Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@14:44:25 GMT

۲۴۱ معدن استان کردستان غیرفعال است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۲۲۵۸

۲۴۱ معدن استان کردستان غیرفعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۳۸۲ واحد معدنی استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۲۴۱ واحد آن غیرفعال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد دره‌وزمی پیش‌از ظهر امروز در چهل و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور مدیران و مدیران عامل بانک‌های استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون 17 شهرک صنعتی و 11 ناحیه صنعتی در مساحت یک هزار و 22 هکتار در سطح استان وجود دارد و همچنین 11 شهرک صنعتی و 3 ناحیه صنعتی مورد بهره‌برداری هستند و یک منطقه ویژه با مساحت 85 هکتار در شهرستان بانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری استان کردستان پس از پایش‌های متعدد 811 واحد بوده که اشتغال اسمی آنها 16 هزار و 930 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مجموع اشتغال اسمی بخش صنعت و معدن استان را 20 هزار و 939 نفر و اشتغال بخش تجارت را 85 هزار و 60 نفر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر 398 واحد صنعتی زیر 10 نفر اشتغال اسمی دارند که 185 واحد آنان فعال و واحدهای صنعتی با اشتغال 10 تا 50 نفر هم‌اکنون 361 واحد بوده که از این تعداد 196 واحد ان فعال است.

وی گفت: همچنین واحدهای بالای 100 نفر اشتغال 20 واحد هستند که در مجموع 811 واحد صنعتی در استان وجود دارد که 410 واحد آن فعال بوده و 163 واحد دیگر غیر فعال است.

دره‌وزمی افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای دو واحد صنعتی بزرگ استان از جمله کارخانه پتروشیمی و لاستیک بارز کردستان دو هزار میلیارد تومان است در حالی که میزان سرمایه‌گذاری 811 واحد صنعتی استان سه هزار و 200 میلیارد تومان است.

906 واحد صنعتی کردستان در حال اجرا و دارای جواز تأسیس هستند

وی طرح‌های صنعتی دارای جواز تأسیس و در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی 60 تا 99 درصد در استان کردستان را 160 واحد اعلام و اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحدها 5 هزار و 239 میلیارد ریال و اشتغالزایی 3688 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: طرح‌های صنعتی در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی 20 تا 59 درصد استان هم 83 واحد با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 953 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 147 نفر است و طرح‌های صنعتی با پیشرفت 1 تا 19 درصد نیز 160 واحد با سرمایه‌گذاری 41 هزار و 795 میلیارد ریال و اشتغالزایی 63 هزار و 570 نفر هستند.

وی گفت: در حال حاضر 906 واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری 66 هزار و 192 میلیارد ریال و اشتغالزایی 18 هزار و 129 نفر دارای جواز تأسیس و در حال اجرا هستند که رتبه استان کردستان از نظر تعداد این واحدها در جایگاه 21 کشوری و از نظر میزان سرمایه‌گذاری رتبه 28 کشوری و از نظر میزان اشتغالزایی رتبه 26 را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 382 واحد معدنی استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که 24 واحد آن فلزی، 65 واحد سنگ تزئینی، 12 واحد سنگ باریت و 281 واحد دیگر مصالح ساختمانی بوده و از این واحدها 132 واحد معدنی فعال و 241 واحد دیگر غیرفعال و رتبه استان کردستان از نظر تعداد معادن 3.7 درصد کشوری است.

وی با اشاره به اینکه 185 نفر در حوزه معادن استان اشتغال دارند، تصریح کرد: در زمینه ذخیره معادن نیز رتبه استان کردستان 1.21 درصد کشوری و از نظر استخراج 2.93 درصد کشوری و از نظر اشتغال اسمی 2.92 درصد کشوری است.

دره‌وزمی تعداد واحدهای صنفی استان کردستان را، 65 هزار واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 11 هزار و 765 واحد تولیدی، سه هزار و 455 واحد توزیعی، 12 هزار و 198 واحد خدمات فنی و شش هزار و 989 واحد هم خدماتی است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته به 350 واحد تولیدی استان 128 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/

R7848/P1357/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون امور اقتصادی استانداری کردستان در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به برنامه ریزی برای حل مسائل کلان استان در حوزه اقتصادی و لزوم اجرای کامل طرح جامع توسعه باشماق گفت: در نشست پیش رو با هیئت دولت مسائل مربوط به تجارت خارجی و بازرگانی و مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی استان مطرح و برای آن چاره اندیشی می‌شود.

نوری از ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های فرش و محصولات صیفی و باغی خبر داد و افزود: زنجیره دام و طیور و گوشت مرغ هم اکنون در استان فعال است و با راه اندازی کارخانجات ذوب آهن زنجیره تولید فولاد نیز در کردستان تکمیل می‌شود.

عبدالملکی رئیس اتاق سنندج هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این اتاق عنوان کرد: در اتاق سنندج رصدخانه تحقق شعار سال راه اندازی می‌شود.

امانی رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز با اشاره به اینکه تفاوت معنادار سرانه زمین‌های صنعتی استان با میانگین کشوری عقب ماندگی صنعت و تولید را در استان به دنبال داشته است گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق می‌تواند توسعه تجارت خارجی استان را موجب شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/۶ معدن احیا و فعال سازی شد
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/۶ معدن احیا و فعال‌سازی شد
  • جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند
  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است