Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:17:48 GMT

راز جذابيت افراد دوست داشتني چيست؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۴۸۷۶

راز جذابيت افراد دوست داشتني چيست؟

خبرگزاري آريا - افراد دوست داشتني چه ويژگي هايي دارند محاسن رفتاري آن ها به چه صورت است ؟عادات روزمره اين افراد در طول زندگيشان چگونه است مي خواهيم در اين بخش نگاهي به زندگي آدم‌هاي دوست داشتني بياندازيم اگر مي خواهيد فردي دوست داشتني باشيد به راهنمايي هاي ما در ادامه مطلب دقت کنيد .
اگر انسان خلاق، صبور، الهام‌بخش و پر از اهداف و آرزوهاي بزرگ هستيد، براي داشتن يک شغل مناسب و عالي کافي نيست! چرا؟ چون بايد شخصيت کاريزماتيک هم داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاريزماتيک، يعني شخصيت پرجذبه و فرهمند که کلام و رفتار او ديگران را تحت‌تاثير قرار دهد. ترکيب همه اينها با هم موجب مي‌شود تا يک نفر در صدر توجه و موفقيت قرار داشته باشد.
«ناپلئون هيل»، نويسنده کتاب پرفروش «فکر کن و پولدار شو»، در يکي از مقاله‌هاي خود، ويژگي‌ها و عادت‌هاي بسيار جالبي در مورد افراد دوست‌داشتني نوشته که دانستن آنها خالي از لطف نيست.

به گفته هيل، در قرن 19 ميلادي، فردي به نام چارلز ام‌شوآب از يک کارگر روزمزد جايگاه خود را به يکي از کليدي‌ترين مردان صنعت ارتقا داد و درآمد سالانه‌اش 75 هزار دلار در آن زمان بود. يکي از اصلي‌ترين دلايل موفقيت او، عادت‌ها و شخصيت بسيار خاص و قابل اعتماد او بود که مزاياي بسياري براي او به‌دنبال داشت.
براي اينکه بدانيد چطور انسان دوست‌داشتني باشيد که هميشه مورد توجه اطرافيان است و به‌واسطه آنها همه‌کارهايتان نيز روي غلتک بيفتد، 14 ويژگي زير را هر روز در ذهن خود مرور کنيد تا سرانجام جزو جدانشدني رفتار و گفتار شما بشوند.
آدم‌هاي دوست داشتني اين‌گونه هستند:1. افکار و گرايشات مثبت خود را توسعه و به ديگران اجازه مي‌دهند تا آنها را ببينند و حس کنند.
2. هميشه با وقار و هوشياري خاصي حرف مي‌زنند و لحن صحبت‌هايشان دوستانه است.
3. وقتي کسي با آنها صحبت مي‌کند با دقت زياد به حرف‌هايشان گوش مي‌کنند و توجه خود را نشان مي‌دهند.
4. در هر حالت و موقعيتي، وقار و آرامش خود را حفظ مي‌کنند و کاملا خويشتن‌دار هستند.
5. صبور هستند.
6. ذهن خود را محدود و بسته نمي‌کنند.
7. هنگام صحبت با ديگران لبخند مي‌زنند.
8. اين را مي‌دانند که لازم نيست اطرافيان در مورد همه افکار و اعتقادهاي خود توضيح بدهند. (درک درستي از حريم شخصي افراد دارند و به آن تجاوز نمي‌کنند.)
9. کار امروز را به فردا موکول نمي‌کنند.
10. در طول روز دست‌کم يک کار نيک و مثبت انجام مي‌دهند.
11. به جاي فکر کردن به مشکلات و کمبودها و غصه خوردن براي آنها، به دنبال راه چاره هستند و ايده‌پردازي مي‌کنند.
12. وقتي کسي با آنها صحبت مي‌کند، طوري رفتار مي‌کنند که گويا طرفِ مقابل مهم‌ترين فرد دنيا است.
13. بدون افراط و زياده‌روي، از ديگران تعريف و کارهاي نيک آنها را تحسين مي‌کنند.
14. فقط با کسي که به او اعتماد دارند، در مورد نقاط ضعف يا کمبودهاي خود حرف مي‌زنند.
معناي خوش اخلاقي
در کتاب‌هاي اخلاقي؛ براي حُسن خلق و خوش اخلاقي دو معنا بيان شده است:
يک. اتصاف به فضايل اخلاقي و تحصيل مجموعه کمالات و خصلت‌هاي پسنديده‌اي که انسان در مسير خودسازي و پرورش نفس، خود را به آنها مي‌آرايد.
دو. نرم‌خويى و خوش‌سخنى و گشاده‌رويى‏ با ديگران. بنابراين، به کسي خوش اخلاق گفته مي‌شود که با گشاده‌رويى، زباني ملايم و برخوردي شاد و محبت‌آميز با مردم روبرو مي‌شود، و در هر شرايطي اين توانايي را دارد که با خوش‌رويى برخورد کند. امام صادق(ع) در تعريف خوش اخلاقي مي‌فرمايد: «حُسن خلق آن است که برخوردت را نرم کني، سخنت را پاکيزه گرداني و برادرت را با خوش‌رويي ديدار نمايي».
البته خوش‌رفتاري بايد به گونه‌اي باشد که وقار و متانت از دست نرود. براي رسيدن به چنين صفاتي لازم است انسان خود را به صفاتي مزيّن کند که از فرد، شخصيّتي متين و باوقار و در عين حال خوش مشرب و دوست داشتني و محبوب بسازد؛ صفاتي مانند: تواضع، انسان دوستي، صداقت، فداکاري، گذشت، مهرباني، و ساير صفات نيک انساني.
اهميت خوش اخلاقي
دين اسلام همواره پيروان خود را به حُسن خلق و نرم‌خويي و ملايمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتي و تندخويي بازداشته است؛ چون اين آموزه يکي از مهم‌ترين عوامل قدرت، موفقيت و پيروزي انسان در زندگي است. چنانچه همين، عامل موفقيت پيامبران الهي بويژه پيامبر گرامي اسلام(ص) در جذب قلوب انسان‌ها و گسترش دين بوده است. از آن روي خداي مهربان پيامبران و سفيران خود را از ميان انسان‌هاي مهربان و خوش اخلاق برگزيده تا بهتر و آسان‌تر در قلب‌ها نفوذ کنند و آنان را به سوي معرفت الهي رهنمون باشند. خداي تعالي درباره حضرت محمد مصطفي(ص) که مصداق کامل حُسن خلق است، مي‌فرمايد: «وَ إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيم»؛‏ و يقيناً تو بر ملکات و سجاياى اخلاقى عظيمى قرار دارى.
بعد در آيه‌اي ديگر فرمود: به همين دليل هم توانستي در دل‌ها نفوذ کني و آنان را پيرامون خود گرد آوري و در دعوت خويش موفّق عمل کني: «فَبِما رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَليظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ».
در زمينه خوش خلقى و برخورد خوب با همه مردم، روايات فراوانى در منابع اسلامى ديده مي‌شود که به حدّ تواتر مي‌رسد، تعبيراتى که در اين روايات در برابر اين فضيلت اخلاقى آمده است در کمتر مورد ديگرى ديده مي‌شود، اين تعبيرات‏ بيانگر نهايت اهتمام اسلام به اين مسئله مهم اخلاقى است. که در اين‌جا به ذکر چند حديث بسنده مي‌شود:
پيامبر اکرم(ص) فرمود: «الْاسْلامُ حُسْنُ الْخُلْقِ»؛ اسلام همان خوش‌رويى است. اين تعبير نشان مي‌دهد که عصاره تعليمات اسلام همان حُسن خلق است.
در حديثي از حضرت امام على(ع) مي‌خوانيم: «عُنْوَانُ صَحِيفَهِ الْمُؤْمِنِ حُسْنُ خُلُقِه‏»؛ سرلوحه نامه عمل انسان با ايمان، حُسن خلق او است. مي‌دانيم آنچه در عنوان و سرلوحه نامه اعمال قرار مي‌گيرد، بهترين و مهم‌ترين آنها است و به تعبير ديگر، چيزى است که قدر جامع همه اعمال نيک است و قبل از هر چيز نظرها را به خود متوجّه مي‌سازد.
آثار دنيوي و اخروي خوش اخلاقي
برخي از آثار و پى آمدهاى مادى و معنوى حسن خلق و خوش اخلاقي به شرح زير است:
1. از بين بردن گناهان؛ رسول خدا(ص) فرمود: «اخلاق نيک، گناهان را ذوب مي‌کند [و آثار بد آن‌را مي‌شويد]».
2. پاداش روزه‌دار شب زنده‌دار؛ در حديث ديگرى از همان حضرت مي‌خوانيم: «دارنده حُسن خلق پاداشى همچون روزه‌دار شب زنده‌دار دارد».
3. زدودن کينه‌ها؛ در حديثي از پيامبر خدا(ص) مي‌خوانيم: «خوش‌رويى، کينه را مي‌زدايد».
4. جلب محبت خدا و مردم‏؛ حضرت امام باقر(ع) مي‌فرمايد: «نيکوکارى و خوش‌رويى، محبّت‌آفرين‌اند، انسان را به خدا نزديک و داخل بهشت مي‌کنند». و امام صادق(ع) فرمود: «کارهاي نيکو و خوش‌رويى، جلب محبت کنند و به بهشت در آورند، و بُخل و ترش‌رويى و عبوس بودن، از خدا دور کنند و به دوزخ درآورند».
5. در حديث ديگرى از اميرمؤمنان على(ع) مي‌خوانيم: «هيچ زندگى، گواراتر از زندگى آميخته با اخلاق نيک نيست».

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد

یوسین بولت بهترین بازیکن فوتبالی را معرفی کرد که دوست دارد در دوی ۱۰۰ متر با او رقابت کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوسین بولت جامائیکایی که 8 بار قهرمان المپیک و 11 بار قهرمان دوومیدانی جهان شد، کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را به چالش کشید. این اتفاق در مراسم اهدای جوایز ورزشی جهانی Laureus در مادرید (اسپانیا) و در گفت‌وگو با یک خبرنگار رخ داد؛

روزنامه‌نگار: بین بازیکنان فوتبال کدامیک را برای رقابت انتخاب می‌کنی؟
بولت: دوست دارم ببینم امباپه چقدر سریع است.
روزنامه‌نگار: فکر می‌کنی او بتواند تو را شکست دهد؟
بولت: البته که نه اما دوست دارم ببینم چقدر به شاخص‌های من نزدیک است (می‌خندد). امیدوارم روزی به پیست [دوی 100 متر] بیاید و با من مبارزه کند.

بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل

بولت در طول دوران حرفه‌ای خود هشت رکورد جهانی را ثبت کرد. او تنها ورزشکاری است که توانست در سه المپیک متوالی (پکن 2008، لندن 2012 و ریودوژانیرو 2016) در دوی 100 و 200 متر پیروز شود. بولت در حال حاضر دارای رکوردهای جهانی در 100 متر (9.58 ثانیه) و 200 متر (19.19 ثانیه) و همچنین در رله 4x100 متر به عنوان بخشی از تیم جامائیکا - 36.84 ثانیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت