Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:59:35 GMT

مشکل ما ازبین‌رفتن سرمایه اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۷۶۰۶

رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیستی خراسان رضوی گفت: مشکل ما در این مملکت ازبین‌رفتن سرمایه اجتماعی است؛ یعنی اعتماد وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حمید طراوتی در نشستی با عنوان "خاموشی گناه ماست" که در خصوص نجات کشف‌رود در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: در هر فعالیت اجتماعی باید احساس و تعقل را در کنار یک‌دیگر داشته باشیم وگرنه نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی صحبت از مسوولین آب منطقه‌ای می‌شود، این ذهنیت وجود دارد همه آن‌ها بد هستند و مردم خوب؛ یعنی این دو در مقابل هم قرار می‌گیرند. خیر این‌طور نیست. ما یک ملت هستیم. بخشی از یک ملت در دولت فعالیت می‌کنند و بخش دیگر هم غیردولتی هستند؛ در هر دو بخش هم انسان خوب و بد وجود دارد.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط‌زیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فرصت خوبی است که تشکل‌ها فعالیت و مشکلات را مطرح کنند. تشکل‌ها باید با مدیران دولتی تعامل داشته باشند و روی آن‌ها تأثیر مثبت بگذارند. باید عقل و احساس را در هم بیامیزیم. باید کل جامعه به جلو حرکت کند. فعالیت‌های ما می‌تواند در جامعه اعتمادساز باشد.

طراوتی در خصوص اقداماتی که باید برای کشف‌رود انجام شود، خاطرنشان کرد: اداره بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و... باید مستندکردن عوارض بهداشتی آلودگی کشف‌رود را انجام دهند. این کار باید صورت بگیرد تا بتوانیم مستند صحبت کنیم. آگاه‌کردن مردم در مورد کشف‌رود هم باید ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از کاشت محصول در حاشیه کشف‌رود با پساب تصفیه‌نشده، تسریع در اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تانکری در چرم شهر، جلوگیری از خروج آلاینده‌ها به محیط‌زیست و کشف‌رود، فعالیت برای طرح چگونگی جابه‌جایی اعتبارات از بخش درمان به بخش پیشگیری و... از دیگر اقداماتی هستند که باید در دستور کار قرار بگیرند.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط‌زیستی خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر، با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم اما مشکل آبی که الان وجود دارد، دو خصلتی دارد که قبلاً نداشته است. اولاً مشکل آب جهانی است و جهان دارد پیوسته خشک‌تر می‌شود. اگرچه مشکل آب جهانی است اما در ایران خیلی وخیم است. در این زمینه باید رویکرد جهانی داشت و کارهای دیپلماتیک در این حوزه بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: خصلت دوم این است که این مشکل یک مشکل جدید است و بشریت هیچ‌گاه با چنین مشکلی برخورد نداشته که آب‌های زیرزمینی این‌قدر افت کنند، بنابراین چون تجربه و دانش نداریم، خیلی نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط‌زیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در نتیجه حل و برخورد این مسأله ساده نیست و نیازمند خلاقیت است. اقداماتی که در هر منطقه انجام می‌شود با توجه به تاریخ و فرهنگ هر منطقه متفاوت است. این تفاوت را باید عقلای قوم، یعنی افراد متخصص در این زمینه دریابند. همچنین باید از مشارکت مردم و دانش بومی و قدیمی استفاده کرد.

طراوتی با اشاره به اینکه «مساله خیلی خطیر است و ما آن را خیلی ساده گرفته‌ایم»، گفت: تمدن دارد صدمه می‌بیند، اما ما درگیر عادات قدیمی هستیم. سالی یک میلیون اتومبیل تولید و سالی سه میلیون برای مسافرت مذهبی هزینه می‌کنیم. هیچ تغییری در زندگی خود نمی‌دهیم و می‌خواهیم که آینده خوبی هم داشته باشیم. وضع خطرناک است. ساختمان اقتصاد باید به‌نحوی تغییر کند که آب کمتر مصرف شود و کارایی آن افزایش یابد، این کار باید خیلی سریع و ظرف چند سال، نه چند دهه، انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است