Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛آخرین روز از اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در شهر بابلسر با رکوردگیری رسمی از 10 ملی پوش حاضر در تمرینات همراه شد. شاگردان بیرانوند پس از این اردو 3هفته ای به طور رسمی و با حضور داوران بین المللی فدراسیون وزنه برداری کشورمان روی تخته رفتند تا محک جدی بخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر همین اساس سهراب مرادی قهرمان المپیک ریو 2016 موفق شد در پایان حرکت یک ضرب، رکورد 190 کیلوگرم رابه ثبت برساند.این رکورد 2 کیلوگرم از رکورد یک ضرب جهان بیشتر است و او  موفق شد به صورت غیر رسمی رکورد یک ضرب جهان را بهبود ببخشد.او همچنین در 2 ضرب هم وزنه 235 کیلوگرم را مهار کرد و توانست نه تنها رکورد 2ضرب جهان را به میزان 3 کیلوگرم به طور غیر رسمی بشکند بلکه در مجموع هم 12 کیلوگرم رکورد جهان را به طور غیر رسمی شکست.

یکی از نکات جالب توجه این رکورد گیری حضور نداشتن کیانوش رستمی قهرمان المپیک ریو در این مسابقه بود.محمدرضا براری پس از پایان مصدومیتش عملکرد ضعیفی داشت و 6 حرکتش تنها موفق به مهار یک حرکت صحیح شد.در ضمن علی حسینی هم پس از پایان محرومیت هشت ساله اش توانست رکوردهای بی نظیری را در بابلسر به ثبت برساند.

بهداد سلیمی، سعید علی حسینی، سهراب مرادی، علی هاشمی، علیرضا سلیمانی، علی میری، مجید عسگری، ایوب موسوی و همایون تیموری نفرات حاضر در این رکوردگیری بودند.همچنین قرار است یک نفر پس از پایان این رکورد گیری ازجمع اردونشینان خارج شود.

عملکرد 10 وزنه بردار در حرکت یکضرب، دوضرب و مجموع حاضر در رکوردگیری امروز به شرح زیر است:

دسته 69 کیلوگرم:

مجید عسگری:حرکت یکضرب 143 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 179 کیلوگرم و در مجموع 322 کیلوگرم

دسته 85 کیلوگرم:

علی میری: حرکت یکضرب 160  کیلوگرم، حرکت 2ضرب 202 کیلوگرم و در مجموع 362 کیلوگرم

دسته 94 کیلوگرم:

سید ایوب موسوی: حرکت یکضرب 174 کیلوگرم، حرکت 2ضرب 217 کیلوگرم و در مجموع 391 کیلوگرم

سهراب مرادی:حرکت یک ضرب 190 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 235 کیلوگرم و در مجموع 425 کیلوگرم

دسته 105 کیلوگرم:

علیرضا سلیمانی: حرکت یکضرب 183 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 222 کیلوگرم در مجموع 405 کیلوگرم

 علی هاشمی:حرکت یک ضرب 185 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 228کیلوگرم در مجموع 413 کیلوگرم

محمدرضا براری:حرکت یک ضرب 180 خطا، 182 خطا، 183 خطا ،حرکت 2ضرب 220 کیلوگرم و در مجموع 220 کیلوگرم

دسته به اضافه 105 کیلوگرم:

همایون تیموری:حرکت یک ضرب 200 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 215 کیلوگرم در مجموع 415 کیلوگرم

بهداد سلیمی:حرکت یکضرب 208 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 253 کیلوگرم در مجموع 461 کیلوگرم

سعید علی حسینی:حرکت یکضرب 210 کیلوگرم،حرکت 2ضرب 253 کیلوگرم در مجموع 463 کیلوگرم

همچنین علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری به همراه محمد نصیری،علی پاکیزه جمع و نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار از مهمانان ویژه این رقابت بودند.  

انتهای پیام/

نتایج رکورد گیری وزنه برداران در اردوی بابلسر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفته‌اند با «اسپنسر لی» و «زین رترفورد»؛ برنده امیرمحمد یزدانی در فینال جهانی ۲۰۲۳، به استانبول خواهند آمد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی گزینشی جهانی، روزهای 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول برگزار می‌شود. بعد از مسابقات جهانی بلگراد که مجموعاً 5 کشتی‌گیر (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم حقیقی) از آن سهمیه المپیک گرفتند و برگزاری 4 مسابقه گزینشی قاره‌ای که در هر کدام از آنها دو کشتی‌گیر راه یافته به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند، در این رقابت‌ها در مجموع 54 کشتی‌گیر در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان مجوز شرکت در المپیک را دریافت خواهند کرد.

در این رقابت‌ها که آخرین گزینشی المپیک در رشته کشتی است، علاوه بر فینالیست‌ها، نفر سوم حقیقی که از مسابقه پلی‌آف بین بازنده‌های دو فینالیست مشخص خواهد شد، سهمیه می‌گیرند.

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن 57 و 65 کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفتند، بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی‌شان، با اسپنسر لی که توماس گیلمان را شکست داد در وزن اول و با زین رترفورد قهرمان وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم جهان در سال 2023 که برنده امیرمحمد یزدانی در فینال بلگراد است، عازم استانبول می‌شوند.

ترکیه‌ی میزبان نیز سلیمان آتلی در 57 کیلو، عبدالله توپراک در 65 کیلو، سونور دمیرتاش در 74 کیلو و عثمان گوکن در 86 کیلوگرم را در این مسابقات دارند.

به نظر می‌رسد در ترکیه بیشتر نگاه‌ها به سمت فرانک چامیزو باشد، کشتی‌گیری که مبارزه‌ای بحث‌برانگیز با توران بایراموف آذربایجانی در مرحله نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی داشت و اشتباهات محرز داوری، که به تایید اتحادیه جهانی رسید، نتیجه این کشتی را به سود کشتی‌گیر میزبان تغییر داد.

اتحادیه جهانی البته صرفا به محرومیت سنگین داوران مسابقه بسنده کرد و با استناد به قانون، نتیجه را تغییر نداد. تنها پوئنی که به کشتی‌گیر ایتالیایی داده شد، حضورش در سید یک وزن 74 کیلوگرم مسابقات استانبول بود. او حالا شاید شاخص‌ترین کشتی‌گیری باشد که در ترکیه به دنبال سهمیه المپیک است.

ژاپنی‌ها که در گزینشی آسیایی هم با آرش یوشیدا به دنبال کسب سهمیه بودند و این کشتی‌گیر ایرانی-ژاپنی مقابل امیرعلی آذرپیرا تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها حذف شد، بار دیگر به او برای کسب سهمیه 97 کیلوگرم اعتماد کرده‌اند.

از جمله دیگر کشتی‌گیران شاخص حاضر در ترکیه، می‌شود به زاندانبود مغولی و امان هندی در 57 کیلو، تولگا تومور اوچیر مغولی، عبدالمجید کودیف تاجیک و سوجیت هندی که به جای باجرانگ به ترکیه می‌آید در 65 کیلو، آوتاندیل کنتچادزه گرجی، سالکازانوف از اسلواکی و ایمان مهدوی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل که به اسم UWW دررقابت‌ها شرکت می‌کند در 74 کیلو، ماگومد شریپوف بحرینی، دیپاک پونیای هندی و بوریس ماکائف از اسلواکی در 86 کیلو، ماگومد ابراگیموف ازبک در 97 کیلو و دنیل لیگتی مجارستانی در 125 کیلوگرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • فردا رکورد لورکوزن را خراب می‌کنیم
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو