Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@21:58:15 GMT

صید میگو در خوزستان آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۴۲۴۳

مدیرکل شیلات خوزستان از آزادسازی صید میگو از اول آبان ماه امسال در خوزستان خبر داد.


اهواز-

«نبی‌الله خون‌میرزایی» افزود: صید میگو از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی در صیدگاه‌های بوسیف و لیفه استان خوزستان آزاد است.
وی گفت: 1080 فروند قایق و 608 فروند لنج در استان خوزستان دارای مجوز صید هستند که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود 530 فروند لنج و 250 فروند قایق برای دریافت مجوز صید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: مجوز صید میگو برای قایق‌ها 4 روزه و برای لنج‌های صیادی 7 روزه صادر می‌شود.
وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آب‌های خلیج فارس تصریح کرد: مجوز صید میگو فقط برای صیدگاه‌های بوسیف، لیفه، خوردرویش و واسطه در خورموسی صادر می‌شود و صید میگو در دیگر صیدگاه‌های استان ممنوع است و صیادان در این مدت مجاز به صید گونه‌های مختلف ماهی در این صیدگاه‌ها نیستند.
مدیرکل شیلات خوزستان میگوی آب‌های صیدگاه‌های استان را از گونه «سفید» و «خنجری» عنوان کرد و گفت بیش از 75 درصد ذخایر میگوی استان خوزستان از نوع سفید است که اقتصادی‌ترین گونه میگوی خلیج فارس در محدوده استان خوزستان به شمار می‌رود.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کیفیت بالای محصولاتی شیلاتی تولیدی در این منطقه، گفت: کشورهایی همچون چین، روسیه، سریلانکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از مشتریان ثابت محصولات شیلاتی این منطقه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، مریم نوری بالانجی امروز در نشست بررسی عملکرد شیلات قشم در سال گذشته، اظهار داشت: عمده محصولات شیلاتی این منطقه میگو و ماهی پرورشی است که براساس استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند.

وی شمار مزرعه‌های پرورش میگو و ماهی در قشم را 13 واحد عنوان کرد و گفت: پارسال در این واحدها دو هزار و 180 تن میگو و 310 تن هم ماهی در قفس برداشت شد.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات قشم خاطرنشان کرد: ما از فعالان این بخش و صنایع دریاپایه حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهیم.

نوری بالانجی با بیان اینکه در تمام آیتم‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در حوزه شیلات قشم در سال گذشته شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بودیم، گفت: سیاست کلی سازمان منطقه آزاد قشم، پرورش میگو با روش متراکم و فوق متراکم است.

وی با اشاره به نقش مهم فعالیت‌های شیلاتی در رشد و توسعه اقتصاد، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، فعالیت‌های دریاپایه شیلاتی با داشتن سهم 30 درصدی از تولید ناخالص همه فعالیت‌های دریاپایه در کشور، مهمترین نقش را در اقتصاد دریا ایفا می‌کند.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی قشم و با توجه به سودآوری بالای فعالیت‌های دریاپایه، این سازمان علاوه بر موضوعات شیلاتی و کشاورزی از سرمایه‌گذاری در تمام موضوعات صنایع دریا پایه حمایت می‌کند.

نوری بالانجی با اشاره به استقبال شرکت‌های شیلاتی برای حضور در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران که به میزبانی قشم برگزار می‌شود، افزود: قشم یکی از قطب‌های مهم در حوزه تکثیر و پرورش میگو و ماهی در قفس ، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور است که می‌تواند نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی کشور ایفا کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • فرود 4 هواپیمای پرشورهای نساجی در اهواز!
  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود