Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، کامران گردان ظهر چهارشنبه در بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورا از مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان که با موضوع بررسی روند نصب دوربین‌های ثبت تخلف و نظارتی در سطح شهر و هماهنگی برای استقبال از زائران اربعین حسینی برگزار شد، گفت: محل مرکز کنترل ترافیک و مدیریت شهری شهرداری همدان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامران گردان با بیان اینکه باید این مرکز با توجه به فرسودگی ساختمان جابجا شده و از لحاظ پدافند غیرعامل نیز تقویت شود، گفت: با تقویت مرکز کنترل ترافیک در امر مدیریت شهری موفق تر خواهیم بود.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر هدایت ترافیکی سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از این مرکز انجام می‌شود، گفت: هزینه‌های مرکز کنترل ترافیک و مدیریت شهری از طریق شهرداری و از محل ماده ۲۳ تأمین می‌شود.

گردان با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی و سایر سازمان‌ها در این خصوص کمکی نداشته‌اند و این در حالی است که در هنگام وقوع جرم، استعلامات با دستور قضایی از این مرکز دریافت می‌شود، گفت: استانداری و سایر سازمان‌های مرتبط نیز باید به مرکز کنترل ترافیک کمک کنند.

تأمین زیرساخت‌ها برای کنترل ترافیک برعهده شهرداری‌هاست

گردان با تأکید بر اینکه کنترل ترافیک به عهده شهرداری نیست بلکه راهنمایی و رانندگی در این خصوص مسئول است، افزود: تأمین زیرساخت‌ها برای کنترل ترافیک برعهده شهرداری‌هاست و شهرداری مهندسی ترافیک را عهده دار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه طی دو ماه آینده ۲۲ دوربین‌ جدید ثبت تخلف و کنترل سرعت در همدان نصب می شود، به اقدامات شهرداری همدان در مرز خسروی و خاک عراق اشاره و عنوان کرد: اعزام ۷۰ نیروی پاکبان، ۱۰ دستگاه پرس زباله، دو دستگاه کمپرسی و در مرز خسروی ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ تعمیرکار اتوبوس از جمله اقدامات است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه باید از اقدامات انجام شده و امکانات فراهم شده در مرکز کنترل ترافیک شاهد برخی تغییر رویه‌ها در رفتار شهروندان باشیم، اظهار داشت: باید خروجی هزینه‌های صورت گرفته نقش بازدارندگی و فرهنگ سازی داشته باشد.

حسین قراباغی اولین مأموریت این مرکز را کنترل ترافیک دانست و تأکید کرد: نباید این مأموریت فراموش شود و باید نقطه‌ای را برای آینده ترسیم کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در مرکز کنترل ترافیک اقدامات خوبی انجام می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه هیچ یک از حوزه‌های شهرداری از اطلاعات موجود در این مرکز به درستی استفاده نمی‌کنند.

شهرداری به شکل مدون از اطلاعات مرکز کنترل استفاده کند

نرگس نوراله زاده با تأکید بر اینکه از آنالیز تصاویر این مرکز می‌توانیم نقاط نیازمند به فرهنگ‌سازی را تعیین کنیم، گفت: شهرداری می‌تواند به شکل مدون از اطلاعات مرکز کنترل استفاده کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه در مرکز کنترل ترافیک و خدمات شهری تنها ترافیک کنترل نمی‌شود بلکه از تصاویر موجود در حوزه شهری، مدیریت شهری و شهرداری از جمله حمل و نقل عمومی، خدمات و امداد، آبگرفتگی و برفروبی‌ها نیز استفاده می‌شود، گفت: بخشی از کار مرکز کنترل ترافیک و خدمات شهری، کنترل ترافیک است.

موسی رسولی گفت: فعالان در این مرکز به طور مستمر تصاویر را رصد می‌کنند و در مواقع بحران و اضطرار شبانه نیز حضور دارند.

رسولی با اشاره به نصب ۲۱ دوربین نظارت تصویری در شهر همدان عنوان کرد: ۲۰ دوربین تک‌تصویره و یک دوربین چهارتصویره است و همزمان ۲۴ تصویر از شهر ارائه می دهد.

مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: باید کنترل سنتی ترافیک را به کنترل هوشمند تبدیل کرد.

مریم ثابت با بیان اینکه فایل‌های تصویری ضبط شده در مرکز دسته‌بندی و به صورت آمار واقعی در محدوده پوشش دوربین‌ها بایگانی می‌شود، گفت: مرکز کنترل ترافیک، مرکز مدیریت بحران نیست بلکه این مرکز، مرکز کنترل ترافیک و مدیریت شهری مانیتورینگ است.

وی نصب دوربین ثبت سرعت را بهترین بازدارنده دانست و یادآور شد: باید رفتارهای ترافیکی شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

true برچسب ها : ترافیک حسین قراباغی شورای شهر همدان موسی رسولی نرگس نورالله زاده کامران گردان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه اولین نشست مسولان پلیس راهور با مسولان حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: با وجود تلاش‌های بسیاری که در حوزه ایمنی ومهندسی ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز انجام شد، به علت وجود نقص در دوربین‌ها نتوانستیم در بحث کاهش تصادفات موفق عمل کنیم.

سید ابوالفضل موسوی پور افزود:سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش تصادفات فوتی را شاهد بودیم که ۵۹ درصد از این تصادفات در بزرگراه‌ها و درشب اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز دو موضوع را در دستور کار قرار دادیم گفت: بحث توسعه حمل و نقل عمومی مد نظر قرار داشت، چرا که با افزایش توسعه حمل و نقل عمومی شاهد روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

وی گفت: در بحث هوشمند سازی شهری نیز، افزایش سامانه‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و دوربین‌های کنترل سرعت پر تابلی راداری برای نظارت ۲۴ ساعته را مد نظر داریم تا محور‌های بزرگراهی را برای متخلفان نا امن کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز در حاشیه این نشست گفت: در شهر تهران روزانه بیش از ۲۵ میلیون سفر شهری انجام می‌شود که نیازمند برنامه مشخصی برای نظم بخشی ترافیک و توسعه حمل و نقل همگانی است.

شهریار افندی‎ زاده افزود:در این جلسه برنامه‌های مشترک دو حوزه مطرح شد تا با تشکیل کار گروه‌های تخصصی بتوانیم به اهداف مورد نظر که شامل ارتقاء هوشمند سازی شبکه حمل و نقل شهری در محدوه‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا، مدیریت و نظم بخشی پارکینگ‌های حاشیه ای، توسعه شبکه حمل و نقل همگانی، بهسازی شبکه معابر و خطوط ویژه اتوبوس‌ها دست یابیم.

وی همچنین گفت:در این جلسه مقرر شد کارگروه‌ها در ۴ حوزه چالش‌ها و مشکلات را بررسی کرده و در جلساتی که ماهانه برگزار می‌شود، راهکار‌هایی ارایه دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

آقای افندی زاده در باره هوشمند سازی شبکه حمل و نقل شهری نیز گفت: بهره برداری عمده از شبکه هوشمند، شامل ثبت تصویری و نظارت بر تخلفات در حوزه حمل و نقل موثر است و شهرداری بودجه مناسبی را برای توسعه دور بین‌ها و رفع معایب دور بین‌ها اختصاص داده است تا پس از ثبت از طریق پلیس راهور پیگیری لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • تخلف در ساخت و ساز شهری در قم