Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در چارچوب برنامه های ششم توسعه اهداف مهمی را در ۴ سال پیش رو دنبال خواهد کرد، گفت: قطعا استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در چارچوب برنامه های ششم توسعه اهداف مهمی را در ۴ سال پیش رو دنبال خواهد کرد، گفت: قطعا استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو در نشست با اعضای فراکسیون امید به مسائل مطرح شده و دغدغه های اعضای فراکسیون پاسخ  گفت.

وزیر پیشنهادی نیرو با یادآوری اینکه در تدوین برنامه پیشنهادی خود برای ۴ سال پیش روی وزارت نیرو به چالش ها و فرصت های این وزارتخانه می اندیشیدم، گفت: من در حالی برای قبول مسئولیت پیش آمدم که از وضعیت فقدان بودجه در وزارت نیرو مطلع هستم.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین فرصت و ظرفیت در وزارت نیرو، نیروی انسانی حاضر در این وزارتخانه و از آن مهم تر نیروهای متخصص دانشگاهی هستند، افزود: در جلسات با نمایندگان این نکته توجه مرا جلب کرد که فارغ از جهت گیری های سیاسی نمایندگان آن ها از سطح بالای دانش در حوزه آب و انرژی برخوردار بوده اند و اگر انتقاد و گلایه ای را مطرح می کردند حتما در کنار آن راهکار نیز ارائه می شد.

وی حمایت نمایندگان از خود را دلگرم کننده عنوان و تصریح کرد: این نکته برای من حائز اهمیت است و تلاش دارم که از این سطح بالای علم و دانش در ۴ ساله پیش رو نیز بهره ببرم.

اردکانیان در پاسخ به این پرسش که چه طرح و برنامه ای برای مدیریت منابع آبی کشور برای عدم مواجهه با بحران آب طی چند سال آینده دارد، توضیح داد: مجموعه اقدامات بلند بالایی در این حوزه نیازمند اقدام است که این مسئله در هر منطقه مستلزم بررسی های دقیق تری است، آنچه که برای ما مهم تر از اینکه چه خواهیم کرد، است این مسئله می باشد که چه نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: قطعا به مسئله قیمت آب و برق توجه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد در این زمینه سوءاستفاده هایی صورت گیرد، همچنین ما به موضوعات محیط زیستی توجه جدی خواهیم داشت و در این زمینه نیاز است که همه دستگاه ها با تمام قوا وارد شوند، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو با تاکید بر پرهیز از تقسیم بندی دستگاه ها در حوزه مدیریت منابع آب و حوزه محیط زیست، یادآور شد وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست باید بدانند که یک مسئله مشترک و واحد دارند و مسیر همه ما به یک مقصد ختم می شود.

اردکانیان بر تعامل وزارت نیرو با سایر دستگاه ها تاکید و اضافه کرد: این تعامل با دستگاه های خارج از دولت نیز انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر در کشور اظهار کرد: توجیه پذیر بودن یا نبودن چنین اقداماتی پیش از هر چیز باید مورد مطالعه قرار گیرد و ما پیش از هرگونه اقدامی درباره راهکارهای دیگر تامین آب برای منطقه مورد نیاز مطالعات و بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: در گفت وگو با نمایندگان خوزستانی که رأی منفی به دکتر بیطرف داده بودند عنوان کردم اگر شما رأی منفی به من بدهید در انگیزه های خود شک خواهم کرد و یا در میزان درک خود از دغدغه های شما شک خواهم کرد. چرا که دغدغه های نمایندگان خوزستانی دقیقا همان چیزی است که در برنامه های من عنوان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر اشاره و اضافه کرد: قطعا استفاده از انرژی های پاک در چارچوب برنامه های وزارت نیرو در ۴ سال آینده خواهد بود و این اقدام در راستای اهداف برنامه ششم توسعه صورت خواهد پذیرفت.

اردکانیان با اشاره به مزیت های به دست آمده از انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای توسعه یافته، افزود: ایجاد اشتغال، کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط معیشتی مردم منطقه از اهداف استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است که وزارت نیرو طی ۴ سال آینده قطعا در این مسیر گام بر می دارد.

وزیر پیشنهادی نیرو یادآور شد: در شرایط حاضر رأی اعتماد بالا به وزارت نیرو پشتوانه محکم و محرکی برای آغاز کار این وزارتخانه در دوره جدید است و امیدوارم در ۴ سال آینده بتوانیم معضلات پیش روی حوزه آب و انرژی را با کمک یکدیگر مرتفع کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجت‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار گردید، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت عنوان شد و در این جلسه مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم‌سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، پویش (از… به) جهت دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر_دختری و چند ویژه برنامه دیگر اشاره کرد که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6086536

دیگر خبرها

  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها