Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:13:33 GMT

زایمان در آب، شیوه ای برای کاهش درد زایمان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۴۶۵۹

زایمان در آب، شیوه ای برای کاهش درد زایمان

درد زایمان یکی از سخت‌ترین و شدیدترین دردهایی است که ممکن است هر زنی در زندگی‌ خود آن را تجربه کند. این در حالی است که زایمان طبیعی در آب می‌تواند دردهای انقباضی شکم را کاهش دهد و یکی از راه‌های رسیدن به زایمان کم درد است.

متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: زنانی که در آب زایمان می کنند، نسبت به سایر افراد کمتر نیاز به آرام بخش و مسکن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شیوه برای افرادی که دوره بارداری سالم را گذرانده اند، توصیه می شود.

دکتر ندا مقتدری اصفهانی افزود: اپیدورال روشی برای کاهش درد در زایمان میباشد که در آن تزریق داروی بیحسی به قسمتی از گودی کمر شما، با استفاده از یک سوزن خمیده و توخالی است. همچنین در این روش مادر می تواند در هر حالتی که راحت تر است قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: با کاهش استرس، هورمون های استرس که موجب افزایش فشار خون می شوند، کمتر در بدن مادر تولید می شود و فشار خون مادر در حین تولد کاهش می یابد.

مقتدری خاطرنشان کرد: خوابیدن و نشسن در آب باعث تولید اندورفین می شود که مهارکننده درد است. همچنین کاهش احتمال نیاز به انجام اپیزیاتومی یا همان برش پرینه در زایمان طبیعی وجود دارد و انجام شدن زایمان به صورت طبیعی قطعا سالم تر از روش سزارین است .

این متخصص زنان افزود: زایمان طبیعی در آب می تواند دردهای انقباضی شکم را کاهش دهد. این روش از زایمان، تفاوتی با زایمان طبیعی نداشته و تنها در کاستن درد موثر است و نباید توقع زایمان بدون درد را داشت. این نوع زایمان برای افرادی که دوره بارداری سالم و عادی را گذرانده اند و بیماری ثانوی های ندارند پیشنهاد می شود.

وی عوارض زایمان در آب را شامل مرگ بی دلیل نوزاد، احتمال خفگی، مسمومیت با آب (هیپوناترمی )، ورود آب به ریه های نوزاد و آسپیراسیون آب که میتواند منجر به بیماری تنفسی گردد و همچنین پارگی بند ناف و عفونت های دیگر از جمله سودوموناس باکتریمی دانست.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز