Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@21:43:44 GMT

نصب پلاک ماندگار بر سر در خانه پدری دکتر روحانی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۲۸۵۴

نصب پلاک ماندگار بر سر در خانه پدری دکتر روحانی

رکنا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از نصب پلاک ماندگار بر روی خانه پدری دکتر روحانی امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سرخه خبرداد.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، محمدحسین خواجه بیدختی از سفر مونسان به سمنان خبر داد و اظهار کرد: معاون رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه به منظور بازدید، افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه به استان سمنان سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که نصب پلاک ماندگار بر روی سردرب منازل چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی، هنری و...چند سالی است از سوی میراث فرهنگی در سراسر کشور انجام می‌شود، افزود: دکتر حسن روحانی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور و استان سمنان است، لذا نصب این پلاک ماندگار بر سردر خانه پدری رئیس جمهور در زادگاهش سرخه انجام می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه رئیس جمهور به عنوان دومین مقام کشور و یکی از مبارزان و یاران امام راحل که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی بنیانگذار کبیر انقلاب را همراهی می‌کردند، تصریح کرد: به همین منظور موزه رئیس جمهور روحانی در خانه تاریخی حشمت اللشکر سرخه راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان این‌که سفر معاون رییس جمهور به استان دو روزه انجام می‌شود، گفت: سفر دکتر مونسان از بعدازظهر امروز با ادای احترام به شهدای سرخه آغاز می‌شود.
وی از حضور در شورای توسعه و آبادانی شهرستان سرخه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مونسان در سرخه نام برد و گفت: بازدید از خانه تاریخی حشمت اللشکر سرخه و بافت تاریخی و مسجد تاریخی امام سمنان، افتتاح پروژه گردشگردی خانه تاریخی کلانتر سمنان و شرکت در یک برنامه خبری از برنامه های روز اول سفر معاون رئیس جمهور است.
خواجه بیدختی، از کلنگ زنی فاز دو توسعه مجتمع گردشگری ایرانیان در روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سمنان خبر داد و گفت: بازدید از مجتمع گردشگری ققنوس و حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و...از دیگر برنامه‌های دکتر مونسان در دومین روز سفر به استان سمنان است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد

به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

کد خبر 6092871 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس