Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آبان ماه جاری با اعمال تغییرات جدید در بیمه سلامت مقرر شد تمامی کسانی که بیمه سلامت همگانی دارند، فقط از بخش دولتی خرید خدمت کنند.

به گزارش ایرنا حسین خوبان روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: افراد زیر پوشش بیمه همگانی می توانند با مراجعه به مراکز دولتی از جمله کلینیک های ویژه علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین این افراد می توانند با مراجعه به هر کدام از داروخانه های سطح شهر داروی مورد نیاز خود را با فرانشیز 30 درصد دریافت کنند.
وی بیان کرد: اگر افراد زیر پوشش بیمه سلامت همگانی به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند باید هزینه ویزیت و دارو خود را به صورت آزاد پرداخت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: افرادی که تملک مالی بهتری دارند و می خواهند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند باید 50 درصد حق بیمه را پرداخت کرده و دفترچه بیمه سلامت ایرانیان دریافت کنند.
وی عنوان کرد: این افراد باید سالانه مبلغ 240 هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند در این صورت افراد زیر پوشش می توانند از خدمات تمامی مراکز دولتی و خصوصی بهره مند شده و داروی موردنیاز را براساس تعرفه های بیمه دریافت کنند.
خوبان گفت: طرح بیمه ایرانیان قرار بود از 2 ماه قبل در سراسر کشور اجرا شود اما به دلیل فراهم نبودن امکانات و زیرساخت های مورد نیاز با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای این ماه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: برابر با قانون بیمه همگانی قرار بود تمامی مردم ایران دارای یک بیمه باشند، که شامل تمامی مردم ایران و اتباع خارجی ساکن در کشور می شود.
وی گفت: ابتدا قرار بود برای ایرانی ها آزمون وسع از ابتدای شهریور ماه در کشور اجرا شود، که بر اساس آن میزان وضعیت و درآمدهای اقشار مختلف جامعه مورد ارزیابی قرار بگیرد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین افراد نیازمند باید از نهادهای حمایتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد به بیمه سلامت معرفی می شدند و از خدمات رایگان آن بهره مند می شدند که دولت هنوز نتوانسته این قانون را اجرا کند.
وی با بیان اینکه ارزیابی وسع مردم قرار بود از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود یادآور شد: تا زمانی که این قانون اجرا نشده نباید دولت تغییرات بیمه سلامت را اجرایی می کرد.
وی با اشاره به زیرساخت های موجود استان برای اعمال تغییرات بیمه سلامت و ناراضایی مردم در این زمینه گفت: در هر استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در استان باید مشکلات مربوط به خدمات بهداشتی را به وزیر اعلام کند.
خوبان افزود: بیمه سلامت در ارتباط با کمبود پزشک یا هر گونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان ها، مراکز و کلینیک های سطح شهر بی اطلاع بوده و وظیفه ای بر عهده ندارد.
وی عنوان کرد: هر کدام از اتباع بیگانه ساکن در ایران نیز برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت باید سالانه 480 هزار تومان پرداخت کنند.
وی ادامه داد: یکهزار و 840 اتباع خارجی ساکن در استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند که 11 نفر دارای بیماری های خاص هستند.
خوبان گفت: بیمه سلامت استان حدود 50 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی، مطب ها، داروخانه ها و غیره بدهی دارد که امید است به زودی تامین و در اختیار آنها قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های بیمه سلامت، توانمند سازی بیمه شدگان است یادآور شد: در این راستا طرح همیاران سلامت در استان اجرا خواهد شد به این صورت که به ازای هر خانه بهداشت وستایی حداقل یک نفر آموزش های مورد نیاز در ارتباط با معرفی حقوق بیمه شدگان، سوالات مربوط به حوزه بهداشت و قوانین جدید را آموزش و به مردم منعکس کند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند