Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان درباره ابلاغيه اخير اين سازمان مبني بر لزوم استفاده بيمه‌شدگان صندوق "بيمه رايگان همگاني" تنها از خدمات بخش دانشگاهي و دولتي توضيح داد.
مهندس طاهر موهبتي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ابلاغيه اخير اين سازمان مبني بر لزوم استفاده بيمه‌شدگان صندوق "بيمه رايگان همگاني" تنها از خدمات بخش دانشگاهي و دولتي و مباحث مطرح شده پيرامون اين ابلاغيه، گفت: آنچه که اخيرا به استان‌ها ابلاغ شده، تصميم جديدي نيست و مصوبه مجلس شوراي اسلامي است که در تبصره 17 قانون بودجه سال 96 (بند الف) بر آن تاکيد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


5 صندوق بيمه‌اي در سازمان بيمه سلامت ايرانيانوي با اشاره به پنج صندوق بيمه‌اي در سازمان بيمه سلامت ايرانيان شامل صندوق‌هاي بيمه‌اي "کارکنان دولت"، "روستاييان"، "ساير اقشار"، "بيمه ايرانيان" و "بيمه رايگان همگاني" است، تاکيد کرد: ابلاغيه اخير تنها شامل بيمه‌شدگان صندوق "بيمه رايگان همگاني" است که بين 10 تا 11 ميليون نفر را در برمي‌گيرد که طي حدود سه سال گذشته تحت پوشش قرار گرفته‌اند. بنابراين حدود 23 درصد جمعيت تحت پوشش سازمان بيمه سلامت ايرانيان مشمول اين ابلاغيه مي‌شوند نه هر 40 ميليون نفربيمه‌شدگان.
مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان با بيان اينکه اين مصوبه مجلس بايد از ابتداي امسال جرا مي‌شد، اما به هر دليلي تا کنون اجرايي نشده بود، افزود: همچنين دستگاه‌هاي نظارتي بر عدم اجراي اين مصوبه قانوني از ما ايراد گرفته‌اند و اين سازمان نبايد از ابتداي سال بابت ارايه خدمات بخش خصوصي به اين گروه از بيمه‌شدگان، پولي پرداخت مي‌کرد.
موهبتي با اشاره به سرانه 40هزار توماني درمان و سهم 50 درصدي دولت در آن، ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس، افراد تحت پوشش صندوق بيمه رايگان همگاني تنها بايد خدمات‌شان را از بخش دولتي خريد کنند. علت آن هم روشن است؛ چراکه به لحاظ مباني علمي و همچنين به لحاظ مباني قانوني، کسي بايد خدمات درماني را به صورت رايگان دريافت کند که توان مالي پرداخت ماهانه 20 هزار تومان حق بيمه را نداشته باشد و قاعدتا در اين صورت دولت بايد حق بيمه وي را پرداخت کند.
کدام بيمه‌شدگان مي‌توانند از خدمات بيمه‌اي بخش خصوصي استفاده کنند؟ وي افزود: حال اين سوال مطرح مي‌شود که اگر کسي امکان پرداخت ماهانه 20 هزار تومان حق بيمه را ندارد، چطور مي‌تواند به بخش خصوصي مراجعه کند و بابت خدماتي که دريافت مي‌کند دو – سه ميليون و بعضا بيشتر را پرداخت کند؟ طبيعي است که سازمان بيمه‌گر تنها هزينه‌هاي مربوط به بخش پايه را پرداخت مي‌کند و مابه‌التفاوت آن بر عهده خود بيمار خواهد بود. قانونگذار به اين موضوع توجه داشته و عنوان کرده کسي که چنين تواني داشته باشد، پس قاعدتا در پرداخت ماهانه 20 هزار تومان نيز ناتوان نيست. لذا افرادي مي‌توانند به بخش خصوصي مراجعه و از خدمات بيمه‌اي استفاده کنند که ماهانه 20هزارتومان حق بيمه را نيز پرداخت کنند.
مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان در عين حال توضيح داد: راه براي استفاده از خدمات بيمه‌اي در بخش خصوصي بسته نيست و افراد علاقه‌مند به دريافت خدمات از بخش خصوصي، مي‌توانند صندوق بيمه‌اي خود را عوض کرده و در قالب صندوق بيمه ايرانيان و با پرداخت حق بيمه ماهانه 20هزار تومان، خدمات مورد نياز خود را از بخش خصوصي دريافت کنند.
علاقه‌مندان به دريافت خدمت از بخش خصوصي، صندوق بيمه‌اي خود را عوض کنندموهبتي افزود: در عين حال عليرغم تاکيد مصوبه مجلس بر ارايه خدمات به اين گروه از بيمه‌شدگان تنها در بخش دولتي، اما ما براي رفاه حال آنها تسهيلاتي قائل شديم؛ اول اينکه هر کسي که بخواهد مي‌تواند صندوق خود را عوض کند و در قالب بيمه ايرانيان از خدمات بخش خصوصي استفاده کند. از طرف ديگر ممکن است هجمه‌اي براي بخش دولتي ايجاد شود؛ به طوري که ممکن است بخش دولتي بويژه توان ارايه خدمت در بخش سرپايي را نداشته باشد. بر همين اساس اعلام کرديم در استان‌هايي که دانشگاه علوم پزشکي مربوطه و اداره کل بيمه تفاهم کنند که ظرفيت بخش دولتي آن استان در بخش سرپايي کافي نيست، اجازه داده مي‌شود که بيمه‌شدگان مذکور همچنان از خدمات بخش خصوصي استفاده کنند.
وي در همين راستا ادامه داد: همچنين يک سري خدمات انحصاري هستند؛ مثلا شايد در يک استان تنها بخش خصوصي از خدمات پزشکي هسته‌اي برخوردار باشد. در اين موارد هم اعلام شده که با تشخيص دانشگاه و اداره کل بيمه، بيمه‌شدگان مي‌توانند به طور عامل از بخش خصوصي ستفاده کنند.
موهبتي افزود: از طرف ديگر ممکن است يک سري از بيماران پروتکل درماني‌شان در بخش خصوصي آغاز شده باشد. به عنوان مثال شيمي درماني سرطان در فردي در بخش خصوصي آغاز شده؛ به اين‌ افراد نيز اجازه داده شده تا پايان دوره وپروتکل درماني‌شان از خدمات بخش خصوصي استفاده کنند.
داروخانه‌ها مستثني هستندمديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان همچنين تاکيد کرد: اين مصوبه مجلس، داروخانه‌ها را شامل نمي‌شود و بحث دارو از اين مصوبه مستثني شده و همچنان از سوي سازمان پرداخت مي‌شود.
وي با بيان اينکه با اجراي اين مصوبه مجلس، قطعا در ارايه خدمت تاخيري ايجاد نخواهد شد، افزود: با ابلاغ اجراي اين مصوبه مجلس، متاسفانه برخي‌ها بحث "شکست طرح تحول" را مطرح کردند. بايد تاکيد کنم که اين موضوع هيچ ارتباطي به طرح تحول ندارد. نمي‌دانم چرا عده‌اي نشسته‌اند و کاري که مردم از آن راضي‌اند، هزينه‌هاي مردم را کاهش داده، 200 نماينده مجلس در سه مرحله آن را امضا و تشکر کردند و يکي از افتخارات دولت است را زير سوال مي‌برند.
موهبتي ادامه داد: طبيعي است که برخي‌ها با بعضي از موارد اين طرح مخالف بودند، ولي زيبنده فضاي کارشناسي کشور نيست که صرف مخالفت با بعضي از فرمول‌هاي طرح تحول، انتظار شکست آن را داشته باشيم؛ اين انصاف نيست و با مباني انساني، اخلاقي و کارشناسي منطبق نخواهد بود. باز هم تاکيد مي‌کنم که اين ابلاغيه هيچ ربطي به طرح تحول ندارد و مجلس بر اساس مباني علمي ين تصميم را گرفته است که افراد بر اساس توانايي‌شان از خدمات استفاده کنند.
همپوشاني‌هاي بيمه‌اي حذف مي‌شوندمديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان تاکيد کرد: البته ما خود را مقيد مي‌دانيم که منابع مالي در اختيار و همچنين هزينه‌هايمان را مديريت کنيم. يکي از روش‌هاي مديريت هزينه‌ها، رفع همپوشاني‌هاي بيمه‌اي است؛ وزير بهداشت نيز در اين زمينه تاکيد داشته و ما هم در همين راستا کارگروه‌هايي را تشکيل داديم. نامه‌اي هم زده‌ايم تا اطلاعات برخط از سازمان تامين اجتماعي بگيريم و به اين ترتيب همپوشاني‌ها را به طور کامل حذف کنيم.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج