Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: گاهی شنیده می‌شود که برخی نهادها از استخدام و پذیرش دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید ظهر سه شنبه در همایش ۲۵ امین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه برنامه های اصلی دانشگاه علمی کاربردی بر پایه ۲ محور است، اظهار داشت: ارتقای کیفیت و ماموریت گرایی دو سیاست اصلی این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروهای ماهر است

وی با بیان اینکه از روسای مراکز علمی کاربردی می خواهم سیاست کیفیت گرایی را دنبال کنند، تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی باید تبدیل به افراد موثری در جامعه شوند؛ اگر روزی دانش آموخته ما بتواند بدون کمک دولت کارآفرینی کند، آن روز به هدف خود دست پیدا کرده ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی به معنای واقعی کلمه باید علمی کاربردی بوده و بیش از ۷۰ درصد دروس ارائه شده به دانشجویان عملی و مهارتی باشد، افزود: دانش آموخته دانشگاه علمی کاربردی پس از پایان تحصیل خود برای ورود به کار نباید دیگر نیاز به دوره مقدماتی شغلی داشته باشد.

امید با اشاره به اینکه ماموریت دانشگاه علمی کاربردی حرکت در مرزهای دانش نیست، ماموریت ما تربیت نیروهای ماهر است، کاردان و کارشناس ماهر ادامه داد: از سال ۹۸ به بعد به صورت محدود در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اصلا قرار نیست در حیطه دانشگاه های نظری وارد شویم، ما یک زیرنظام مهارتی هستیم، تصریح کرد: اگر در گذشته رشته های نظری و شبه نظری را گسترش داده ایم، امروز باید این موضوع را محدود کنیم.

آمادگی تدوین رشته های جدید متناسب با نیاز لرستان را داریم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی در ۴ گروه کشاورزی، صنعت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر فعالیت می کند، مراکز ما جامع نیستند و تخصصی در یک زمینه فعال هستند، افزود: در ذیل هر یک از بخش های مذکور، طیف وسیعی از رشته ها می تواند تعریف شود.

امید با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی ۱۵۰۰ دوره رسمی مقطع دار داشت که امروز این تعداد به ۸۰۰ مورد کاهش پیدا کرده است و ۷۰۰ مورد را کنار گذاشته ایم، یادآور شد: آمادگی تدوین رشته های جدید متناسب با نیاز لرستان را داریم.

وی با بیان اینکه در دنیا بالغ بر ۱۷ هزار شغل شناخته شده وجود دارد و این در حالی است که تعداد مشاغل شناخته شده در ایران ۳ هزار شغل است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید حداقل ۲ هزار شغل جدید را در کشور ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه باید دوره های جدید و رشته های جدید در دانشگاه علمی کاربردی تعریف شود، افزود: توافقی با ستادکل نیروهای مسلح داشته ایم تا سربازان در دوره خدمت خود در دانشگاه های علمی کاربردی دوره های پودمان را بگذرانند و مهارت جدیدی را فرا گیرند.

امید با اشاره به اینکه در کنار این موضوع راه اندازی مراکز نوآوری و رشد را نیز شروع کرده ایم، گفت: ادارات و استانداری لرستان نیازهای خود را به دانشگاه علمی کاربردی اعلام کند تا بر اساس آنها اقدام به ایجاد رشته های جدید کنیم.

ارائه ۵۰۰ پودمان و تک درس در دانشگاه علمی کاربردی

وی یادآور شد: بیش از ۵۰۰ پودمان و تک درس در دانشگاه علمی کاربردی به جوانان ارائه می شود که این تعداد می تواند به ۵ هزار پودمان ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گاهی شنیده می شود که برخی نهادها و دستگاه ها از استخدام و پذیرش دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی خودداری می کنند، اظهار داشت: مدرک دانشگاه علمی کاربردی یک مدرک معتبر در همه جای دنیا است.

امید با بیان اینکه این موضوع ناشی از کم لطفی برخی نسبت به دانشگاه علمی کاربردی است، تصریح کرد: انتظار ما حمایت از مراکز علمی کاربردی و دانش آموختگان این مراکز است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان لرستان ظرفیت های عظیمی دارد اما از نظر نرخ بیکاری وضعیت خوبی نداشته و جزو استان های با نرخ بیکاری بالا است، ادامه داد: حیف است استانی با این منابع انسانی مطلوب در چنین وضعیتی باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این دانشگاه ظرفیت لازم را دارد تا با آموزش های شغل محور بخشی از مشکل بیکاری در لرستان برطرف کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین بلندی رئیس دانشگاه علمی کاربردی در دیدار نوروزی با کارکنان این دانشگاه که به صورت حضوری برای همکاران ستاد مرکزی دانشگاه و برخط برای همکاران واحدهای استانی برگزار شد ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با ماه‌ پرفضیلت رمضان و عید سعید فطر به خانواده بزرگ این دانشگاه، سالی سرشار از موفقیت و شادکامی برای همه یاری‌گران آن آرزو نمود و باتوجه به ماهیت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به عنوان دانشگاهی مردمی بر تلاش روزافزون برای تحقق شعار سال ، جهش تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد.

وی همچنین از تلاش‌ها و خدمات ارزنده کارکنان دانشگاه در طول سال گذشته تقدیر نمود و همراهی و تمرکز تمامی سطوح سازمانی در ستاد، واحدهای استانی و مراکز آموزشی را برای استقرار برنامه¬های پیش‌رو از جمله پیشبرد طرح آباد، توسعه تضمین اشتغال با راه‌اندازی مراکز جدید و اجرای کاریابی تخصصی در مراکز موجود، پیاده‌سازی طرح نظارت هوشمند، تحقق نقش‌آفرینی در احراز صلاحیت حرفه‌ای در چرخه اجرایی کشور را امری ضروری دانست.

در خاتمه بلندی نقش این دانشگاه را در تعالی زیست بوم هر منطقه، تعیین کننده خواند و خواستار همگام‌سازی و بروزرسانی نیازهای آموزشی شناسایی شده مستخرج از طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی با سند آمایش سرزمین شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • سپاهیان نمی‌گذارند خون انسان‌های بی‌گناه پایمال شود
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • بیانیه دانشگاه علمی کاربردی در حمایت از حملات به سرزمین‌های اشغالی
  • بیانیه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حمایت از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حمایت از حملات دلاور مردان سپاه پاسداران به سرزمین های اشغالی
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است