Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: با استقبال گسترده شاعران سراسر کشور دبیرخانه دائمی سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز (3 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام روز دوشنبه 8 آبان ماه هم‌زمان با ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه در سال جاری سوگواره ملی علمدار کربلا در بخش شعر نو، کلاسیک و بخش ویژه به زبان‌های فارسی، کردی و لکی برگزارشده است، تصریح کرد: فراخوان این سوگواره از شهریورماه سال جاری در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور توزیع و اعلام‌شده بود که با استقبال چشم‌گیر شاعران برجسته کشوری مواجه شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه 570 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سوگواره علمدار کربلا ارسال‌شده است، یادآور شد: هیئت‌داوران بعد از بررسی‌های لازم تعداد 10 اثر را به‌عنوان برگزیده انتخاب و معرفی کردند و همچنین نیز سه نفر از شاعران در زبانی‌های کردی و لکی حائز رتبه‌های برتر شدند.

 

چراغی پور، با اشاره به مشارکت شاعران 25 استان کشور در این سوگواره، بیان کرد: سال گذشته شاعران 18 استان کشور در این سوگوار با ارسال اثر مشارکت داشتند که در سال جاری شاهد افزایش چشم‌گیر این مشارکت بوده‌ایم که نشان‌دهنده استقبال شاعران و جایگاه سوگواره علمدار کربلا در کشور است.

وی، بابیان اینکه 115 نفر از شاعران سراسر کشور برای این سوگواره آثار خود را در قالب شعر نو و کلاسیک ارسال کرده‌اند، یادآور شد: این مراسم با حضور مهمانانی از کشور و همچنین کشور عراق و حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) و شاعران برگزیده و اعضای کانون‌های مساجد و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه سوگواره علمدار کربلا به‌صورت دائمی به نام استان ایلام ثبت ملی شده است، گفت: کارگاه تخصصی شعر آیینی نیز با حضور سید مهدی حسینی از شاعران برجسته کشوری و به همت انجمن شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار خواهد شد.

 

چراغی پور، بابیان اینکه 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارد، یادآور شد: این کانون‌ها در مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت می‌کنند و دبیرخانه در سطح نقاطی که سایر دستگاه‌های فرهنگی کمتر حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی را با تأسیس کانون‌های مساجد بسط و توسعه می‌دهد.

 

وی، افزود: برگزاری طرح قرآنی مدهامتان، برگزاری مراسمات مناسبت‌های دینی و مذهبی، برگزاری طرح تلاوت نور، برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های تربیتی، اجرای طرح اوقات فراغت، برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات دینی و مذهبی و فعالیت در زمینه کتاب‌خوانی و کتابخانه‌های مخزن دار در سطح مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این کانون هاست.

 

چراغی پور، در پایان با بیان اینکه 50 کانون فرهنگی و هنری در ایام اربعین حسینی و فعالیت های فرهنگی و هنری و خدمات رسانی به زوار در سطح مساجد فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 47 هزار و 300 نفر از جوانان و نوجوانان استان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین