Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:45:07 GMT

اعزام 173 دستگاه آمبولانس 20 استان کشور به مرز مهران

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۰۶۹

اعزام 173 دستگاه آمبولانس 20 استان کشور به مرز مهران

ایلام - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 173 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتور آمبولانس از 20 استان کشور امروز چهارشنبه سوم آبانماه به مرز مهران اعزام شد.

دکتر صیدنور علیمرادی روز چهارشنبه در حاشیه اعزام این تعداد آمبولانس به مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد آمبولانس همراه با 400 نیروی فوریت ها از امروز به مدت 20 روز برای ارائه خدمات به زائران در مسیرهای تردد زائران اربعین در مناطق مختلف استان مستقر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: علاوه بر این یک اتوبوس آمبولانس مخابراتی برای برقراری ارتباط نیروهای فوریت های پزشکی مستقر در مهران با مرکز فوریت های کشور در تهران و یک تیم تعمیراتی پشتیبانی خودرویی نیز در منطقه مستقر خواهد شد.
وی یادآور شد: 38 ایستگاه ثابت خدمات فوریت های پزشکی شامل 12 ایستگاه شهری و 26 ایستگاه جاده ای و 45 ایستگاه سیار در ایام اربعین در مرز مهران و مسیرهای تردد زائران اربعین دایر شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مجموع یک هزار و 600 نیروی درمانی، بهداشتی و فوریت ها در ایام اربعین بکارگیری می شود که نیمی از آنها از داخل استان و مابقی از استان های دیگر به مرز مهران اعزام شده اند.
دکتر علیمرادی افزود: 10 بیمارستان در تمامی شهرستان های استان با 900 تخت و یک بیمارستان صحرایی 50 تخته در مهران آماده ارائه خدمات به زائران اربعین است.
وی یادآور شد: بالگرد اورژانس هوایی ایلام نیز در ایام اربعین برای انتقال مجروحان حوادث بکارگیری خواهد شد ضمن اینکه یک بالگرد دیگر نیز در ایام اربعین در مرز مهران مستقر خواهد شد.
وی تاکید کرد: سه درمانگاه در نقطه صفر مرزی مهران و 10 درمانگاه نیز در مسیر تردد زائران اربعین در مناطق مختلف استان فعال است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین سال گذشته 700 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد که 360 هزار خدمت بهداشتی و سرپایی و 340 هزار خدمت نیز بیمارستانی است.
دکتر علیمرادی اضافه کرد: در این ایام همچنین 360 مورد بستری در بیمارستان های استان، یک هزار و 900 مورد عمل جراحی و 99 مورد اعزام به خارج استان اعزام شده اند.
وی تاکید کرد: 12 هزار تماس در ایام اربعین سال گذشته با اورژانس 115 گرفته شد که 2 هزار و 900 مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی شد و مابقی در محل مداوا شدند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید.
همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در 13 کیلومتری شهر مهران و 95 کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است.
در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.
خبرنگار: معصومه امیدی**
6032

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در استان اردبیل

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از مسمومیت ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سعید مهری از امداد رسانی به ۲۸ نفر از کارکنان یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل توسط اورژانس ۱۱۵ اردبیل خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ اردبیل، مبنی بر مسمومیت کارکنان یک کارخانه با گاز شیمیایی، سریعاً نزدیک‌ترین آمبولانس مستقر در شهرک صنعتی به محل حادثه اعزام شد و در ادامه طی ارتباط تلفنی مرکز دیسپچ اردبیل با تماس گیرندگان به علت افزایش مصدومان، دو دستگاه آمبولانس ۱۱۵ از شهر نمین و اتوبوس آمبولانس اردبیل هم به محل اعزام شدند.

وی افزود: بعد از رسیدن پرسنل اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه، بلافاصله اقدامات درمانی در محل شروع و ۱۷ نفر توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان اعزام و ۱۱ نفر دیگر از مسمومان توسط سه دستگاه آمبولانس جهت دریافت درمان‌های تکمیلی به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تحویل داده شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل ادامه داد: ۲۸ مصدوم این حادثه شامل سه مرد و ۲۵ خانم بودند که به غیر از یک نفر که در بیمارستان سبلان بستری است، بقیه افراد بعد از اقدام درمانی تکمیلی با وضعیت جسمانی مساعد از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کد خبر 739231

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو سواری در محور نیشابور به سبزوار منجر به فوت ۲ نفر شد
  • مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ تریلی، ۲ پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای در محور ایلام-سرابله
  • مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در استان اردبیل
  • تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان