Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین از آمادگی طرف عراقی برای پذیرش زائران ایرانی اربعین حسینی خبر داد و گفت: با هدف خدمت رسانی شایسته به زوار، تمام مسئولان عراقی به ویژه استاندار دیالی و فرماندار خانقین همه پای کار هستند.

فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که روز گذشته وزیر کشور عراق بازدیدی از شهر خانقین و همچنین استان دیالی انجام داشت، افزود: مرز منذریه خسروی برای عراق حساسیت و اهمیت ویژه ای دارد و از این رو مسئولان این کشور به طور جدی در حال ایجاد بستر لازم برای پذیرش زائران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مردم خانقین نیز در حال برپایی و ایجاد موکب برای پذیرایی از زائران ایرانی در مرز منذریه هستند و برای خدمت رسانی به زوار هیچ مشکلی نیست.
وی اضافه کرد: در بازدیدی که روز گذشته از مرز منذریه تا ورودی بغداد پایتخت عراق انجام شد، شرایط بسیار خوب و جاده و مسیر برای تردد زائران در حد مطلوب است و در طول مسیر نیز مردم عراق به طور جدی پای کار هستند و در حال برپایی موکب برای پذیرایی از زائران اربعین هستند.
فرماندار قصرشیرین از ایجاد امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین در عراق خبرداد و گفت: در راستای عزیمت زائران به عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی، هیچ مشکلی وجود ندارد و تعدادی اتوبوس نیز قرار است برای جا به جایی زائران از منذریه تا بغداد از سوی کشورمان به عراق اعزام شود تا کار جا به جایی زائران بدون کوچکترین مشکلی صورت گیرد.
اکبری اظهار داشت: در قصرشیرین و مرز خسروی نیز همه امکانات و خدمات لازم برای خدمت رسانی به زائران آماده شده است و احداث توقفگاه ها خودرو و مراکز و اردوگاه های اسکان نیز برپا شد و همه دستگاه های عضو ستاد اربعین به طور جد پای کار هستند تا بهترین خدمات به زائران اربعین ارائه شود.
وی اضافه کرد که با فراهم شدن تمام زیرساخت های لازم، ظرف چند روز آینده عزیمت زائران به عتبات عالیات از مرز خسروی آغاز می شود.
وی افزود: تعدادی زائر که چند روز گذشته به مرز خسروی مراجعه کرده بودند، با توجه به این که فعلا تردد انجام نمی شود، به سمت مرز مهران هدایت شدند تا از این مرز عازم عتبات عالیات شوند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد