Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی امتداد نیوز، کارشناسان به علت تغییراتی که در دوره ۴ ساله دبیرستان رخ می‌دهد، باور دارند حتی اگر دانش‌آموزی به عنوان کودک وارد دبیرستان شود، حتماً به عنوان بزرگسال از این دوره فارغ‌التحصیل خواهد شد.

نتیجه یک بررسی نشان داده است،‌ یکی از بدیهی‌ترین مسائلی که موجب می‌شود دانش‌آموز به سمت استعمال مواد مخدر کشیده شود، افزایش نمرات در امتحانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نظرسنجی از دانش‌آموزان نشان داد، آنها باور دارند استعمال مواد مخدر به شب‌بیداری آنها کمک می‌کند و منجر به کسب نمرات خوب در امتحانات می‌شود؛ از دیگر دلایل مهم، فشار روانی از سمت دوستان همسن و سال دانش‌آموز است. 

آمار مربوط به سوء مصرف مواد مخدر و الکل نشان می‌دهد، ۸۶ درصد نوجوانان دبیرستانی الکل مصرف می‌کنند و تعداد زیادی از آنها نیز مواد مخدر مصرف کرده‌اند. 

بر اساس تحقیقات موجود، در ایالات متحده نوجوانان بیش از هر نوع مواد مخدری از الکل استفاده می‌کنند؛ مصرف الکل هر ساله ۲۰۰ هزار نوجوان را راهی بیمارستان می‌کند و موجب مرگ ۴ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز می‌شود. 

آمار و ارقام نشان می‌دهد، ۶۸ درصد دانش‌آموزان ۱۲ ساله تجربه مصرف الکل را داشته‌اند و از این مقدار، ۲۱ درصد بیش از حد مصرف کرده و به خود آسیب‌های جدی رسانده‌اند. 

نتایج یک بررسی دیگر نیز مشخص کرد،‌ ماری‌جوانا در صدر لیست مواد مخدری است که دانش‌آموزان آمریکایی استعمال می‌کنند و بر اساس داده‌های موجود، ۳۵ درصد نیم دانش‌آموزان ۱۲ ساله تجربه استعمال ماری‌جوانا را دارند.

تعداد دانش‌آموزانی که از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند، در حالی رو به افزایش است که دولت آمریکا و آموزش و پرورش این کشور هیچ اقدامی برای کاهش این آمار انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • قصه عبرت آموز یک دزد!