحد به بانک های عامل معرفی شد که برای یک واحد، تسهیلاتی به مبلغ ‏ 20 میلیارد ریالی تصویب شده است.‏
حاجی‌پور بیان کرد: در زمینه بازسازی و نوسازی در بخش صنعت هم از میان 110 واحد متقاضی ‏ثبت نام شده 20 واحد به بانک های عامل معرفی شدند که هنوز تسهیلاتی در این زمینه ‏به واحدها پرداخت نشده است.‏
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی تاکنون تعداد 822 واحد متقاضی تسهیلات سرمایه درگردش از استان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که 416 واحد آن ها به بانک های عامل معرفی شدند که 22 مورد به تصویب بانک ها رسید و 15 واحد تسهیلات خود را دریافت کردند و چهار واحد هم از پرونده‌های سال گذشته در سال جاری موفق به دریافت تسهیلات خود شدند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در حوزه سرمایه ثابت در بخش کشاورزی نیز 96 واحد در این استان ثبت نام کرده اند که 27 واحد به بانک های عامل معرفی شد، سه واحد مصوب و 2 واحد هم ‏تسهیلات خود را دریافت کردند.
حاجی‌پور اضافه کرد: درمجموع یک هزار و 441 واحد در طرح رونق تولید سال 96 تاکنون ثبت نام ‏کرده‌اند که 680 مورد از آن ها به بانک های عامل معرفی شد و 76 مورد به تصویب بانک ها رسید و 48 واحد نیز این ‏تسهیلات را دریافت کردند.‏
وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات جدید این مجوز به استان‌ها داده شده که اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده تسهیلات درخواست کرد پس از بررسی در کارگروه و در صورت تایید کارگروه ‏این میزان تسهیلات برای آن واحد منظورخواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سامانه بهین یاب این سازمان از 15 آبان ماه جاری بسته می شود، تاکید کرد: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه های تکمیلی اقدام کنند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که سال گذشته از این واحدهای صنعتی یک هزار و 66 واحد، حدود هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در شهرستان فیروزآباد شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه جایدشت ایجاد شده است ، گفت: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، ۱۸۲ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است.
مسعود عظیمی افزود: شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه گذار است و فعال سازی ناحیه صنعتی جایدشت در برنامه قرار دارد.
وی افزود: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره بردار برای ۴۶۰ نفر در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد اشتغال ایجاد کرده است.
عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده فارس با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است ، بیان کرد: توسعه زمین‌های شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: از واحد‌های صنعتی که هم اکنون مراحل پایانی ساخت و ساز را طی می‌کند، ۲ واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر است که نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.
شهرستان فیروزآباد در جنوب فارس و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست