Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > صنعت - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با پهلوگیری یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های حمل قیر در بندر خلیج‌فارس، بار دیگر درخت برجام در صنعت حمل و نقل دریایی استان هرمزگان به ثمر نشست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با اشاره به جزییات این خبر گفت: با توجه به سیاست اتخاذ شده از سوی مجموعه مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مبنی بر افزایش صادرات قیر از بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور و در راستای افزایش توان صادراتی این بندر به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پهلوگیری کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیما در بندر خلیج‌فارس در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس پس از ورود اولین نفت‌کش اقیانوس‌پیما ویژه حمل قیر صادراتی به نام Maroni در هفته گذشته، دومین شناور بزرگ اقیانوس‌پیما به نام بیتو اکسپرس (Bitu Express) در اسکله‌های ۵۶ و ۵۷ بندر خلیج‌فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای این شناور و پیچیدگی عملیات راهنمایی، یدک کشی و پهلودهی آن بیان کرد: تانکر نفت‌کش بیتو اکسپرس ۴۶ هزار تن ظرفیت دارد و با طول حدود ۱۸۰ متر و عرض بیش از ۳۲ متر، دارای پرچم ثبتی کشور پاناماست.

وی با بیان اینکه عرضه مستقیم قیر از مبدأ بندر شهید رجایی به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا چندین دستاورد مهم را برای کشور به همراه دارد، تصریح کرد: معرفی ایران به عنوان یک برند بین‌المللی در صادرات قیر، حذف واسطه‌ها، کاهش چشمگیر سطح واسطه گران در منطقه خلیج‌فارس به‌ویژه امارات متحده عربی که در دوران تحریم اقتصادی استکبار جهانی علیه کشورمان نقشی پررنگ داشت و همچنین ارزآوری مستقیم و بالا بردن توان اقتصادی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جمله این دستاوردهاست.

عفیفی پور اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فیزیکی و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر خلیج‌فارس، بهره‌گیری از توانمندی‌های خاص تیم راهنمایان کشتی و در نظر گرفتن ملاحظات خاص ایمنی، کشتی‌هایی با ظرفیت بالا در این بندر قابلیت پهلوگیری دارند.

یادآور می‌شود، هفته گذشته با پهلوگیری یک کشتی نفت‌کش ۱۸۳ متری با ظرفیت ۲۵ هزار تن در بندر خلیج‌فارس برای بارگیری محموله قیر صادراتی، یک رکورد جدید عملیاتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد دریایی ایران به ثبت رسید.

گفتنی است، بندر خلیج‌فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با احتساب اراضی پشتیبانی آن دارای ۳۲۰ هکتار وسعت و ۹ پست اسکله به طول مجموع یک هزار و ۲۰۰ متر است.

این بندر با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب نگهداری فرآورده‌های نفتی، با هدف افزایش سهم ایران از بازار بانکرینگ، صادرات، واردات و ترانزیت این‌گونه محموله‌های تجاری در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان در حال فعالیت است.

بنزین، قیر، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، هیدروکربور، فورفورال و انواع روغن‌ها را از جمله فرآورده‌های نفتی است که عملیات تخلیه و بارگیری آن‌ها در بندر خلیج‌فارس انجام می‌شود.

 

3535

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملماسی رئیس کارگزاری بانک صنعت و معدن ­و نماینده خصوصی سازی برای عرضه سهام استقلال در بازار فرابورس گفت: امروز از طریق مزایده ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال واگذار شد و بعد از مراحل پرداختی معامله قطعی خواهد شد. وی افزود: سهام استقلال با ۹ میلیارد و ۱۷۲ میلیون برگه به ارزش ­­و ۳۰۴.۶ و در نهایت رقم تقریبی ۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد.   ­وی ادامه داد: با حضور مالکان جدید در باشگاه استقلال امیدوار هستیم این­ بنگاه اقتصادی و باشگاه بتوانند شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشند و شاهد موفقیت بیشتر باشگاه بزرگ استقلال در عرصه‌های ملی و بین المللی باشیم.   ملماسی ادامه داد: در مورد جزئیات واگذاری ما به عنوان نماینده سازمان خصوصی سازی برای عرضه سهام حضور داشتیم و اطلاع زیادی نداریم این که هلدینگ خلیج فارس و زیر مجموعه آن چه سهمی را در اختیار خواهند داشت، اما این هلدینگ حتما برای خرید باشگاه استقلال برنامه داشته است و امیدواریم شاهد شکوفایی این باشگاه در بحث‌های اقتصادی در سال‌های آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس