Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که توسعه خدمات الکترونیکی مشارکت های مردمی را تسهیل می کند .

به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمان افزود: کمیته امداد باید برای سهولت در خدمت رسانی در برنامه پنج ساله 80 درصد از درآمد نقدی خود را از طریق شبکه های اینترنتی جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: یکی از دلایل استفاده از نرم افزارها و خدمات الکترونیکی سرعت انتقال پول به کمیته امداد است و دیگری بالارفتن امنیت جمع آوری پول و در دسترس بودن منابع است و نداشتن هزینه جمع آوری و هزینه انتقال از مزایای دیگر انتقال الکترونیکی است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارتباط گیری با مدیران اقتصادی و صاحبان سرمایه در کشور اشاره و تصریح کرد: برای این کار ارتباط با پنج دهک بالای جامعه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.
وی افزود: بورس، مناطق آزاد تجاری، بازار و ارتباط با مجموعه صنف هایی که بازار را شکل می دهند در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
ذوالفقاری با بیان اینکه خدمات دریافتی کمیته امداد به صورت نقدی، کالایی و خدماتی است اظهار کرد: از 25 میلیون خانوار ایرانی 20 میلیون خانوار توانایی کمک به کمیته امداد امام خمینی (ره) را دارند و در حال حاضر 10 میلیون خانوار به این نهاد کمک می کنند.
وی گفت: امروز سهم مردم در مجموعه اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) 25 درصد است و تلاش این نهاد در مردمی سازی رفع فقر با حضور مردم است لذا در پی خانوادگی سازی کمیته امداد هستیم.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته حامیان طرح اکرام 404 میلیارد تومان به حساب بچه های یتیم تحت پوشش خود واریز کردند و به طور متوسط هر یتیم زیر پوشش پنج حامی قرار دارد و کمیته امداد بدون هزینه این پول را به حساب ایتام واریز کرده است.
وی افزود: مردم 300 میلیارد تومان اعتبار در قالب صندوق ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده اند و پس از جمع آوری به تفکیک در حوزه های جهیزیه، بهداشت و درمان، اشتغال، مسکن و خدمات آموزشی هزینه شده است.
وی ادامه داد: مردم 270 میلیارد تومان زکات را به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کردند که بخشی هزینه حمایتی و توسعه نیازهای عمرانی روستاها می شود و باید در آینده 100 درصد زکات حمایتی شود.
ذوالفقاری اظهار کرد: جمع کمک های مردمی سال گذشته به کمیته امداد امام خمینی (ره) یکهزار و 475 میلیارد تومان بوده و این نهاد در 6 ماه گذشته از مشارکت مردمی 765 میلیارد تومان درآمد داشته است.
وی گفت: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) 100 درصد پول اهدایی از مردم را به مصرف نیازمندان می رساند و این درآمد به هیچ عنوان در قسمت اداری هزینه نمی شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: یکی از راهکارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) برای افزایش سرعت خدمت رسانی، افزایش ارتباط با کل اقتصاد و عوامل شکل دهنده آن است لذا کمیته امداد امام خمینی (ره) با گفت و گو با صاحبان سرمایه درپی زنده کردن مسئولیت اجتماعی شرکت ها است.
وی بیان کرد: همچنین این نهاد در پی زنده کردن مشارکت مردم بر اساس توانایی مردم است و پایین آوردن سن خیران در جامعه است لذا باید مددکاری در فرهنگ عمومی مردم شغل عمومی مردم شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه از اهم برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: راهبرد دیگر امداد در حوزه افزایش مشارکت مردمی، ارتباط بیشتر با خیریه ها است و خیران بزرگترین ثروت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این نهاد امسال 30 میلیارد تومان برای فعالیت های مشترک در سرفصل اشتغال مسکن، آموزش، جهیزیه و درمان برای مددجوهای مشترک تعریف کرده است و امیدواریم به هم افزایی بیشتر بین نهادها کمک کند.
وی بیان کرد: همزمان با انقلاب اسلامی و دینی شدن جامعه، اجرایی سازی تعالیم دینی به اوج خود رسید لذا کمیته امداد امام خمینی (ره) پذیرفت علاوه بر کمک دولتی از نذورات مردمی به نفع نیازمندان استفاده کند.
ذوالفقاری گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناخت نیازمندان معرض و تامین منابع برای رفع نیاز آنها، در قالب انفاق کمک های مردمی را از مردم جمع آوری می کند.
کمیته امداد امام خمینی(ره)، به دستور امام راحل، پس از انقلاب در اسفندماه سال ۵۷ برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها تأسیس شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: عباسعلی نقی یان
7420 /1596

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی 
  • حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس