Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آموزنده در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان اظهار کرد: طبق گزارش بازرسان وزرات بهداشت در سال گذشته مرز شلمچه یکی از منظم‌ترین مرزها در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی در ایام اربعین بوده است.

وی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته، ۳۳ هزار نفر در مرز شلمچه ویزیت شدند، گفت: امسال کار خدمات رسانی درمانی و بهداشتی به زائران اربعین در مرز شلمچه را زودتر از سال قبل آغاز می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزنده با اشاره به آغاز ۱۰ روزه خدمات نیروهای دانشکده علوم پزشکی در مرز شلمچه افزود: همچنین دو فروند بالگرد در ایام یاد شده در مرز شلمچه  خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خدمات مامایی در مرز شلمچه را نسبت به سال قبل بیشتر کرده ایم، گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس را نیز به صورت آماده‌باش در اختیار داریم.

آموزنده، صدور رایگان کارت تندرستی برای خادمان مواکب را یادآور شد و افزود: کُلرزنی و کُلرسنجی آب در مرز شلمچه به صورت روزانه انجام می‌شود و تیم‌های دو نفره دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت شبانه‌روزی سلامت آب و غذا را در این مرز بررسی می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این موضوع که زائران پس از خروج از مرز از دستفروشان خرید نکنند، اعلام کرد: چهار انیمیشن آموزشی را تولید کرده ایم ضمن اینکه آموزش هایی را در قالب رسانه‌های مکتوب و به منظور ارتقای کیفیت بهداشت در اختیار زائران قرار می‌دهیم.

وی از زائران اربعین حسینی خواست تا به طور جدی بهداشت و تمیزی دست خود را رعایت کنند.

آموزنده اظهار کرد: نیروهای ما در مرز شلمچه به دستگاه تب‌سنج لیزری مجهز هستند و در این خصوص نیز بیماری افراد پیگیری می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به فعالیت یونیت دندانپزشکی در مرز شلمچه اشاره و تصریح کرد: در این حوزه خدمات پایه ارائه می‌شود و در صورت نیاز به درمان بیشتر، بیماران به بیمارستان‌های معین دانشکده اعزام می‌شوند.

وی بهترین راه مقابله با بیماری را پیشگیری دانست و افزود: هفته گذشته در مرز مهران جلسه‌‎ای را با حضور معاونان وزارت بهداشت ایران و عراق برگزار کردیم و طی آن تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید تا در آن سوی مرز نیز سلامت زائران به خوبی تامین شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: نیروهای دانشکده علوم پزشکی آبادان با یونیفورم آبی و سفید برای زوار قابل شناسایی هستند و امسال نیز خدمات رسانی به زائران تا پس از اربعین در مرز شلمچه استمرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار

 منصور نعیم‌آبادی   از واریز ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد و گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به‌حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.    نعیم‌آبادی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه‌کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.    سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از تلاش حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند