Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه آمده: «پیاده‌روی اربعین» نمایی از آتش و حرارت قلوب مؤمنین است؛ کسانی که می‌خواهند این حرارت و محبت و ارادت را کم‌سو و کم‌فروغ کنند، باید بدانند خورشیدِ پرفروغِ حسینی چشمان بشریت را منور خواهد کرد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ در پایان دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین، شرکت‌کنندگان در در آستانه پیاده‌روی عظیم اربعین ۱۴۳۹ بیانیه‌ای بدین شرح صادر کردند:

«پیاده‌روی اربعین» نمایی از آتش و حرارت قلوب مؤمنین است؛ کسانی که می‌خواهند این حرارت و محبت و ارادت را کم‌سو و کم‌فروغ کنند، باید بدانند خورشیدِ پرفروغِ حسینی چشمان بشریت را منور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما وظیفه خود می‌دانیم که هر سال بر شکوه و عظمت این مراسم بیفزاییم و در جهت گسترش و تبلیغ آن در همه دنیا تلاش کنیم.

زائر اربعین به زیارت بقعه‌ای می‌رود که محل زیارت همه انبیا است؛ محلی که مختلف‌الملائکه است؛ قدم بر خاکی می‌گذارد که «جعل الشفاء فی تربته»؛ حاضرشدن در آستانه عرش خدا، ادب می‌خواهد، و زاِئرکربلا اهلِ ادب است. ما خادمان اربعین بر خود لازم می‌دانیم در ترویجِ آداب زیارت عتبات عالیات و آدابِ میهمانی و میزبانی و خادمی اربعین قدمی شایسته برداریم.

یکی از غایات مهم این حرکت عظیم، قبولیِ زیارت اربعین است؛ و شرطِ قبولی زیارت در ساحت فردی و اجتماعی، بنا بر آیه شریفه «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ» همراه‌شدن با تقوا در این سفرِ معنوی است. یکی از مصادیق مهم تقوا، مراقبه بر نماز اول وقت است. اقامه نماز اول وقت در این سفر، مصداق لبیک یا حسین است. «یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ» آرزویِ بودن با بزرگانی است که در میانه سنگین‌ترین بلاها، نماز اول وقتِ جماعت را ترک نکردند.

امروز با وجود امواجِ سهمگین و بی‌سابقه ایمان‌زدایی وکفرآفرینی، وسیع‌ترین بابِ نجاتِ الهی برای انسانِ نادم باز است. اربعین فرصتِ بی‌نظیری برای ترفیع در درجات ایمان و باور، و گسترش روح دینی است. ما خادمانِ اربعین، اولویتِ خود را در این سفر نورانی اِزدیادِ ایمان به خدا در خود و دیگران می‌دانیم.

ما این کلام نورانی امیرالمومنین را نصب‌العین خود قرار داده: «فَاللَّهَ اللَّهَ فِی کِبْرِ الْحَمِیَّةِ وَ فَخْرِ الْجَاهِلِیَّةِ فَإِنَّهُ مَلَاقِحُ الشَّنَئَانِ وَ مَنَافِخُ الشَّیْطَانِ الَّتِی خَدَعَ بِهَا الْأُمَمَ الْمَاضِیَةَ» {از خدا بترسید! از خدا بترسید! از کِبرِ برگرفته از عصبیت، و خودخواهىِ جاهلى، که زاینده کینه و دشمنى، و مجراى دمیدن و افسون شیطان است، کِبرى که شیطان با آن امت‏هاى پیشین را فریب داده است}، خود و دیگران را از افتادن در دام بزرگ شیاطین که تعصب عجمی و عربی و قومیتی است، برحذر می‌داریم. این سیاستی است که بنی‌امیه در اسلام پایه‌گذاری کرد و جامعه اسلامی تا کنون از این بلیّه و بیماری دردناک ر‌ها نشده است. قطعاً یکی از مصادیق برائت از بنی‌امیه، دوری از تعّصب جاهلی ایرانی وعراقی است. هویت ما چیزی جز ولایت و محبت و نوکری اهل بیت علیهم السلام نیست.

پیام اصلی زیارت اربعین، رهایی از جهالت و حیرت بشر است. «و بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه». خونِ عزیزترین خلقِ خدا بر زمین ریخته شد تا انسان از بند اسارتِ شهواتِ جهل‌آفرین رهایی پیدا کند. امام حسین (علیه السلام) جان خود را فدا کرد تا عقل انسان کامل شود و دیده عبرت‌بین پیدا کند. عبرت یعنی بدانیم که هزینه سازش با طاغوت سنگین‌تر از هزینه چالش عقلانی با نظام استکبار است و عاقبتِ کوتاهی در یاریِ منطق حسینی چیزی جز ذلت و نکبت نیست.

اربعین حسینی میعادگاهِ مستضعفین عالَم و ملّت‌هایی است که «لایَظلِمون ولا یُظلَمون»؛ میعادگاه مردمی که نه ظلم می‌کنند ونه ظلم می‌پذیرند؛ میعادگاهِ احرارِ عالَم است؛ کسانی که، چون سیدالشهدا با نظام سلطه و یزیدیانِ زمان بیعت نمی‌کنند، و «هَیْهاتِ مِنّا الذلَّة» را سرلوحه مسیر زندگی خود قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه

آفتاب‌‌نیوز :

یک معجون دفع سنگ کلیه دمنوش برگ بوته توت فرنگی است. این دمنوش فواید زیادی را برای کلیه به همراه دارد. برای درست کردن آن کافی است ۴۰ گرم برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. حالا هر ۵ ساعت یکبار یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

دمکرده دانه داده خرمالو

یک دمنوش مناسب برای دفع سنگ کلیه استفاده از دانه خرمالوست. برای این کار ابتدا باید دانه‌های خرمالو رو بو دهید و سپس در آسیاب پودر کنید. حالا یک قاشق چایخوری از این پودر را با ۱ لیوان آب ترکیب کرده و روی حرارت کتری دم کنید. بعد از ۱۰ دقیقه این دمنوش را میل کنید. بعد از ۳ روز سنگ کلیه شما دفع می‌شود.

دمنوش برگ پنیرک

پنیرک گیاهی با خواص دارویی فراوان است که می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید. برای درست کردن این معجون دفع سنگ کلیه باید ۱۰۰ گرم از آن را با یک و نیم لیتر آب ترکیب کنید. سپس اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه روی حرارت بجوشد. اییک قاشق غذاخوری روغن زیتون هم داخل دمنوش بریزید و قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از آن را میل کنید.

دمنوش قاصدک

یکی دیگر از نوشیدنی‌های سنگ شکن کلیه استفاده از قاصدک است. برای این کار باید از برگ‌های گیاه قاصدک استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده این گیاه را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت کتری قرار دهید. سپس آن را میل کنید. این کار را تا دفع کامل سنگ ریز‌ه‌های کلیه تکرار کنید.

دمنوش چای سبز

یکی از نوشیدنی‌های سنگ شکن کلیه چای سبز است. این دمنوش به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان به عنوان یک گیاه دارویی محسوب می‌شود. جالب است بدانید دمکرد چای سبز شکل کریستال‌های اگزالات کلسیم را تغییر می‎دهد؛ بنابراین حتی در پیشگیری از تشکیل سنگ‌های جدید هم موثر است. مصرف مداوم و هر روزه چای سبز نه تنها در دفع سنگ کلیه بلکه در دفع آسان ادرار هم تاثیر زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما