Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اصفهان، شاید جنجالی‌ترین دیدار لیگ برتر فوتسال با عنوان دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ پس از پایان هفته ۱۳ لیگ برگزار شد، دیدار بین ۲ تیم گیتی‌پسند اصفهان و تأسیسات دریایی را می‌توان جنجالی‌ترین دیدار لیگ در این فصل و فصل‌های اخیر دانست.

گیتی‌پسند دیدار معوقه هفته پنجم را با شکست پشت سر گذاشت تا روزهای بحرانی این تیم تکمیل شود، در ۵ هفته گذشته گیتی‌پسند ۴ تساوی و یک شکست داشته، تیمی که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شده بود و در ابتدای فصل نیز نایب‌قهرمانی آسیا را به دست آورده بود در هفته‌های پایانی لیگ در شرایطی نامطلوب به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ۲ تساوی مقابل مس سونگون تیم صدرنشین و ملی حفاری و شکست در برابر تأسیسات دریایی مدیران این تیم افضل را از رأس کادر فنی اخراج کردند و نکته جالب توجه در این مسئله بود که پس از اخراج افضل از گیتی‌پسند در کمتر از ۴۸ ساعت حسین شمس سرمربی این تیم شد.

شمس در گذشته نیز در حضور خود در اصفهان با تیم فولاد ماهان عملکرد بسیار خوبی را داشته، وجود سرمربی با تجربه‌ای همچون حسین شمس که کارنامه درخشانی در عرصه بین‌المللی دارد می‌تواند هواداران تیم گیتی‌پسند را امیدوار به آینده کند، گیتی‌پسند ملی پوشان بسیار خوب و با تجربه‌ای را در ترکیب خود دارد که با دانش شمس این تیم می‌تواند مجدد به روزهای اوج خود بازگردد.

گیتی‌پسند در دیدارهای گذشته نشان داده که ضعف بسیاری در خط دفاعی خود دارد و بازیکنان این تیم در دیدارهای گذشته علاوه بر اینکه موقعیت‌های خود را به راحتی از دست دادند در خط دفاع نیز به راحتی گل دریافت کرده‌اند و همین مسئله سبب تساوی‌های پی در پی این تیم در دیدارهای گذشته شده است.

گیتی‌پسند در هفته چهاردهم لیگ فوتسال پنجشنبه به مصاف هیئت فوتبال قم می‌رود، تیم هیئت فوتبال در هفته نخست لیگ در مقابل گیتی‌پسند حاضر نشد و دیدار نخست این ۲ تیم ۳ بر صفر به سود گیتی‌پسند اعلام شد اما این تیم پس از رفع مشکلاتی که داشت در لیگ حضور پیدا کرد.

هیئت فوتبال قم نتوانست مانند دیگر تیم‌های قمی عملکرد مطلوبی داشته باشد و در حال حاضر با ۲ امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ برتر فوتسال قرار دارد، به طور قطع از نظر جدول نخستین دیدار حسین شمس در تیم گیتی‌پسند شاید آسان به نظر برسد اما همیشه تیم‌های پایین جدول و ناشناخته برای تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی مشکل ساز شده‌اند.

پیروزی در نخستین دیدار نیم فصل دوم می‌تواند شاگردان حسین شمس را از نظر روحیه تقویت کند، ضمن اینکه در این هفته تأسیسات دریایی به مصاف مس سونگون می‌رود دیداری که در صورت پیروزی گیتی‌پسند می‌تواند این تیم را یک قدم دیگر به صدر جدول رده بندی نزدیک کند.

برنامه‌  دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:

پنجشنبه ۴ آبان

آذرخش بندرعباس- فرش آراء مشهد-فجر

داورها: ولی صفارها- رضا پورشایگان- امیر مختار رودساز- میلاد سعیدی

گیتی پسند اصفهان -هیئت فوتبال قم

داورها: محمد علی ترحمی- محمد مهدی حقوقی- ولی امجدی- عبدالرحیم محمدی

شهروند ساری- شرکت ملی حفاری ایران

داورها: محمد غفاری نژاد- امیر لامعی- علی مرادیان- ابوالفضل اسماعیلی

شهرداری ساوه- پارسیان شهر قدس-فجر- ساوه

داورها: حمیدرضا طیب طاهری- علیرضا قربانی- رضا وثوقی- نیما روحانی

مقاومت البرز-لبنیات ارژن شیراز-انقلاب- کرج

داورها: علیرضا رمضانی- علیرضا زنگنه- سید مهدی عظیم- عرفان زندی

مقاومت قرچک- آتلیه طهران قم

داورها: محمد بیاتی- محمد علی سیاحی- احسان سبزواری- علی احمدی

جمعه ۵ آبان

تأسیسات دریایی ایرانیان- مس سونگون ورزقان

داورها: علی پورافشار- علی حفیظی- ابراهیم مهرابی افشار- محمدرضا ذاکری

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستی که عربستان را متحول کرد/مربی بارسلونا سوار بر شاهین‌های سبز

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا از ۲۹ فروردین به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و ۱۶ تیم آسیایی برای کسب عنوان قهرمانی و همچنین کسب سهمیه جام جهانی با هم رقابت خواهند کرد. تیم ملی عربستان سعودی یکی از تیم‌هایی است که در این مرحله از مسابقات حاضر است و امیدهای زیادی برای خلق شگفتی دارد.

بهترین و بدترین نتیجه تاریخ

تیم ملی فوتسال عربستان در سال ۱۹۸۹ نخستین دیدار تاریخ خود را انجام داد و برابر تیم اسپانیا با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد. بهترین برد تاریخ فوتسال این کشور در سال ۲۰۱۱ و برابر فلسطین رقم خورد و با پیروزی ۱۶ بر یک این تیم همراه شد. اما ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ فوتسال این کشور برابر تیم ملی ایران بود. تیم‌های ملی ایران و عربستان در رشته فوتسال در تمام رده‌های بزرگسالان، امید، بانوان و باشگاهی، تنها یک بار در مرحله گروهی المپیک داخل سالن آسیا ماکائو ۲۰۰۷ با یکدیگر رقابت کرده‌اند و در آن دیدار که تیم مردان زیر ۲۳ سال کشورمان به میدان رفته بود، موفق شد با نتیجه ۱۵ بر یک از سد حریف خود بگذرد و سنگین‌ترین شکست تاریخ عربستان را به این تیم تحمیل کند.

شکست تحقیرآمیز برابر ایران و تعطیلی فوتسال عربستان

پس از این شکست تحقیرآمیز، فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم گرفت تیم ملی فوتسال این کشور را تعطیل کند و به فکر راهی برای توسعه و پیشرفت فوتسال باشد. به نظر می‌رسد تیم ملی ایران یکی از الگوهای عربستانی‌ها برای توسعه فوتسال در کشورشان بوده است. پایگاه خبری «اسپورت» عربستان در گزارشی که در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد به ماجرای تعطیلی تیم فوتسال پرداخت و ایران را به عنوان یک الگوی فوتسالی معرفی کرد و مواردی همچون وجود لیگ‌های منظم و پویا در سطوح مختلف، توانایی ساختار فوتسال ایران بر استعدادیابی و پرورش استعدادها، بهره گیری از روش‌های علمی و تاکتیک‌های روز فوتسال جهان، وجود کمیته‌های تخصصی فوتسال در فدراسیون فوتبال، انتخاب و بهره گیری از مربیان موفق، وجود پوشش رسانه‌ای برای فوتسال، وجود باشگاه‌های تخصصی فوتسال و فعال بودن فوتسال بانوان در ایران از جمله مواردی بود که در این گزارش برای توسعه فوتسال در عربستان با الگوبرداری از ایران ارائه شد.

نخستین تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتسال عربستان هرچند سابقه چندانی در فوتسال آسیا ندارد و نخستین حضور آنها در جام ملت‌های آسیا به سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد اما سرمایه گذاری زیادی روی این رشته در چند سال اخیر انجام داده اند.

در سال ۲۰۱۶ عربستان سعودی نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند اما به لطف تعلیق فدراسیون فوتبال کویت از سوی فیفا که به حذف تیم فوتسال این کشور از جام ملت‌ها انجامید کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت عربستان را جایگزین کند تا این تیم برای نخستین بار در جمع ۱۶ تیم نهایی حاضر شود. این تیم در مرحله گروهی با ازبکستان، قرقیزستان و لبنان هم گروه بود و با یک تساوی برابر لبنان و دو شکست و کسب یک امتیاز به عنوان تیم چهارم از گردونه مسابقات حذف شد.

شروع تحول فوتسال عربستان در سال ۲۰۲۱

فوتبال عربستان پس از سال ۲۰۱۶ هم نتوانست موفقیت چندانی کسب کند اما در راستای سرمایه گذاری‌های عظیمی برای توسعه فوتبال که نتیجه آن جذب مربیان مطرحی مانند «ژرژ ژسوس»، «کلینزمن» «لوئیز کاسترو» و «استیون جرارد» بود به طور همزمان برنامه ریزی هایی هم برای توسعه فوتسال انجام شد.

در سال ۲۰۲۱ «آندرئو پلازا» و دستیارانش هدایت فوتسال عربستان را در دست گرفت و آغازی شد برای تحول در فوتسال این کشور. این مربی اسپانیایی که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا را در کارنامه دارد از سال ۲۰۲۱ هدایت عربستان سعودی را برعهده گرفت و در این مدت موفق شده است پیشرفت‌های زیادی در این تیم حاصل کند.

این تیم این بار در مرحله گروهی با ژاپن، ویتنام و کره جنوبی هم گروه بود و در دیدار نخست موفق شد با نتیجه ۲ بر یک ژاپن را شکست دهد و شوک بزرگی به فوتسال آسیا وارد کند و خود را به عنوان یک تیم متحول شده مطرح نماید. ژاپن در پایان این مسابقات با برتری برابر ایران در دیدار نهایی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

دیدار دوم این تیم برابر ویتنام بود که با شکست ۳ بر یک همراه شد و در دیدار سوم با نتیجه ۴ بر صفر کره جنوبی را شکست دادند. اما شانس با سعودی‌ها همراه نبود و در حالی که هر سه تیم ژاپن، ویتنام و عربستان ۶ امتیازی شده بودند این تیم‌های ژاپن و ویتنام بودند که به دلیل تفاضل گل بهتر راهی مرحله حذفی شدند تا عربستان از صعود ناکام بماند.

آماده سازی برای جام ملت‌های ۲۰۲۴

عربستان در سال ۲۰۲۳ در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کرد و تلاش کرد با تدارک دیدن بازی‌های مختلف، آماده سازی خوبی برای جام ملت‌های ۲۰۲۴ داشته باشد.

تورنمنت ۶ جانبه فوتسال به میزبانی کشور تایلند نخستین رویدادی بود که عربستان در سال ۲۰۲۳ در آن شرکت کرد. در این تورنمنت تیم‌های ایران، عربستان و مصر در یک گروه قرار داشتند که عربستان در دیدار نخست با نتیجه پر گل ۱۱ بر صفر مغلوب ایران شد اما در دیدار دوم خود موفق شد با نتیجه ۴ بر یک مصر را شکست دهد. در دیدار نیمه نهایی هم برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه خفیف یک بر صفر بازنده شد.

عربستان سپس در تورنمنت جام عرب شرکت کرد و در مرحله گروهی با الجزایر، تاجیکستان و لیبی همگروه بود. در دیدار نخست با الجزایر به تساوی ۴ به ۴ رسید. تاجیکستان را ۸ بر صفر شکست داد و برابر لیبی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و عنوان سوم را کسب کرد اما به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و برابر مراکش با نتیجه ۵ بر ۲ تن به شکست داد.

عربستان برای آنکه بتواند در مرحله نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ در تایلند حاضر شود باید در مرحله مقدماتی با افغانستان، ماکائو و اندونزی رقابت می‌کرد. در دیدار نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از افغانستان شکست خورد. در دیدار دوم ماکائو را ۸ بر صفر شکست داد و در دیدار آخر هم با نتیجه ۳ بر ۲ از سد اندونزی گذشت تا پس از افغانستان به عنوان تیم دوم جواز حضور در تایلند را کسب کند.

عربستان سپس در تورنمنت ۶ جانبه برزیل شرکت کرد و در مرحله گروهی برابر برزیل با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و با نتیجه ۲ بر یک از به ژاپن باخت. برای تعیین تیم‌های پنجم و ششم هم به مصاف کلمبیا رفت و با نتیجه ۴ بر یک تن به شکست داد.

تیم فوتسال عربستان در آستانه ۳ ماه مانده جام ملت‌های آسیا هم مسابقات تدارکاتی زیادی انجام داد که نتایج آن به شرح زیر است:

* عربستان ۲ - تاجیکستان یک
* عربستان ۴ - تاجیکستان ۲
* عربستان ۷ - بحرین ۳
* عربستان ۶ - کویت ۴
* عربستان ۴ - کویت یک
* عربستان ۴ - چین ۲
* عربستان ۲ - افغانستان ۲

سعودی‌ها در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در مرحله گروهی با تیم‌های ازبکستان، عراق و استرالیا هم گروه هستند و تلاش می‌کنند بتوانند با کسب نتیجه مطلوب، برای نخستین بار از مرحله گروهی صعود کنند.

کد خبر 6078042

دیگر خبرها

  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند
  • قرارداد مربی گیتی‌پسند اصفهان تمدید شد
  • شکستی که عربستان را متحول کرد/مربی بارسلونا سوار بر شاهین‌های سبز
  • قهرمان لیگ برتر، اسکلت تیم ملی را در آسیا شکل می‌دهد
  • لیگ یک: برد ۶ امتیازی دریا بابل در دربی قعرنشین‌ها
  • پیروزی شیرین دریا در خانه
  • پیروزی تیم هندبال گیتی پسند در شهرآورد اصفهان
  • پیروزی گیتی پسند در شهرآورد اصفهان
  • تداوم صدرنشینی مس در لیگ برتر هندبال
  • لیگ هندبال| تداوم پیروزهای مس و گیتی پسند