Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور طی امروز چهارشنبه، سوم آبان‌ماه مربوط به خبر آغاز به‌کار «سیمای اربعین» از روز دوشنبه، هشتم آبان‌ماه جاری است که طی نشست خبری محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما عنوان شد.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، سوم آبان‌ماه و تا ساعت 14 تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جریان اربعین حسینی، ماکتی از برپایی حکومتی مهدوی است»، «زائران امام حسین(ع) چه‌ کسانی را در قیامت شفاعت می‌کنند؟»، «استمداد ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار»، «مرثیه‌سرایی «میثم مطیعی» در سوگ حضرت رقیه(س)»، «روایت دختر سه ساله در مصیبت حضرت رقیه(س)»، «سیمای اربعین ۸ آبان‌ماه شروع به کار می‌کند» و «پاسخ حجت‌الاسلام قرائتی به حاشیه‌ها در مستند «شرح شیخ کاشان»» عناوین اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم هستند که با توجه به سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، بیشتر این اخبار حول محور این مناسبت و در حوزه عترت قرار دارند.
همچنین، از سه تیتر اصلی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم تا این لحظه تنها یک تیتر با عنوان «جریان اربعین حسینی، ماکتی از برپایی حکومتی مهدوی است» که در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد دغانلو، از وعاظ و سخنرانان کشور منتشر شده است، به‌روز رسانی شده و دو خبر دیگر مربوط به روز گذشته هستند.
همچنین، خبر دیگر این صفحه باعنوان «سیمای اربعین ۸ آبان‌ماه شروع به کار می‌کند» که مربوط به نشست خبری امروز محمدحسین محمدزاده، مدیر سیمای قرآن است نیز از اخباری است که بیشتر صفحات معارفی رسانه‌های کشور بدان پرداخته‌اند.
در بخشی از این خبر آمده است: «محمدزاده از آغاز به کار سیمای اربعین از هشتم آبان خبر داد و گفت: از این روز فضای تلویزیون را به عنوان سیمای اربعین در شبکه قرآن خواهیم داشت.
وی افزود: از 6 بامداد تا 23 در بخش های مختلف فضاهایی که مربوط به اربعین است را در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.
دبیر شورای معارف سیما ضمن تشریح برنامه‌های سیمای اربعین اظهار کرد: فضای پخش شبکه قرآن به 4 قسمت 5 ساعته تقسیم شده است و برنامه‌سازان نیز این ملاحظات را بر اساس نیاز مخاطبان مدیریت خواهند کرد و از ساعت 6 تا 23 به صورت مستمر به پخش ویژه برنامه های اربعین اختصاص خواهد یافت».
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر مربوط به تلاوت ترتیل صفحه 207 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
 همچنین، در ادامه نیز و تا این لحظه تعداد سه خبر دیگر با عناوین «تولید ۱۵۰۰ کلیپ حاوی نکات ناب سخنان حجت‌الاسلام قرائتی»، «جشنواره «آوای نور سوره‌های سرخ» برگزار می‌شود» و «تلاوتی از حمیدرضا احمدی‌فا» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است که اکثر این اخبار در حوزه قرآنی قرار دارند.
خبری با عنوان «تولید ۱۵۰۰ کلیپ حاوی نکات ناب سخنان حجت‌الاسلام قرائتی» که در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌نژاد، رئیس مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی منتشر شده نیز به عنوان تیتر اصلی این صفحه انتخاب شده است.
ایسنا
اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان با خبری با عنوان «موافقت سفیر عراق با افزایش دفاتر موقت صدر ویزای اربعین» آغاز شده است و در ادامه نیز تعداد شش خبر دیگر بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
«توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین»، «مسئولیت علما در مبارزه با ظلم و ستم سنگین است»، «عربستان قصد تجزیه در عراق را دارد»، «سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به هند»، «درس‌های نهج‌البلاغه، دوای بسیاری از دردهای اجتماعی است» و «قدرت دفاعی کشور به هیچ‌وجه قابل مذاکره و معامله نیست» عناوین دیگر اخبار این صفحه تا این لحظه هستند که طی امروز از ساعت 9:57 تا 13:58 بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا منعکس شده‌اند.
همچنین، خبر «مسئولیت علما در مبارزه با ظلم و ستم سنگین است» که مربوط به سخنان امروز آیت‌الله العظمی نوری همدانی در درس خارج بوده و در مسجد اعظم قم ایراد شده است، به عنوان تیتر اصلی این صفحه انتخاب شده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد سه خبر را بر روی خروجی صفحه معارف خود منتشر کرده است که هیچ کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و بیشتر مربوط به دیگر حوزه‌های معارفی به ویژه حوزه عترت هستند.
«ستاد اربعین مسوول تعیین نرخ خدمات به زائران نیست»، «خوش‌بینی سلامت روانی جامعه را تضمین می‌کند» و «سیمای اربعین یک نقطه کانونی برای ارتباط با مخاطبان این رویداد است» عناوین اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا تا این لحظه هستند.
همچنین، این خبرگزاری نیز مانند بیشتر رسانه‌های کشور طی امروز نسبت به پوشش خبری نشست مدیر سیمای قرآن در رابطه با سیمای اربعین اقدام کرده و این خبر را با عنوان «سیمای اربعین یک نقطه کانونی برای ارتباط با مخاطبان این رویداد است» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که بیشتر این اخبار در سایه ایام اربعین حسینی منتشر شده و مربوط به حوزه عترت است.
«حدیث امام علی(ع) درباره اثرات قسم خوردن»، «چگونگی شهادت حضرت رقیه(س)/ سنگ نوشته مرقد حضرت رقیه(س)»، «توقف چاپ کتاب «اربعین مرثیه» در میانه راه/ بودجه کافی نداریم»، «زندگی نامه شهید خلوتی» و «عطر اربعین از هشت آبان آغاز به کار می‌کند» عناوین اخبار این صفحه از باشگاه خبرنگاران جوان تاکنون را تشکیل می‌دهند که در حوزه قرآنی قرار ندارند.
مهر
خبری با عنوان «غفلت از قرآن موجب شکسته شدن حرمت‌ها شده است»، آخرین خبری است که در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده و مربوط به روز اول آبان‌ماه است. همچنین، طی امروز نیز تاکنون هیچ خبری بر روی خروجی این صفحه منعکس نشده است. همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که دارای عنوان «نقش تکمیلی قرآن در داستان آفرینش/ هدایت الهی پس از هبوط» است، مربوط به روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه می‌باشد که از آن زمان تاکنون نیز به‌روزرسانی نشده است.
از آنجایی که خبرگزاری مهر یکی از خبرگزاری‌های مهم کشور است، از مسئولان این خبرگزاری انتظار می‌رود تا نسبت به انتشار بیشتر اخبار قرآنی در صفحه قرآن و متون دینی خود اهتمام بیشتری داشته باشند چراکه در بیشتر ایام اخبار بسیار کمی در این صفحه منعکس می‌شود.
 میزان
سه خبر با عناوین «حکم قرض دادن و قرض گرفتن»، «برگزاری همایش ۳ ساله‌های حسینی در مرقد مطهر امام خمینی (ره)» و «دختر سه ساله امام حسین(ع) سر پدر را در آغوش گرفت/ حضرت رقیه(س) باب‌الحوائج است»، اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند.
همچنین، همانطور که از عناوین اخبار مشخص است، تعداد دو خبر از سه خبر امروز این صفحه از خبرگزاری میزان در سایه روز شهادت حضرت رقیه(س) منتشر شده است و در حوزه عترت قرار دارد.   
روزنامه اطلاعات
روزنامه اطلاعات در صفحه شهرستان‌های شماره امروز خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «هشتمین آئین تجلیل از پيرغلامان حسيني‌(ع) در قم برگزار مي‌شود» کرده است که در بخشی از این خبر آمده است: «سيدمجيد رضوي، دبير همايش تجليل از پيرغلامان حسيني‌(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اين‌ خبر، اظهار کرد: يكي از برنامه‌هاي ويژه امسال تجلیل از پاكبانان عرصه تاسوعا و عاشوراي حسيني خواهد بود، همچنين، يك تعزيه ميداني امسال براي عموم برگزار مي‌شود.
وي افزود: طبق برنامه 7 سال گذشته اين همايش در قم برگزار مي‌شود كه بخش‌هاي مختلف را شامل شده كه سبب الهام گيري در شهرهاي ديگر نيز شده است و برگزاري مراسم تجليل از پيرغلامان در شهرهاي مختلف كشور جا افتاده است. دبير اين همايش گفت: وظيفه همه ما اين است كه فرهنگ عاشورا را به هر طريقي كه شده حفظ كنيم و در همايش امسال از افرادي تجليل مي‌شود كه در سال‌هاي اخير تجليل نشده‌اند و در اين همايش از پيرغلام 90 ساله و نونهال 5‌ساله تجليل به عمل خواهد آمد.
رضوي با اشاره به مهم‌ترين آيتم‌هاي انتخاباتي همايش تجليل از پيرغلامان حسيني‌(ع) در تجليل از افراد گفت: سن، سابقه خدمت در دستگاه امام‌ حسين‌(ع) و چهره اجتماعي از جمله فيلترهاي انتخاب افراد برتر پيرغلامان در همايش است. وي ادامه داد: در همايش امسال از 20 نفر از پيرغلامان، جوان غلامان، مداحان و سخنرانان امام‌حسين‌‌(ع) تجليل به عمل خواهد آمد. وي با اشاره به برنامه‌هاي همايش امسال اضافه كرد: استفاده از گروه طبال، بهره‌گيري از شعراي برجسته، وجود ميهمانان ويژه، رونمايي از تمبر يادبود، تجليل به نيابت از مداحان از دنيا‌ رفته ازجمله سليم مؤذن‌زاده و حسين محلوجي نيز از ديگر بخش‌هاي اين همايش خواهد بود.
وي ادامه داد: در 7 سال گذشته از 210 نفر از پيرغلامان تجليل شده كه 58 نفر آن‌ها دارفاني را وداع گفته‌اند، همچنين در همايش امسال كليپي ويژه بانواي سليم‌ مؤذن‌زاده، حسين محلوجي و سيدجواد ذاكر رونمايي مي‌شود.
همايش تجليل از پيرغلامان حسيني به همت شهرداري قم، مجمع عاشقان حضرت محسن‌(ع) و اداره كل ورزش و جوانان استان قم روز چهارم آبان‌ماه در سالن بين‌المللي شهرداري قم برگزار مي‌شود».

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت ، نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان این فراکسیون در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی ساخته شده در رسانه ملی، گفت: از تمام افرادی که زحمت کشیدند و در ماه مبارک رمضان اقدام به ساخت برنامه‌های متنوع قرآنی در شبکه‌های مختلف داشتند کمال قدردانی را داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نهادها و سازمان‌های مختلف هستند که انس با قرآن را در کشور ترویج داده‌اند، افزود: فراکسیون قرآن و عترت وظیفه خود می‌داند که از تمام کسانی که به هر روش در قرآنی شدن جامعه تلاش داشتند قدردانی داشته باشد.

رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن بست‌های بشریت است، یادآور شد: امروز برای رهایی از بن بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت معصومین تمسک بجوییم؛ اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود این جهانی شدن تنها از طریق قرآن کتاب آسمانی ممکن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام رضا(ع) در مورد رساندن مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: اگر معارف قرآنی را به مردم برسانید بی تردید اکثریت از آنها تبعیت خواهند کرد، امروز در گوشه گوشه دنیا به نوعی فاصله قرآنی در امور مشاهد می‌کنیم؛ ما نتوانستم حقیقت معارف قرآنی را به دنیا برسانیم.تجربیات مختلف نشان داده اگر با مخاطبان خود به اشکال مختلف ارتباط قرآنی را برقرار کنیم، می‌تواند تاثیر جامعی داشته باشد به فرض مثال برنامه‌های متنوع قرآنی که در رسانه ملی شاهد آنها بودیم.

پژمانفر با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص انس و دوستی با قرآن؛ اظهار داشت: انس و دوستی با قران بی تردید اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت، در مجلس شورای اسلامی به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شد با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در طول سه سال فعالیت خود تلاش کرد برای توسعه فعالیت قرآنی از ظرفیت مجلس حداکثر استفاده را داشته باشد؛ گفت: نمایندگان در کنار پیش بینی اعتبارات و قانون نویسی سعی کردند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند حمایت و قدردانی کنند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق تمام آرمان‌های قرآنی در کشور باشیم.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما هم در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از اعضای فراکسیون و تبریک به مناسبت عملیات وعده صادق گفت: در ابتدا از حمایت‌های بی‌دریغ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم، و اعضای فراکسیون که حمایت مثال زدنی از تولید محتوای فاخر در رسانه ملی، برنامه هفتم و در لایحه بودجه سال جاری داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس رسانه ملی در ادامه تاکید کرد: موفقیت برای تولید محتوا در رسانه ملی با حمایت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صورت گرفته است، همچنین از آقای قمی که به عنوان همراه و مبدع بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به رسانه ملی کمک کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

جبلی با تاکید بر اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، اظهار داشت: وظیفه ذاتی ،دینی و اخلاقی ما این است تا با همه توفیقاتی که در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی نصیب ملت بزرگ ایران شده شکرگزاری این نعمات را به جای بیاوریم، پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هرچه رنگ و بوی هویتی برنامه رسانه ملی را بیشتر کنیم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

جبلی در این نشست با تاکید بر اینکه امروز در سازمان صدا و سیما مسابقه وجود دارد، گفت: تهیه کنندگان در سازمان با مدیران مختلف در شبکه‌ها و حوزه‌های مختلف برای ساختن برنامه‌هایی با خلاقیت، مهارت و جذابیت بیشتر با یکدیگر رقابت دارند که مایه افتخار ما است، امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در شأن و تراز ملت بزرگ ایران، انقلاب بزرگ اسلامی و میراث ارزشمند قرآن و عترت که ملت ما میراث دار آن است در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم.

محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون، گفت: جدی گرفتن موضوعات قرآنی از مباحث قابل توجه است که این مسئله در بسیاری از استان‌ها و روستاها مثال زدنی بود.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود