Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشت گیاهان دارویی ظرفیتی است که با استفاده مناسب از آن می توان در راستای اشتغالزایی و درآمد زایی اقدام کرد اما به دلیل بی توجهی و یا مشکلاتی مانند بسته بندی و نبود بازار فروش، این ظرفیت مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک از قدیم استفاده از گیاهان دارویی برای تسکین انواع دردها مورد استفاده قرار گرفته است، دم نوشها، عرقیات گیاهی و یا انواع دیگری که به صورت ادویه استفاده می شود که هر کدام خاصیت های متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گرچه در طول سال های اخیر برخی از عطاریها به جای گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و یا مواد مضر دیگری را عرضه می کنند اما همچنان استفاده از گیاهان دارویی ظرفیتی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

 

این در حالیست که با کشت گیاهان دارویی، برداشت و بسته بندی آنها می توان در راستای اشتغالزایی اقدام کرد اما متاسفانه تا کنون چندان توجهی به این موضوع نشده، حتی جوانانی هم که در این عرصه قدم گذاشته اند برای فروش گیاهان دارویی با مشکلاتی مواجه شده اند.

 

کمی همت مسئولان نیاز است تا موضوع فروش محصولات گیاهان دارویی و بسته بندی آنها حل شود چرا که که برخی یا در بسته بندی محصولات مشکل دارند و یا در فروش آنها دچار مشکل می شوند و در این میان سودهای اصلی نصیب این افراد نمی شود و گیاهان دارویی را به ناچار با کمترین قیمت به فروش می رسانند.

 

 

در شهرستان بروجرد 150 گونه انواع گیاهان دارویی وجود دارد که با کمی تلاش و همت می توان از این ظرفیت به خوبی در راستای ایجاد درآمد و سرمایه و همچنین اشتغال استفاده کرد.

 

" احمدی" یکی از جوانانی که در کشت گیاهان دارویی فعال است در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما این است که محصولات تولیدی را نمی توان در بازار عرضه کنیم و نیاز است مسئولین برای فروش این گیاهان دارویی از ما حمایت کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به این که گیاهان دارویی آب چندانی احتایج ندارند و شرایط شهرستان ما برای کشت بسیار مناسب است ، متولیان و مسئولان می توانند شرایط را برای کشت گیاهان دارویی فراهم کنند و ما بعد از کشت گیاهان، دغدغه فروش نداشته باشیم.

 

"امیر ثقلینی" رئیس منابع طبیعی بروجرد گفت: 100 هکتار از منابع طبیعی بروجرد به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص یافته اما در شهرستان شرایطی فراهم است که مستعد کشت پنج هزار هکتار کشت گیاهان دارویی را دارد .

 

وی اضافه کرد: کشت گیاهان دارویی ظرفیتی است که می تواند درآمد بالایی داشته باشد و توسعه کشت گیاهان دارویی موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه " رضا امینی" رئیس جهاد کشاورزی بروجرد افزود: امسال 5.2 هکتار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت و 4.5 تن گیاه دارویی برداشت شد که گیاهان دارویی شامل آویشن، مریم گلی، خاکشیر، گل گاوزبان، کاسنی و بومادران بوده است.

 

وی اضافه کرد: البته امسال در 20 هکتار از اراضی موسیر کشت شد و همچنین از هفت هکتار کشت زعفران 5.5 کیلو زعفران خالص برداشت شد که این سطح کشت بسیار اندک است و قابلیت افزایش و کشت گیاهان را دارد.

امینی با اشاره به مشکل فروش گیاهان دارویی اظهار داشت: در حال حاضر یک واحد فرآوری گاهان دارویی در شهرستان فعال است و با افرادی که در کشت گیاهان دارویی مشغول به کار هستند ارتباط دارد که محصول آنها را به صورت تضمینی خریداری می کند و سپس اقدامات بسته بندی و فرآوری را انجام داده و در بازار به فروش می رساند.

 

به گفته وی توسعه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه های مهم است که با این اقدام می توان تولید درآمد و اشتغالزایی را افزایش داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی