Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر که قطار خرمشهر-شلمچه با ۴۷۰ سیر و ۱۵۰ هزار و ۷۲۰ نفر صندلی به‌صورت رایگان و ۲۴ ساعته سرویس ارائه خواهد کرد گفت: ۲۲۱ هزار نفر صندلی برای زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی آنا، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: تا تاریخ اول آبان سال جاری ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر مسافر از طیق راه آهن جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: حدود ۲ میلیون ۷۶۰ هزار نفر نیز مسافر حومه‌ای جابجا شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرده است.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه بیان داشت: در قانون برنامه ششم و در بند «پ» ماده ۵۲ پیش‌بینی شده که وزارت راه و شهرسازی مکلف به تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای تحت شرکت راه‌آهن کشور شده است که پیش‌نویس اساس‌نامه این شرکت توسط راه‌آهن تهیه و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است تا پس از تصویب آن در هیئت‌وزیران، این شرکت ایجاد خواهد شد.

موسوی با اشاره به پروژه‌هایی که در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ‌بر ۳۶ میلیارد تومان نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی ۱۰ ایستگاه زاهدان،‌تربت، کاشمر، عطار، نمک زار، ملکی، رودشور، گلگهر، اردکان و زرین به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بازسازی و تجهیز نمازخانه و سرویس بهداشتی ایستگاه‌های پیشوا و ابر دژ انجام‌شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است. همچنین ایستگاه‌های یزد، بافق، میبد و ارکان مجهز به آسانسور شده‌اند و سکو‌های ۶ و ۷ ایستگاه راه‌آهن تهران به ۴ دستگاه پله‌برقی و یک دستگاه رمپ متحرک تجهیز شده است. سالن‌های مسافری در بندر ترکمن و بندر گز بهسازی و همچنین سکوی ایستگاه راه‌آهن نیشابور و تعویض سنگ محوطه پیشخوان ایستگاه تهران نیز انجام شده است.

جابجایی زائران اربعین با ۴۷۰ سیر قطار رایگاه

معاون مسافری راه‌آهن از تکمیل پروژه‌های دیگری با اعتبار بالغ‌بر ۷۶ میلیارد تومان پیش از ایام پیک سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: پروژه‌های تسهیل جابجایی مسافران در ایستگاه‌های منتخب محور خراسان از جمله، گرمسار، سمنان،‌دامغان،‌شاهرود،‌نقاب و نیشابور به پله‌های برقی و آسانسور که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین پروژه اتصال خط راه‌آهن به خط ۳ مترو تهران با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد. احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در ۱۴ ایستگاه راه‌آهن کشور از بیهق، نیباد، دوکوهه، جوین، شیرین چشمه،‌ابروان،‌آب گرم،‌بادرود، کرج و سایر ایستگاه‌ نیز در دست انجام است.

موسوی یادآور شد: پروژه احداث سویس بهداشتی بانوان در ایستگاه راه‌آهن مشهد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست انجام است. همچنین طراحی و احداث فضا در سکوهای ایستگاه راه‌آهن تهران و زاهدان، یزد، طبس و نیشابور نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های ویژه شرکت راه‌آهن در خصوص جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: ۲۲۱ هزار نفر صندلی برای زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است. همچنین حرکت قطارها در این مسیر از ۴ تا ۲۴ آبان ماه انجام می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن به قطارهای مسیر خرمشهر-شلمچه اشاره کرد و گفت: این قطار با ۴۷۰ سیر و ۱۵۰ هزار و ۷۲۰ نفر صندلی به‌صورت ۲۴ ساعته بر اساس تقاضای سفر موجود سرویس ارائه خواهد کرد و هزینه این قطار برای تسهیل خدمات به زائران رایگان است.

آمادگی ۷۰ سیر قطار در مسیر جنوب

وی افزود: ۷۰ سیر قطار ادامه‌ای مسیر جنوب با ۳۹ هزار و ۲۰۰ صندلی برای ادامه مسیر تا ایستگاه شلمچه آماده شده است. همچنین ۴۵ قطار فوق‌العاده پیش‌بینی شده با ظرفیت ۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر که در سال ۹۵ عمده‌ترین قطارهای دارای صندلی بود اما با توجه به خروج ناوگان مسافری با سن بالا از چرخه فعالیت،‌امسال قطارهای ۴ و ۶ تخته جهت تسهیل سفر زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

موسوی با اشاره به توافق میان شرکت راه‌آهن و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان قم گفت: قطار ترکیبی قم-کربلا امسال با ۴ سرویس در تاریخ‌های هشتم،‌دهم،‌یازدهم و دوازدهم از ایستگاه راه‌آهن قم تا کربلا سر خواهد داشت و در تاریخ‌های بیستم،‌ بیست و یکم و بیست و سوم از کربلا به قم باز می‌گردد.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه بیان داشت: قطار کربلا از مبدأ قم به سمت ایستگاه شلمچه مسیر خود را آغاز می‌کند که بعد از تشریفات قانونی حدود ۳۵ کیلومتر تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با اتوبوس سیر خواهد کرد و بر اساس هماهنگی با راه‌آهن کشور عراق از ایستگاه راه‌آهن بصره تا کربلا با قطارهای کشور عراق سیر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فروش بلیت با توجه به اینکه توسط دفاتر مسافرتی استان قم انجام شده است، لذا بلیت‌ این قطارها از طریق آژانس‌های منتخب همین دفاتر به فروش رسیده است.

موسوی با بیان اینکه «تا پایان سال روند رشد ۳.۵ درصد را ادامه خواهیم داد» گفت: با ورود ناوگان جدید که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برنامه ریزی شده در زمان ورود آنها به چرخه سیر و همچنین مسیرهای جدیدی که توسط شرکت ساخت و توسعه تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود، ‌این عدد به ۸ درصد افزایش خواهد یافت.

بهره مندی کرج و قزوین از قطار پنج ستاره در مسیر زنجان-مشهد

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های شکرت راه‌آهن برای قطارهای پنج ستاره و گردشگری گفت: روز گذشته قطار پنج ستاره برای مسیر راه‌آهن زنجان-مشهد راه‌اندازی شد و استان‌های زنجان،‌ قزوین و کرج نیز از قطارهای پنج ستاره بهره مند می‌شوند. البته پیش‌تر مسیر‌های قم-مشهد و و تهران-مشهد، شیراز-تهران نیز از قطارهای ۵ ستاره بهره مند بودند.

وی افزود: در مجموع قطارهای پنج ستاره در ۸ استان تردد می کنند که ۷ قطار به مقصد مشهد و یک قطار به تهران است.

قطار گردشگری تهران-بادرود به زودی راه‌اندازی می‌شود

موسوی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۳ قطار گردشگری خارجی به منظور بازدید شهرها و اماکن گردشگری وارد کشور شده است همچنین در داخل کشور نسبت به راه‌اندازی قطارهای گردشگری در مسیر جنوب و قطار گردشگری برنامه‌ای در مسیر تهران-سوادکوه راه اندازی شده است. همچنین علاوه بر راه‌اندازی مسیر‌های تبریز-رازی با راه‌اندازی قطار گردشگری تهران-بادرود نیز موافقت شده است که به زودی قطار گردشگری در این مسیر راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،طالبی در ستاد اربعین حسینی استان گفت: همه ما نسبت به همایش بزرگ اربعین نه فقط یک تکلیف اداری بلکه به عنوان وظیفه فردی و اجتماعی مسئول هستیم  و باید مصوبات ستاد اربعین به نحو شایسته پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه همایش اربعین حسینی فرصت بسیار خوب، مهم و مناسب برای نشان دادن اتحاد مردم جهان نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان به دنیا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها است افزود: بایستی حمایت و تامین زمینه زیارت راحت برای زائران فراهم شود. 

اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی برای کمک به هر چه باشکوه برگزار کردن پیاده روی اربعین، فراهم شدن مناسب  جابه جایی زائران، پیگیری و هماهنگی  حمل ونقل ریلی از طبس به مرز مهران ،تامین و ذخیره سازی اقلام مورد نیاز زائران از سوی سازمان جهاد کشاورزی،برگزاری جلسات منظم  از سوی کمیته‌های  ستاد اربعین، پیگیری و احداث ۱۲۰ چشمه بهداشتی و حمام در سایت کاظمین، تامین هدایای تشویقی برای کامیون‌داران، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات تبلیغی و فرهنگی قبل، حین و بعد از اربعین، تسهیل در صدور گذرنامه زائران و همکاری ویژه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای رصد منطقه و پیشگیری لازم برای تهدیدات امنیتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز در این ستاد با بیان اینکه با کمبود کامیون برای بار موکب‌ها مواجه‌ایم افزود:  ۱۵۵ دستگاه تریلی بار موکب‌ها را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنند و انتظار می‌رود مشکلات حداقلی رانندگان رفع شود.

جوینده افزود:  امسال حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام هزار و ۸۰۰ نفر زائر در استان نیاز است و همچنین چهار دستگاه کامیون یخچال دار برای حمل گوشت و یک دستگاه برای حمل دارو باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه  از ۲۰ مرداد امسال خدمت رسانی به زائران آغاز می‌شود و به مدت ۱۶ روز ادامه دارد گفت: تمامی کمیته‌های ذیل ستاد اربعین باید همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان