Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، حسین میرزاییان عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان آران و بیدگل ضمن تشریح عملکرد حوزه کاری خود ، تعداد چاه‌ها ی آب شرب شهر آران و بیدگل را 25 حلقه با آبدهی حدود 250 لیتر بر ثانیه برشمرد و افزود: میزان آب شرب دریافتی از خط زاینده رود برای این شهرستان هم 35 لیتر بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : میزان آبدهی چاه‌ها در 10 سال اخیر از 14 لیتر بر ثانیه به 10 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است که حدود 30 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف مشترکین در فصول گرم سال به 365 لیتر در شبانه روز افزایش می یابد که این افزایش قابل توجه است.
میرزاییان این میزان افزایش مصرف را معادل کارکرد 13 حلقه چاه آب موجود امور آب و فاضلاب شهری آران و بیدگل با کارکرد 12 ساعت در روز برشمرد.

وی تصریح کرد: کارکرد چاه ها در تابستان تا 22 ساعت در شبانه روز افزایش و منجر به کاهش بهره وری و آبدهی آنها می گردد.

وی ادامه داد : در صورت از مدار خارج شدن حتی یک حلقه چاه مجود ، مشکلات عدیده از جمله قطعی آب برای مشترکین را به همراه دارد و رفع این مشکل و سایر مشکلات حوزه آب شرب، نیازمند همفکری و مشارکت همه ادارات و مردم است .

علی یوسفیان هم در ادامه این جلسه اظهار کرد:متوسط سرانه مصرفی آب در این شهرستان 224 لیتر در شبانه روز است که حدود 10 درصد بشتر از میزان متوسط کشوری است.

معاون فرماندار آران و بیدگل افزود:بر اساس آخرین آمارها متوسط سرانه مصرف آب در کشور 194 لیتر در شبانه روز است که این شهرستان باید با برنامه ریزی در این زمینه،میزان مصرف آب را تا میزان متوسط کشوری کاهش دهد.

وی کمبود منابع آب آشامیدنی و بهداشتی را یکی از اصلی ترین چالش ها و دغدغه های جوامع امروزی برشمرد و اظهار کرد : برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی و استفاده نادرست از آن در اغلب کشورها و به ویژه در ایران از دلایل اصلی وقوع بحران کم آبی است.

وی با اشاره به سرانه بالای مصرف آب شرب در کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها خاطرنشان کرد:میزان مصرف آب درمنطقه کاشان و آران و بیدگل نیز در میان سایر شهرستان‌ها بیشتر از سرانه کشوری است.

منبع: تسنیم

901

حسین میرزاییان شهرستان آران و بیدگل چاه‌ها

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ایدون اظهار کرد: در سال گذشته با جایگزینی سی ان جی در خودرو‌های دوگانه سوز استان، بیش از ۴۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده و به طور میانگین روزانه ۱۳۲ هزار متر مکعب سوخت پاک در استان مصرف شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: برای تأمین سوخت جایگزین بیش از ۱۵۰۰ دستگاه نفتکش اضافی باید در جاده تردد می‌کرد، که با توزیع سی ان جی در ۲۴ جایگاه، شامل: ۹ جایگاه تک منظوره سی ان جی و ۱۵ جایگاه دو منظوره از این موضوع جلوگیری شده است.

 

دیگر خبرها

  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است