Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: همزمان با اربعین حسینی میهمانان زیادی از سراسر کشور جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی به خوزستان می‌آیند و خوزستانی‌ها نیز با برپایی مواکب از این میهمانان پذیرایی می‌کنند. در این راستا کلاس‌هایی جهت آموزش موکب‌داران مستقر در چذابه در مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار و تمامی اصول رعایت بهداشت به موکب‌داران آموزش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار داریم تمام موکب‌داران جهت دریافت کارت سلامت مراجعه کنند، گفت: در این راستا سه مرکز بهداشت و درمانی غرب اهواز موظف شده‌اند که نهایت همکاری را با موکب‌داران جهت صدور کارت سلامت به صورت رایگان داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: منطقه غرب اهواز در مسیر سفر اربعین بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا تردد زوار حسینی از این منطقه انجام می‌شود و مواکب زیادی در این مسیرها مستقر شده‌اند.

شریفی عنوان کرد: با توجه به اینکه در پیک دوم بیماری‌های روده‌ای هستیم از موکب‌داران انتظار داریم که در خصوص تهیه آب آشامیدنی و یخ دقت داشته باشند و از آب سالم و بهداشتی و از یخی که شسته شده و در ظرف مخصوص نگهداری می‌شود، استفاده کنند.

وی بیان کرد: همچنین باید در تهیه غذای زوار حسینی به بهداشت مواد غذایی، توجه شود، به طوری که به زنجیره سرمایی نگهداری غذا، تاریخ تولید، توزیع، انقضا، شماره پروانه بهره‌برداری و کارخانه ساخت مورد تأیید بهداشت را مدنظر داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه نباید استقرار موکب‌ها وجهه شهر را نامطلوب کند، تصریح کرد: نظافت عمومی درون و بیرون موکب‌ها بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم که شهرداری‌های مناطق نسبت به بهسازی موکب‌ها اقدام کنند. همچنین جمع‌آوری زباله‌ها و مواد غذایی اطراف موکب‌ها باید به صورت روزانه انجام شود.

شریفی عنوان کرد: تمام سرویس‌های بهداشتی موکب‌داران باید صابون مایع، آب و روشویی داشته باشند و همچنین حداقل فاصله سرویس‌های بهداشتی تا موکب‌ها رعایت شود که در این راستا تیم بازرسان مرکز بهداشت غرب از موکب‌ها بازرسی می‌کنند و در صورت نیاز به انجام اقدامات بهداشتی، همکاری لازم با موکب‌داران انجام می‌شود.

 iqnakhouzestan@

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات