Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی اظهار کرد: نگاه ما به اربعین و واقعه عاشورا نگاه هدایت شدگی است چون امام حسین(ع) با قیامش شرایطی را فراهم کرد که نسل های بعد از خودش را در مسیری قرار دهد که مسیر ظلم ستیزی است.

وی با اشاره به اجرای طرح پوشش نهضت عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: این طرح به صورت رسمی به مدت 15 روز از 7 آبان مصادف با 9 صفر آغاز و تا 21 آبان مصادف با 23 صفر خاتمه می یابد ولی با توجه به شروع حرکت زائرین، از اواخر مهرماه پوشش امدادی در مرزهای شلمچه و چذابه با حضور نجاتگران ما آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اعلام حضور 3هزار و ششصد امدادگر و نجاتگر در طرح پوشش امدادی اربعین اضافه کرد: در مجموع 13 پست امداد و نجات در مرزها و مسیرهای منتهی به آنها و 4 پست در مبادی ورودی استان در شهرستان های اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان مستقر می شود. همچنین دو قرارگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات نیز در شلمچه و چذابه برپا خواهد شد.

خدادادی با بیان اینکه به منظور آمادگی در مواقع بحرانی دو اردوگاه هر کدام  با ظرفیت 150 تخته چادر جهت اسکان اضطراری زائرین در مرز شلمچه پیش بینی شده است، افزود: 2 پست امدادی به همراه دو دستگاه آمبولانس در محل اسکان زائرین و 3 پست امدادی به همراه 3 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در مسیر تردد زائرین از میدان مقاومت تا دوراهی مرز و یادمان شلمچه مستقر می شود.

وی به اقدامات این جمعیت در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: استقرار 2 پست امدادی به همراه 2 دستگاه آمبولانس در مسیر اسکان زائرین و برپایی 5 پست به همراه 5 دستگاه آمبولانس جهت پوشش امدادی مسیر تردد زائرین از کوت سید نعیم تا چذابه از اقدامات ما در این مرز است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان دو اردوگاه اسکان اضطراری زائرین با ظرفیت 150 تخته چادر برای مواقع بحرانی در مرز چذابه نیز پیش بینی شده است.

خدادادی اضافه کرد: دو فروند بالگرد در مرزهای شلمچه و چذابه با در نظر گرفتن موارد امنیتی مستقر می شوند که در مواقع ضروری و اورژانسی نسبت به عملیات امدادی هوایی اقدام کنند.

وی به استقرار دو قرارگاه پشتیبانی عمیلات امداد و نجات در مرزهای شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: استقرار تیم پشتیبانی عملیات امداد و نجات با امکانات و تجهیزات کامل شامل 12 دستگاه آمبولانس، دو خودروی ارتباطات رادیویی و 4 موتورسیکلت امدادی و بکارگیری سه دستگاه موتورلانس بخش دیگری از اقدامات هلال احمر در قالب این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همچنین 2 موکب حسینی با هدف ارائه خدمات به زائرین سالمند، معلول و نیازمند و استقرار ویلچر و سایر امکانات حمایتی در دو مرز شلمچه و چذابه با حضور داوطلبان و جوانان این جمعیت برپا می شوند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از ارسال ۱۴۰۰تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر استان یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، سید علی طباطبایی‌فر اظهار کرد: به دنبال تشدید بارندگی، برخی مناطق استان سیستان‌وبلوچستان دچار سیلاب شده است که تیم‌های امدادی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

وی افزود: هلال احمر استان یزد در راستای همدلی و کمک به هم‌وطنان در استان سیستان‌وبلوچستان، آماده خدمت‌رسانی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: به این منظور با هماهنگی سازمان امداد و نجات، یک هزار و ۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از یزد با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه فوسو به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان بارگیری و ارسال شد.

بیش از این ۱۰ تیم متشکل از ۴۰ نیرو امدادی هلال احمر استان یزد با ۹ خودرو امدادی به همراه تجهیزات سیلاب و موتور پمپ و … به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام و همچنان در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

کد خبر 746760

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود