Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@18:46:05 GMT

ظرفیت عظیم وقف جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۲۳۱

ظرفیت عظیم وقف جدی گرفته شود

گیلان- مدیرکل اوقاف گیلان گفت: استفاده از ظرفیت عظیم وقف در بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه باید جدی گرفته شود .

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای گیلان که در اداره کل اوقاف استان، برگزار شد، گفت: نگاه معنوی و انقلابی که از مدیران صدا و سیمای گیلان سراغ داریم باعث شده تا انتظار ما از صدا و سیما زیاد شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف مظلوم است، گفت: باید از طریق صدا و سیما و اصحاب رسانه، وقف را از مظلومیت در بیاوریم .

حجت الاسلام علیزاده، معرفی واقفان و آثار برکات وقف آنان را در جامعه از راه‌های تبلیغ وقف دانست و گفت: آیت الله جوادی، آیت الله سبحانی و رهبر معظم انقلاب از واقفان معاصر هستند که باید درباره آنان به مردم آگاهی داده شود .

وی معرفی آثار و برکات اقتصادی وقف را از دیگر راه‌های تبلیغ وقف برشمرد و افزود: آثار اقتصادی وقف در هر حوزه‌ای که اسلامی باشد چتر وقف در آن حوزه گسترده است .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت، ترویج روحیه ایثار و فداکاری و تلاش در جامعه و همچنین افزایشاشتغال و کاهش بیکاری از برکات اقتصاد وقف است .

وی گفت:با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه و راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به سنت حسنه وقف است .

حجت الاسلام علیزاده، اجرای امینانه نیت واقف را از موارد تبلیغ کننده فرهنگ وقف خواند و اظهار کرد: صدا و سیما با اعتمادسازی بین مردم در خصوص عمل به نیت واقف و عدول از این موضوع در هر شرایطی، می‌تواند مبلغ وقف باشد.

وی با بیان اینکه وقف باید وارد گفتمان مسئولان شده و گفتمان غالب شود، گفت: استفاده از ظرفیت عظیم وقف در بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه باید جدی گرفته شود .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان،گفت: رسانه و به ویژه صدا و سیما که مردم به رسانه ملی اعتماد خاص دارند می‌تواند این توجه به وقف را در بین مردم و مسئولان افزایش دهند .

وی اضافه کرد: با هجمه‌هایی که دشمن در حال وارد کردن به جمهوری اسلامی است و همچنین توسعه فضای مجازی، صدا و سیما تسهیل کننده ارتباط بین مردم و سنت حسنه وقف است .

حجت الاسلام علیزاده حضور مسئولان اوقاف در صدا و سیما را خود یک نوع تبلیغ وقف دانست و گفت: در چند سال اخیر حضور مسئولان اوقاف در صدا و سیما بیشتر شده است .

  مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اعلام رضایت از عملکرد صدا و سیما بر تبلیغ بیشتر سنت حسنه وقف و اطلاع رسانی در حوزه دوره‌های آموزش و مسابقات قرآن تاکید کرد و گفت: هر چه در حوزه وقف کار فرهنگ و تبلیغ شود ارزشمند است و باز هم جای کار دارد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به همت تولیدگران، کارگران و جامعه کارگری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید یا مشارکت مردم بیان کرد: جامعه کارگری نقش فزاینده و محوری در تحقق شعار سال و مردمی سازی تولید دارد.

اسکندری با بیان اینکه تولید و اشتغال مساله راهبردی کشور است، گفت: جهش تولید با مشارکت مردم و مردمی سازی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی دشمن فروپاشی تولید و اقتصاد کشور است، افزود: با کمک و مشارکت مردم در تولید می‌توان کشور را بن بست اقتصادی خارج کرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه منافع ملی حول سه محور ایمان، امید و اتحاد می چرخد، گفت: مشارکت مردم زمانی محقق می‌شود که سرمایه، همت و ابتکار مردم پای کار باشد.

اسکندری با بیان اینکه بسیج منجر به همدلی، وفاق و هم افزایی جامعه کار و تولید می‌شود، اضافه کرد: با تفکر و فرهنگ بسیجی محقق می‌توان گره بسیاری از مشکلات را گشود.

وی از برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری خبر داد و افزود: شهید اسدالله ابراهیمی شهید شاخص کار و تولید در سال جاری انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های این هفته کارخانه محور است، گفت: رویکرد برنامه‌های امسال با رویکرد تبیینی، امید آفرینی و خدمت رسانی است.

به گفته اسکندری، معرفی دستاوردهای عملکرد جامعه کار و تولید و نقش جامعه کار و تولید در تحقق شعار سال از اهداف برپایی برنامه‌ها است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به دیدار جامعه کارگری با مقام معظم رهبری افزود: حدود ۵۰ نفر از کارگران گیلانی در این دیدار حضور خواهند داشت.

وی از برگزاری میز خدمت ویژه کار و کارگری در این استان خبر داد و بیان کرد: میز خدمت با دو محور رفع مشکل کارگران و رسیدگی به امور کارگران و رفع موانع تولید با حضور متولیان کار و تولید برگزار می‌شود.

اسکندری با اشاره به برخی برنامه‌های هفته کارگری اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای کارگری، همایش تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان و شهرستان‌ها به جهت ارج نهادن به جامعه کارگری و هم توسعه فرهنگ کار و کارگری، تکریم زنان کارگر و کارآفرین، ویزیت رایگان کارگران در شهرک‌های صنعت، برگزاری اردوی راویان پیشرفت با حضور دانش آموزان در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های تولید، رزمایش مواسات، برگزاری رزمایش شیفت ایثار با حضور گروه‌های جهادی، برگزاری نشست‌های تبیینی و اندیشه ورزی با رویکرد امید آفرینی و تبیین نقش کارگران در تولید و برگزاری اردوی راویان پیشرفت ویژه اصحاب رسانه به جهت روایت پیشرفت و امید آفرینی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تنها بخشی از برنامه‌های این هفته است.

کد خبر 6086371

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان